MS Windows
briani 27239
Indikation af netforbindelse på værktøjsli~
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-02-04 10:59

Hej, i gruppen

Spørgsmålet vedr. efter min opfattelse ikke just netværk. Men da det drejer
sig om
noget med opsætning i forbindelse med netværk, kan det jo tænkes, at jeg
henvender mig
i den forkerte gruppe.

Jeg prøver nu alligevel og bestemt ikke for at genere nogen.

Windows 98 SE
Da jeg i sin tid havde opkobling til Internettet via modem/ISDN, kunne der
*anbringes*
en indikation af forbindelsen i værktøjslinjen side om side med uret.
(Et ikon forestillende to små computerskærme)

Nu er den Windows 98-baserede maskine opkoblet via ADSL.
Kan disse små ikoner tilvejebringes nu?
Jeg kan ikke finde dem i hvert fald.

Naturligvis har det ikke den helt store betydning, men alligevel

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Klaus

Dato : 09-02-04 11:18

> Nu er den Windows 98-baserede maskine opkoblet via ADSL.
> Kan disse små ikoner tilvejebringes nu?
> Jeg kan ikke finde dem i hvert fald.
>
> Naturligvis har det ikke den helt store betydning, men alligevel

Jeg kan godt nok ikke give dig et svar på dit spørgsmål, men alligevel.
Da jeg kom på bredbånd, manglede jeg også de små dimser men er blevet
mere glad for ikonet fra zonealarm. Der kan man da se, at der sker noget
smat om det er up- eller download.
Klaus

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-02-04 11:54

"Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da jeg kom på bredbånd, manglede jeg også de små dimser men er blevet
> mere glad for ikonet fra zonealarm. Der kan man da se, at der sker noget

Dertil er jeg også kommet, idet netop den 98-baserede maskine er forsynet
med
Zonealarm, som registrerer trafik på systemet.
Det er jo også kun en lille ting.
Tak for dit venlige svar - og dit bud.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 09-02-04 16:19

On Mon, 9 Feb 2004 10:59:22 +0100, Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> [...]
>med uret. (Et ikon forestillende to små computerskærme)
>
>Nu er den Windows 98-baserede maskine opkoblet via ADSL.

Ja. Jeg har ikke længere W98 selv, men jeg kan huske at det er noget med at
vælge en checkbox under netværksopsætningerne. Søg og du skal finde

I øvrigt tilslutter jeg helt bemærkningerne om Zone Alarm.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 09-02-04 17:51

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> vælge en checkbox under netværksopsætningerne. Søg og du skal finde

Hej, Henrik

I den version af Windows 98 SE kan jeg ikke finde den checkboks, du
refererer til.
Derimod er den let at finde i Windows XP, som den anden maskine i vort
netværk
er bestykket med.

Hvor mon der skal søges?

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Henrik Dissing

Dato : 10-02-04 00:26

On Mon, 9 Feb 2004 17:51:05 +0100, Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> [...]
>refererer til.
>Derimod er den let at finde i Windows XP, som den anden maskine i vort

Hmm, måske er jeg i min altid utæmmelige iver efter at hjælpe kommet til at
bilde dig noget forkert ind. Det er ikke utænkeligt at det var i Windows
2000 at jeg sidst fandt omtalte checkbox.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 10-02-04 08:51

?

> [...]
> bilde dig noget forkert ind. Det er ikke utænkeligt at det var i Windows
> 2000 at jeg sidst fandt omtalte checkbox.

Hej, Henrik

Det kunne tænkes, at denne facilitet findes i Windows 2000, som jeg i øvrigt
kun kender
perifert fra en enkelt installation, som blev foretaget på min gamle
arbejdsplads (Kolding kommune)
efter min tid dér.

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk