MS Windows
briani 27239
xcopy32 fra en PC til en anden?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-02-04 20:06

Hvilke parametre skal benyttes, for at få xcopy32

til at kopiere fra en PC til en anden?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-04 20:17

Petersen_Michael skrev i et indlæg på usenet:
> Hvilke parametre skal benyttes, for at få xcopy32
> til at kopiere fra en PC til en anden?

Øhh - ikke nogle - du skal bare have hele stien med til drevet på den
anden computer, så virker den som om det var på samme computer ?

Jeg plejer at tilknytte f.x. Z: til netværksdrevet og laver så xcopy d:
z: - og den virker fint

Eneste "sjove" ting, som jeg har oplevet er at en xcopy mellem 2 PC'er
efter at jeg konverterede til NTFS er at den somme tider laver
destinations-biblioteket om til "hidden" - altså skjult - men det kan
selvfølgelig ændres tilbage med ATTRIB-kommandoen......

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-02-04 20:21

Jan Vestergaard skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> destinations-biblioteket om til "hidden" - altså skjult - men det kan
> selvfølgelig ændres tilbage med ATTRIB-kommandoen......

Åhh - ja - en anden pudsig ting er at man ikke kan kopiere til roden på
drev....

Altså virker
xcopy d:*.* x:\
ikke , men
xcopy d:*.* x:\dir
virker ok

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-02-04 22:24

> Øhh - ikke nogle - du skal bare have hele stien med til drevet på den
> anden computer, så virker den som om det var på samme computer ?

tada.wav

Netværksdrev skal der til
Hvordan gør man dem permanente?
Altså så de automatisk er der ved boot?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-04 10:55

Petersen_Michael skrev i et indlæg på usenet:
> Netværksdrev skal der til
> Hvordan gør man dem permanente?
> Altså så de automatisk er der ved boot?

Stifinder -> Funktioner -> Opret forbindelse til netværksdrev

Så kan du oprette f.x. drev Z: eller lign på en anden computer.

Og sætte kryds i opret forbindelse ved logon - så har den det med næste
gang også.

Du kan (tror jeg) også bare tage hele stien med i din xcopy - det burde
også virke:

xcopy c:*.* \\computernavn\drevbogstav\directroynavn

altså noget der ligner

xcopy *.* \\pc1\c\dir

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-02-04 20:22

> Hvilke parametre skal benyttes, for at få xcopy32
> til at kopiere fra en PC til en anden?

Læs
http://www.tencorp.com/SALESTIP.NSF/0/05bd960ec02c38e385256bdb0052a372?OpenDocument
og
http://www.duxcw.com/digest/Howto/hd/cpyhd/cpyhd2.htm

Hvis du bare skal klone en lokal disk i win 9x/ME:
xcopy32 <kildedrev>\<dir>\*.* <modtagedrev\<dir>\*.* /s /e /r /v /k

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy