Fritstående siddebadekar
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-04 18:48

Hej

Vi er netop flyttet væk fra mit elskede siddebadekar og er flyttet i
et rækkehus uden badekar. Og hvor jeg dog savner det. Så nu er
spørgsmålet:

Kan man få et fritstående siddebadekar der maks. er 1 meter langt og
75 cm bredt?

Alle forslag modtages med tak, gerne med henvisninger og priser. Vi
bor i Århus, men er villig til at køre efter det.

Grunden til at det skal være fritstående, er at det er en
handicapbolig, så det skal kunne fjernes uden problemer, når vi
flytter.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Chriz

Dato : 09-02-04 18:57

Måske er her noget ?

http://www.rabat-vvs.dk/catView.asp?catId=46

mvh

Chriz

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-04 19:07

Chriz <write_chriz@excite.com> writes:

> Måske er her noget ?
>
> http://www.rabat-vvs.dk/catView.asp?catId=46

SUK. Der var et, men det er 105 cm, og der er altså kun 100 cm. Med
mindre... Min man siger, at det kan stå på den anden led. Hmm. Jeg
tror jeg skal ud at kigge på badekar i morgen.

Tak for hjælpen.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 09-02-04 21:59

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Alle forslag modtages med tak, gerne med henvisninger og priser. Vi
> bor i Århus, men er villig til at køre efter det.

Hvis der virkelig skal være luxus over det, hvad så med et bødker-kar?
Rygtet siger, at det skulle være helt fantastisk at bade i sådan et.

http://www.froelunds-boedkeri.dk/badekarannonce_dk.html

- så kan i i hvert fald få det i den rigtige størrelse
Bemærk, at karret kræver en del vedligeholdelse og skal bruges jævnligt
(flere gange om ugen, iirc) for ikke at blive utæt.

-Rune

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-02-04 10:28

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Hvis der virkelig skal være luxus over det, hvad så med et bødker-kar?
> Rygtet siger, at det skulle være helt fantastisk at bade i sådan et.
>
> http://www.froelunds-boedkeri.dk/badekarannonce_dk.html

Det er helt fantastisk. I Japan har de fleste træbadekar, og det er
virkelig skønt. Jeg har set på dem, der er bare lige den der lille
detalje med økonomien. Men de se godt nok lækre ud.

> - så kan i i hvert fald få det i den rigtige størrelse
> Bemærk, at karret kræver en del vedligeholdelse og skal bruges
> jævnligt (flere gange om ugen, iirc) for ikke at blive utæt.

Ja, det med at bruge dem er absolut ikke noget problem. Jo mere, jo
bedre vil jeg næsten sige.

Fra : Marlene

Dato : 10-02-04 11:48

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Trine Kornum Christiansen wrote:

Snip

> [...]
> Bemærk, at karret kræver en del vedligeholdelse og skal bruges jævnligt
> (flere gange om ugen, iirc) for ikke at blive utæt.

Ups - det vidste jeg ikke - vi er lige på nippet til at købe et af
disse...... Det må jeg undersøge nærmere. Hvor ved du det fra - har du selv
sådan et?

Mvh. Marlene.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 10-02-04 13:47

Marlene wrote:

> Ups - det vidste jeg ikke - vi er lige på nippet til at købe et af
> disse...... Det må jeg undersøge nærmere. Hvor ved du det fra - har du selv
> sådan et?

Nej, jeg har ikke et selv.
Jeg så en tv-udsendelse en gang, såmænd.
Bødker-kar er lavet på samme måde som tønder - dvs. af træstykker, der
er holdt i spænd af tøndebånd. Hvis karret ikke er fyldt jævnligt vil
træet tørre, og når det tørrer giver det sig, og så vil der kunne sive
vand ud mellem træstykkerne. Det lyder for mig meget klart - men jeg har
det altså kun fra denne ene udsendelse, så det kan da være, at de har
fundet ud af at løse problemet.

-Rune

Fra : Marlene

Dato : 10-02-04 17:56

> [...]
> vand ud mellem træstykkerne. Det lyder for mig meget klart - men jeg har
> det altså kun fra denne ene udsendelse, så det kan da være, at de har

Tak for oplysningen Jeg hører dem ad.

Mvh. Marlene.

Fra : JS

Dato : 10-02-04 19:33

> [...]
>
> Grunden til at det skal være fritstående, er at det er en
> handicapbolig, så det skal kunne fjernes uden problemer, når vi

Jeg kender ikke så meget til badekar men jeg ville ikke tøve med at købe et
godt gedigent svensk trækar
http://www.froelunds-boedkeri.dk/badekar.html
De er for fede!
De kan bare ikke bruges hvis man har gulvvarme svjh.

Fra : Chriz

Dato : 10-02-04 20:44

Hej

Jeg ønsker a isolere en ydervæg og "Rocklet" fra Rockwool ser ud til at passe
til mine behov.

http://www.rockwool.dk/sw36199.asp

Er der nogen der ved hvad det koster eller hvor det kan købes ?

mvh

Chriz

Fra : Marlene

Dato : 11-02-04 08:38

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> http://www.froelunds-boedkeri.dk/badekar.html
> De er for fede!
> De kan bare ikke bruges hvis man har gulvvarme svjh.

Altså, altså, altså - jeg kan da se, at vi vist ikke skal have sådan et
badekar alligevel? Hvorfor kan det ikke bruges, hvis man har gulvvarme?
Udvider træet sig?

Mvh. Marlene.

Fra : Marlene

Dato : 11-02-04 11:42

"Marlene" <tunnefjerndette@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Altså, altså, altså - jeg kan da se, at vi vist ikke skal have sådan et
> badekar alligevel? Hvorfor kan det ikke bruges, hvis man har gulvvarme?
> Udvider træet sig?

Har nu forhørt mig ved firmaet (Frølunds Bødkeri), og hvis man vælger et
badekar af teak, er der ikke nogle problemer med gulvvarmen.

Mvh. Marlene.

Fra : JS

Dato : 11-02-04 16:30

> "Marlene" <tunnefjerndette@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har nu forhørt mig ved firmaet (Frølunds Bødkeri), og hvis man vælger et
> badekar af teak, er der ikke nogle problemer med gulvvarmen.

Ok

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-02-04 12:12

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Kan man få et fritstående siddebadekar der maks. er 1 meter langt og
> 75 cm bredt?

Svaret er JA. Og man kan oven i købet få det tilsendt med posten.
Tirsdag aften bestilte jeg et badekar på huha.dk og i går aftes blev
det leveret af Post Danmark. Et styk badekar leveret til døren for ca.
550 kroner. Det blev naturligvis straks afprøvet, og hvor var det dog
skønt.