MS Windows
briani 27239
Fejlmelding efter Windowser startet.
Fra : Annelise

Dato : 08-02-04 23:58

Jeg får af og til, når Windows er startet, en melding der lyder: " Generic
Host Process for Win32 Services" har fundet en fejl. Der bliver spurgt om
jeg vil anmelde fejlen. Hvad er det for en?

Mvh. Annelise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 00:03

Annelise skrev:

> Jeg får af og til, når Windows er startet, en melding der lyder: "
> Generic Host Process for Win32 Services" har fundet en fejl. Der
> bliver spurgt om jeg vil anmelde fejlen. Hvad er det for en?

Det kan være flere ting. Har du en HP-printer?

Madsen.

Fra : Annelise

Dato : 09-02-04 00:35

> Det kan være flere ting. Har du en HP-printer?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Ja - HP 720C, som kører udmærket med nye drivere.

Hilsen
Annelise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 00:47

Annelise skrev:

> Ja - HP 720C, som kører udmærket med nye drivere.

Ok. Når du siger at det er nye drivere, så er det sikkert ikke
HP-printeren der er årsagen, medmindre det er nye Win98- eller
Win2000-drivere du har installeret på WinXP?

Grunden til jeg spørger er denne artikel:
<http://support.microsoft.com/?kbid=328874>.

Hvilket modul (DLL-fil) har fejlet, når du klikker på 'Klik her',
i bunden af fejlmeddelelsen?

Madsen.

Fra : Annelise

Dato : 09-02-04 12:30

> Ok. Når du siger at det er nye drivere, så er det sikkert ikke
> HP-printeren der er årsagen, medmindre det er nye Win98- eller
> Win2000-drivere du har installeret på WinXP?

Jeg har for nylig udskiftet PC - og har ikke selv installeret mine
programmer. Jeg går dog ud ifra, at det er de nyeste drivere der er
installeret, men vil forhøre mig nærmere hos min hjælper.

> [...]
> <http://support.microsoft.com/?kbid=328874>.
>
> Hvilket modul (DLL-fil) har fejlet, når du klikker på 'Klik her',

Fejlmeldingen dukker ikke op hver gang jeg starter PC, jeg har f.eks. prøvet
at genstarte et par gange nu, uden at den er dukket op. Derfor kan jeg ikke
fortælle noget om DLL-filen nu, desværre.

Hilsen
Annelise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 14:46

Annelise skrev:

> Jeg har for nylig udskiftet PC - og har ikke selv installeret mine
> programmer. Jeg går dog ud ifra, at det er de nyeste drivere der
> er installeret, men vil forhøre mig nærmere hos min hjælper.

Ok. Jeg har tidligere erfaret, at HP er ret sløve til at komme med
opdaterede drivere når der kommer en ny Windows-version på gaden,
så det var nok værd at undersøge. Hvis nu hjælperen har installeret
Win2000-drivere f.eks. så kan det være årsagen, men årsagen kan
selvfølgelig være så meget andet.

> Fejlmeldingen dukker ikke op hver gang jeg starter PC, jeg har
> f.eks. prøvet at genstarte et par gange nu, uden at den er dukket
> op. Derfor kan jeg ikke fortælle noget om DLL-filen nu, desværre.

Prøv at holde øje med det næste gang det sker. Tit og ofte kan man
bruge navnet på den DLL-fil til at finde ud af, hvad der er skyld
i problemet. Jeg opdager lige, at jeg kom til at sende det forkerte
link til dig i: <news:Xns948A7FBB9A39.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.
Det skulle have været: <http://support.microsoft.com/?kbid=821690>.
På den side kan du se, at det fejlende modul er Hpgtpusd.dll, som
er en DLL-fil leveret af HP.

Madsen.

Fra : Annelise

Dato : 10-02-04 00:41

Filen er ikke vist i dag - hvis det skulle være printeren, ville den vel
dukke op h v e r gang jeg starter?

