RpR: expressen kører...
Fra : Morten Olsson

Dato : 20-04-01 18:39

Davs du,

og endnu engang tak for hjælpen. Jeg fik den lokale mc-pusher til at fjerne
de skide knæk-bolte der holdt studsen - det lykkedes ham endda også at hive
plomben ud.... jeg fik dog lidt af en overraskelse da jeg så på membranen -
den var 100% ok....

Efter at have kigget lidt mere på dyret lagde jeg mærke til at der ikke var
nogen pakning mellem cylinderen og motoren - den var altså utæt, og kunne
således ikke suge benz.... en nyt sæt pakninger senere, og den goe' gamle
honda startede med et mindre brøl (udstødning er ikke monteret endnu). Jeg
havde åbentbart glemt at smide den satans pakning på da jeg fik honet
cylinderen for en masse år siden...

Den lokale honda-expert kunne i øvrigt fortælle mig at det kan give lidt
hvis man borer et hul gennem udstødningsrøret (ikke hele vejen igennem) ca
10 cm. før enden, og derefter lukker hullet igen.... dette burde punktere de
to rør der ligger indeni og lade gassen komme direkte ud, så den ikke skal
på en større tur først

Når udstødningen er fixet og monteret skal jeg vende tilbage med en
fartmåling

Expressen lever igen !

venlig hilsen
Morten Olsson

--
"Have you taken your happy pill today? Happiness is mandatory."

Fra : RpR

Dato : 20-04-01 19:26

> [...]
>honda startede med et mindre brøl (udstødning er ikke monteret endnu). Jeg
>havde åbentbart glemt at smide den satans pakning på da jeg fik honet

Heh, der kan man bare se =)

> [...]
de
>to rør der ligger indeni og lade gassen komme direkte ud, så den ikke skal

Ville jeg ikke råde dig til. Det giver nul og niks. Jeg havde 2 lovlige
potter til Express, og den ene havde fået sådan en behandling, og det gav
kun larm.
Få fat i i en god potte til Honda Camino i stedet.

>Når udstødningen er fixet og monteret skal jeg vende tilbage med en
>fartmåling

Oki =)

>Expressen lever igen !

Al magt til Express! =P
Kunne faktisk godt finde på at købe et gammelt lig og sætte det i stand =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Olsson

Dato : 20-04-01 22:38

> [...]
> kun larm.
> Få fat i i en god potte til Honda Camino i stedet.

Ok - det vil jeg så overveje.... når du siger en "god potte" tænker du så på
en særlig model,
og hvor omfattende er det at tilpasse den til expressen ?

> Al magt til Express! =P
> Kunne faktisk godt finde på at købe et gammelt lig og sætte det i stand =)

Super ide - de er særdeles billige i den blå.... det ender med at jeg
knalder et website op
med billeder, tunings-tricks etc - kun til express selvfølgelig Jeg
fandt nogen billeder af
>smukke< expresser et sted på nettet - med biturbo udstødning - den er jo
fandeme næsten
lige så lang som knallerten - den stikker et godt stykke ud over
baghjulet... hvis det ikke
strider mod denne gruppes regler kan jeg poste et par af dem her... ?

venlig hilsen
Morten Olsson - den glade express ejer

Fra : Morten Olsson

Dato : 20-04-01 23:17

> Ok - det vil jeg så overveje.... når du siger en "god potte" tænker du så

> en særlig model,
> og hvor omfattende er det at tilpasse den til expressen ?

Ah - var lidt småfuld da jeg skrev ovenstående - er jeg i øvrigt stadig
Du taler
stadig om Proma Lowboy udstødningen går jeg ud fra...

Nogen der ved hvor jeg kan skaffe en Lowboy til Camino ?

Hilsen Morten

Fra : RpR

Dato : 21-04-01 17:53

>Nogen der ved hvor jeg kan skaffe en Lowboy til Camino ?

Du kan prøve ved www.skandinavisktuningscenter.m.se
eller www.motoline-racing.com

motoline har ikke noget online katalog, men send dem en email.
Lowboy potten skal skæres over på forrøret og drejes lidt og svejses sammen
igen, ellers slæber den mod jorden.

Fra : Morten Olsson

Dato : 23-04-01 00:03

> Lowboy potten skal skæres over på forrøret og drejes lidt og svejses
sammen
> igen, ellers slæber den mod jorden.

Godt nok - de har en proma lowboy hos skandinavisk tuningscenter - men den
står
under honda wallaroo - er det så den der kan tilpasses til expressen, eller
er der tale
om en anden model ?

Jeg mailer billederne til dig, og lader dig og resten af gruppen høre
hvordan den går før
og efter den nye potte er kommet på, når jeg når så langt...

