Fi kort /OCR linie
Fra : Per H

Dato : 09-02-04 19:03

jeg er ved at skifte indbetalingskort til FI kort.

Hvad gør jeg for at udnytte dem mest muligt.
jeg benytter stella office.

Jeg er ik helt klar over hvordan det virker, bortset fra at man vist
kan se hvem der indbetaler

hvordan kan man det?

Vh Per

icq 8212837

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 13-02-04 13:18

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<gmif209l8bo89hkv4p40av0dovlapm6kun@4ax.com>...
> [...]
> jeg benytter stella office.
>
> Jeg er ik helt klar over hvordan det virker, bortset fra at man vist

Hvilken type FI-kort skal det være? Type 04 og type 71 indeholder
begge et betalings-i.d., hvilket vil sige en talrække med et
kontrolciffer til slut. Udfra dette betalings-i.d. kan du se hvem
indbetaleren er. Hvis det er en af disse to typer du skal bruge, så
bed trykkeriet/banken om at starte nummerserien ved det fakturanummer
du er kommet til. Derved vil fakturanummeret + et kontrolciffer være
den oplysning du får på dit kontoudtog. Dette kræver selvfølgeligt at
du er omhyggelig med at få pakket det rigtige fi-kort sammen med den
rigtige faktura.
Hvis der derimod er type 73, skal kunden skrive navn og adresse på -
nøjagtigt som hvis det er korttype 01 (alm. girokort).

Fra : Per H

Dato : 13-02-04 18:52

On 13 Feb 2004 04:17:55 -0800, lonekjaer@hotmail.com skrev:

>Hvis der derimod er type 73, skal kunden skrive navn og adresse på -
>nøjagtigt som hvis det er korttype 01 (alm. girokort).

det er type 73. så den eneste fordel fra girokortet er vel at
beløbet bliver hurtigere registeret på ens konto.?

Vh Per

icq 8212837

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 24-02-04 08:52

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in message news:<6j3q20t8hdur5t44qud43lu5c8eo7kk8ir@4ax.com>...

> det er type 73. så den eneste fordel fra girokortet er vel at
> beløbet bliver hurtigere registeret på ens konto.?
>

> Vh Per
>
> icq 8212837

Nemlig - det tager gennemsnitligt 2 bankdage mindre for et for et
FI-kort end for girokort.