min mus styres af en udefra ??
Fra : Vincent Groes

Dato : 08-02-04 19:05

Blev noget overrasket forleden da jeg havde installeret min Zitech trådløse
mus....
Pludselig begyndte musen at åbne vinduer og jeg troede at der var en hacker
på spil. Dog kunne jeg se at musen opførte sig på må og få og gætter derfor
på at det måske er en nabo der har en trådløs mus der konflikter med min.
Kender i til problemet og findes der evt. en løsning udover at bruge en alm.
mus med ledning....

Pft
Vincent

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-04 19:20

Den Sun, 8 Feb 2004 19:04:38 +0100 skrev Vincent Groes:
> [...]
>Kender i til problemet og findes der evt. en løsning udover at bruge en alm.

Tryk på de der to knapper igen, så den finder en anden frekvens. Så
har du fred et stykke tid - afhængig af hvormange naboer du har.

Personligt bliver jeg ved med at holde fast i dem med ledning på
arbejdet, netop af samme grund. De fleste får ellers både trådløst
tastatur og mus, og med ~60 personer (i.e. 60 tastaturer og 60 mus) er
det tit der er nogen der konflikter.

Mvh
Kent

Fra : Vincent Groes

Dato : 08-02-04 19:28

De to knapper..... mener du ganske enkelt venstre og højre musetast

Takker for det hurtige svar

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-04 20:05

Den Sun, 8 Feb 2004 19:28:01 +0100 skrev Vincent Groes:
>De to knapper..... mener du ganske enkelt venstre og højre musetast

Nej, de der to små knapper der sidder mere eller mindre skjult. På
nogen modeller står der "connect".

Mvh
Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-04 21:15

Kent Friis skrev:

>Personligt bliver jeg ved med at holde fast i dem med ledning på
>arbejdet, netop af samme grund.

Og jeg holder fast i at bruge en ledningsmus fordi jeg ikke
savner noget. Ledningen skal bare placeres med en passende bue
foran musen, så mærker man den ikke.

--
Bertel

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-04 22:44

Den Sun, 08 Feb 2004 21:15:16 +0100 skrev Bertel Lund Hansen:

>Og jeg holder fast i at bruge en ledningsmus fordi jeg ikke
>savner noget. Ledningen skal bare placeres med en passende bue
>foran musen, så mærker man den ikke.

En trådløs mus kan jeg til nød forstå (bare jeg slipper), men tastaturer
og trackballs? Hvem h*lvede har fået den tåbelige ide?

(Ok, min lillebror udnytter det faktisk, når han slæber tastaturet med
hen på sofabordet og bruger det som fjernbetjening når han hører MP3).

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-04 23:16

On Sun, 8 Feb 2004 21:44:17 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net
(Kent Friis) wrote:

> (Ok, min lillebror udnytter det faktisk, når han slæber tastaturet med
> hen på sofabordet og bruger det som fjernbetjening når han hører MP3).

There you go.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-02-04 12:31

Kent Friis wrote:

> En trådløs mus kan jeg til nød forstå (bare jeg slipper),

Jeg vil have en trådløs mus den dag de bliver lavet
med AES kryptering og MAC. Og der automatisk bliver
genereret og udvekslet nye nøgler hver gang musen
sidder i opladeren.

> men tastaturer
> og trackballs? Hvem h*lvede har fået den tåbelige ide?

Jeg kan se fordelene ved at lave dem trådløse. Men
jeg mener ulemperne er for store.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-02-04 23:52

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-04 02:03

In article <40267a36$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Vincent Groes wrote:
> på at det måske er en nabo der har en trådløs mus der konflikter med min.
> Kender i til problemet og findes der evt. en løsning udover at bruge en alm.
> mus med ledning....

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=131069

Ifølge overstående har du 255 ID koder at vælge imellem.

Har du læst i manualen?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 01:59

On 2004-02-08, Vincent Groes <vincentgroes@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> Kender i til problemet og findes der evt. en løsning udover at bruge en alm.

I kan vel også aflæse hinandens tastatur.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-02-04 15:20

> [...]
> Kender i til problemet og findes der evt. en løsning udover at bruge en alm.

Køb en mus med bluetooth signal, det er der meget få, der har og signalet
rækker kortere end alm. radio signal.

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Kasper Dupont

Dato : 11-02-04 15:31

"Dr.Ralph" wrote:

> Køb en mus med bluetooth signal, det er der meget få, der har og signalet
> rækker kortere end alm. radio signal.

Lyder lidt som security through obscurity

/* Would you like fries with that? */

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-02-04 21:45

Kasper Dupont skrev:

> Lyder lidt som security through obscurity

Signalet kan jo godt nå lidt længere end man regner med, f.eks. i et lej-
lighedskompleks hvor væggene ikke nødvendigvis afskærmer signalet så meget
som man tror. Logitechs produkter skulle kunne nå 10 meter (sandsynligvis
på en god dag, men nye friske batterier og solen i ryggen).

Jeg faldt jeg over dette forleden dag:

"Bluetooth leaves Nokia phones wide open to attack"

http://bmonday.com/archive/2004/02/09/512.aspx

"Bluetooth finally gets some hacker luvin'"

http://bmonday.com/archive/2003/06/23/158.aspx

Logitech skriver dette omkring sikkerhed:

http://www.logitech.dk/index.cfm?countryid=4&languageid=15&page=products/features/cordlesstopics&CRID=463&parentCRID=272&contentID=7233

"Pålidelighed og sikkerhed

Bluetooth beskytter mod interferens og øger datasikkerheden på adskillige
måder. Bl.a. indeholder den en 128-bit kryptering, så dine data ikke kan
læses af hackere - i det usandsynlige tilfælde at nogen opfanger dit signal.
Desuden kan signalet udsendes på mere end 70 forskellige frekvenser (på 2,4
GHz ISM-båndet) hvilket øger pålideligheden. Enheden vil springe fra
interval til interval op til 1600 gange i sekundet for at finde den mest
pålidelige frekvens.

- 128-bit kryptering øger sikkerheden
- Frekvensspring nedsætter effekten af interferens dramatisk"