Kan nogen hjælpe mig :-(
Fra : Keld Sørensen

Dato : 19-04-01 09:18

Hej NG

Er der mon nogle der kan hjælpe mig ?

Jeg har en gammel kreidler, hvor jeg har kørt problemfrit med en 40 mm cyl.
en 19mm. bing kaburator med en dysse på 70 og tændingen ca. 1mm før top.
Nu har jeg købt en 45mm cyl. men kan ikke starte den med kickstarteren,
jeg kan løbe den igang men den går ud lidt efter, jeg har justeret
kaburatoren, men det hjælper ikke, er dyssen for lille eller skal tændingen
justeres.

MVH KeTS

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 19-04-01 14:06

> [...]
> jeg kan løbe den igang men den går ud lidt efter, jeg har justeret
> kaburatoren, men det hjælper ikke, er dyssen for lille eller skal

Hvor lang tid går der fra den starter til den går ud, og hvordan går
motoren?

Hilsen Thomas

Fra : jacob rasmussen

Dato : 20-04-01 09:15

Der går kun et par minutter, og motoren går godt, men skal holdes godt oppe
i omdrejninger.

kets

Fra : RpR

Dato : 19-04-01 16:59

> [...]
>jeg kan løbe den igang men den går ud lidt efter, jeg har justeret
>kaburatoren, men det hjælper ikke, er dyssen for lille eller skal tændingen

Yup, der skal større dyse i. Omkring 10 - 15% større end den du har nu.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : jacob rasmussen

Dato : 20-04-01 09:21

Det vil sige ca. 80, er der en måde man kan regne det ud på, eller er det
bare at prøve sig frem.

knallertcross@hobby.dk

kets

Fra : jacob rasmussen