Jeg sidder lige og tænker på om fejlen stammer fra en tysk sprogfil jeg fik
4 ds.online fra Ulead i Tyskland til mit engelske PhotoImpact. Sprogfilen
var på 45,3 MB, det tog 72 min. at downloade den? - og så var det slet ikke
den rigtige fil svarende til mit program! Derefter kørte PCen ikke
ordentlig,Windows ville ikke lukke ned, og det hele blev noget rod,
hvorefter jeg gik ind i Tilføj/Fjern og slettede hele molevitten igen.

Tak fordi du prøvede at hjælpe mig.
Jeg læste i øvrigt den side du henviste til, og vil gå tilbage til den hvis
omtalte fil dukker op igen

Hilsen
Annelise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 02:09

Annelise skrev:

> Filen er ikke vist i dag - hvis det skulle være printeren, ville
> den vel dukke op h v e r gang jeg starter?

Det skulle man næste tro ja.

> [...]
> ikke lukke ned, og det hele blev noget rod, hvorefter jeg gik ind
> i Tilføj/Fjern og slettede hele molevitten igen.

Siden at computeren er begyndt at køre sært efter den sprogfil, kunne
det tyde på, at den er årsagen, men normalt går simple sprofiler ikke
ind og blander sig i systemindstillingerne. Det lyder blot ikke som
en simpel sprogfil, når det drejer sig om en fil på 45,3 MB. Tror du
ikke i stedet, det har været en større opgradering til Ulead, du har
hentet? En sådan opdatering kan godt ændre på systemfilerne, men i
Win2000 og XP sørger styresystemet normalt for, at vigtige systemfiler
ikke bliver overskrevet, så det undrer mig lidt.

> Jeg læste i øvrigt den side du henviste til, og vil gå tilbage til
> den hvis omtalte fil dukker op igen

Ok. Held og lykke med det.
Nu har du vel sørget for at installere alle sikkerhedopdateringerne
fra Windows Update, ikke?

Madsen.

Fra : Annelise

Dato : 10-02-04 16:23

> [...]
> Win2000 og XP sørger styresystemet normalt for, at vigtige systemfiler
> ikke bliver overskrevet, så det undrer mig lidt.

Jo, jeg havde ved gennemlæsning af filen indtryk af, at det slet ikke var
den samme programversion som den engelske som jeg har - det kørte slet ikke
som vanlig.

> Ok. Held og lykke med det.
> Nu har du vel sørget for at installere alle sikkerhedopdateringerne
> fra Windows Update, ikke?

Efter at du en gang for meget længe siden fortalte mig om Windows Update,
har jeg været inde og se efter opdateringer hver uge. Det var god lærdom!

Tak for alle de gode svar du har givet mig.

Hilsen
Annelise

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 16:54

Annelise skrev:

> Jo, jeg havde ved gennemlæsning af filen indtryk af, at det slet
> ikke var den samme programversion som den engelske som jeg har -
> det kørte slet ikke som vanlig.

Ok. Det er muligt at den version har pillet ved noget i systemet.
Kan du mon egentlig finde fejlmeddelelsen inde i logbogen, hvis
du højreklikker på Denne Computer og vælger Administrer > Logbog >
System eller Program? Måske afslører logbogen noget mere, end den
fejlmeddelelse du sommetider får under opstarten.

> Efter at du en gang for meget længe siden fortalte mig om Windows
> Update, har jeg været inde og se efter opdateringer hver uge. Det
> var god lærdom!

Det lyder godt.
Jeg fik lige den tanke, at det måske var en internet-orm, som fik
'Generic Host Process' til at gå ned engang imellem, men den kan
temmelig sikkert ikke komme ind og foretage skade, hvis du har
installeret alle de nyeste sikkerhedsopdateringer, så det er nu
nok ikke årsagen.

> Tak for alle de gode svar du har givet mig.

Velbekomme. :)

Madsen.