Jeg skal i øvrigt lige høre om jeg skal hæve / sænke nålen - jeg har jo fået
hevet plomben
ud...

venlig hilsen
Morten Olsson

Fra : RpR

Dato : 22-04-01 06:19

> [...]
>står
>under honda wallaroo - er det så den der kan tilpasses til expressen,

Den har de også til Wallaroo ved www.protunahandel.de og den er sikkert
billigere der.
Jeg kiggede lidt i Protuna's katalog, og det ser da ud til at
udstødningsflangen på camino og wallaroo er i sammen vinkel og størrelse, så
den passer jo sikkert nok hvis du får svejset forrøret om på den måde jeg
tidligere har skrevet!

>Jeg mailer billederne til dig, og lader dig og resten af gruppen høre
>hvordan den går før
>og efter den nye potte er kommet på, når jeg når så langt...

Fedt nok =)

>Jeg skal i øvrigt lige høre om jeg skal hæve / sænke nålen - jeg har jo
fået
>hevet plomben
>ud...

Næh, det var ikke nødvendigt på min. Nål i midten og så ellers igang med at
stille på blandeskruen indtil den kører godt.
Express kan man jo underligt nok ikke skifte dysen ud på!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 23-04-01 16:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Express kan man jo underligt nok ikke skifte dysen ud på!

nej ikke med en standart karburator - den kan vel skiftes til noget størrer
og voldsommer

Fra : RpR

Dato : 22-04-01 22:05

>nej ikke med en standart karburator - den kan vel skiftes til noget størrer
>og voldsommer

Klart, men så er det lige med at finde en studs i samme størrelse!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-04-01 18:24

> Klart, men så er det lige med at finde en studs i samme størrelse!

Eller noget rustfrit stålrør og et svejseværk.
det tuller en af mine kammerater rundt med på en puch VZ/50.
mener det 24mm.... går uden probz på baghjul
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : RpR

Dato : 24-04-01 06:02

>Eller noget rustfrit stålrør og et svejseværk.
>det tuller en af mine kammerater rundt med på en puch VZ/50.
>mener det 24mm.... går uden probz på baghjul

Joh, men at kalde studsen på en Express for en studs er nok lidt
underdrevet.
Den holder også bagskærmen, bremsekablet, osv.
Det skal den nye jo også gerne kunne!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 25-04-01 15:09

> Joh, men at kalde studsen på en Express for en studs er nok lidt
> underdrevet.
> Den holder også bagskærmen, bremsekablet, osv.
> Det skal den nye jo også gerne kunne!

ja okay, det kan jeg godt se.
jeg har aldrig haft skildt en Express ad, men en af mine kammerater havde
engang én.
havde købt den af en gammel mand for 200,- og den gik hele 27km/t. solgte
den for 500,-.
jeg ville ønske at jeg havde købt den af ham, var ellers lige ved!

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : RpR

Dato : 25-04-01 02:25

> [...]
>den for 500,-.
>jeg ville ønske at jeg havde købt den af ham, var ellers lige ved!

Heh, jeg har nok rekorden i at købe en billig express: 50,- =)

den var blå, og så var den bare færdig... Men den kunne starte! Det var godt
nok til mig =P

Fik dog aldrig rigtig tid til at få den lavet i stand, og det endte vist med
at CDI'en brændte af, da den kun kunne slukkes ved at hive tændrørshætten af
(den fløj desuden af hele tiden uanset hvad..).
Solgte den for 400,- til en af mine 5 storebrødre, der manglede noget
billigt at futte rundt på. Han fik vist naboen til lave den for et par
øller..

Fra : Morten Olsson

Dato : 26-04-01 10:11

> Heh, jeg har nok rekorden i at købe en billig express: 50,- =)

Nej, det har jeg vist - min var gratis Da jeg fik den kørte den 10-15
km/t - den
havde kørt på al mulig underlig benzin - primært benzin til både og
plæneklippere...
Jeg har aldrig set en motor der var så kokset / sodet til...

Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-04-01 12:55

> Nej, det har jeg vist - min var gratis Da jeg fik den kørte den 10-15
> km/t - den
> havde kørt på al mulig underlig benzin - primært benzin til både og
> plæneklippere...

Nu du siger både og plæneklippere, så har de både og plæneklippere jeg har
set, oftest kørt på blyfri 95.
Det er da vist meget normalt, også for en knallert..

> Jeg har aldrig set en motor der var så kokset / sodet til...

Der findes også ihvertfald mange både med dieselmotorer også (de langsomme),
men det er der vel forhåbentligt ikke blevet fyldt på?

signing off.. demolition

Fra : Morten Olsson

Dato : 26-04-01 14:33

> Nu du siger både og plæneklippere, så har de både og plæneklippere jeg har
> set, oftest kørt på blyfri 95.
> Det er da vist meget normalt, også for en knallert..

Det er en gammel knallert som skal have olieblandet benzin.... den har kørt

hvad ham gutten der havde den før mig kunne finde i farmands garage

Morten

Fra : RpR

Dato : 21-04-01 17:54

> [...]
>baghjulet... hvis det ikke
>strider mod denne gruppes regler kan jeg poste et par af dem her... ?

Det strider imod gruppens regler, men du kan jo smide dem i dk.binaer.motor?
Du må også meget gerne sende dem til min email! =)