Word: Starte med stort bogstav
Fra : MVJ

Dato : 09-02-04 12:30

Hej

Jeg vil gerne starte en tekst med et stort bogstav ligesom i de gamle bøger:

Skitse:

DDDDD en dag for hundrede år siden
D D var en god dag osv. osv. osv.
D D osv. osv. osv. osv. osv. osv..
DDDDD osv.

Hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg kan ikke finde funktionen i Word men
mener at den skal kunne kunne det. Jeg har Word 2000 SP3 installeret.

MVH
MVJ

Fra : Mads

Dato : 09-02-04 12:43

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg kan ikke finde funktionen i Word men
> mener at den skal kunne kunne det. Jeg har Word 2000 SP3 installeret.

I den engelske udgve hedder den Drop Cap og ligger i Format menuen som den
7. kommando.

Mvh Mads

Fra : Jan Kronsell

Dato : 09-02-04 13:02

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg kan ikke finde funktionen i Word men
> mener at den skal kunne kunne det. Jeg har Word 2000 SP3 installeret.

Skriv det første bogstav. Marker det. Vælg så Fomater - Uncial.

Jan

Fra : Britt Malka

Dato : 09-02-04 13:35

"MVJ" <mvj@adslhome.nospam.dk> skrev:

>Hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg kan ikke finde funktionen i Word men
>mener at den skal kunne kunne det. Jeg har Word 2000 SP3 installeret.

Det kaldes en "uncial", og du finder den i menuen Formater.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : MVJ