Den har altid haft adskillige småfejl, men rusten kom inden et år.
Problemet er importøren, Egedsø der nægter at udbedre rusten med
begrundelsen, at det ikke kan lade sig gøre (kun ved at skifte stel.) Jeg
har talt med to forhandlere der mener de er skadelige for hele branchen.
Min ET2 står inde om natten, bliver vasket jævnligt, kommer til alle
service, men jeg kører på den hele året.
Fejl.:
Digitalur skiftet to gange. Døde på grund af fugt (garanti)
Speedometerkabel skiftet. Var rustet over (garanti)
Kransen omkring lygte skiftet. Cromen boblede af (garanti)
Benzinhane skiftet. Havde svært ved at åbne (garanti)
Bagagebærer, kickstarter, motorskjold skiftet. Overflade faldt af og
materiale korroderede (garanti) "motorskjold, er et platterfabrikeret et fra
importøren der ikke kunne skaffe det rigtige, og de har malet det grå, et år
efter har de stadig ikke skaffet det rigtige som lovet"
Støtteben repareret. det faldt af grundte fabrikationsfejl (en mekaniker
lavede det i venlighed)
Rust. den er rusten i karrosseriet så der kommer rust imellem samlede
plade dele som er lakeret, saddelmontage beslaget er snart rustet over, alle
skruer og bolte er rustne, selv hæfteklammerne der holder saddelen sammen er
rustne.
IR. Greb og den nye kickstarter, bagagebærer er allerede irret.
Derudover lider den meget af at gaskablet fryser så gassen sætter sig.
Jeg ved ikke om jeg har glemt noget, men alt i alt er det ikke den
kvalitetsmaskine som jeg betalte for. Jeg har kommunikret med importøren men
det er håbløst og jeg kan derfor kun advare alle mod at købe VESPA. PIAGGIO.
GILERA. og alt hvad der kommer fra Importøren Egedsø på fyn.
VH KHS
PS motoren kører perfekt.
Claus Rolsted <rolsted@worldonline.dk> wrote in message
news:988058762.118108@kollegiegaarden.dk...
> Hej Kurt,
>
> Tak for dit råd.
>
> Jeg har lige et par spørgsmål:
> Hvor længe havde du ET2'eren før den begyndte at ruste så småt?
> Og hvor længe gik der før den rustede for alvor?
> Kan det have noget at gøre med den måde du 'behandlede' den på
(vinterkørsel
> uden at vask saltet af regelmæssigt, eller måske fordi den stod parkeret
> udendørs)?
> Jeg har tænkt mig at give den en god omgang lakforsejler eller anden form
> for behandling, før jeg tager den rigtigt i brug. Mon ikke det skulle
hjælpe
> på problemet?
> Har du ellers andre gode råd?
>
> Jeg håber du har lyst til at besvare mine spørgsmål, Kurt. Jeg var nemlig
> ellers lidt opsat på ET2'eren
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> Med venlig hilsen
>
> Claus
> /som desværre er fra Kbh, så han ikke kan komme til at se din kværn...
>
>
>
>
>
> "KURT SALVESEN" <khsalvesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3u_E6.309$677.16639@news.get2net.dk...
> > STOP STOP STOP
> > Køb aldrig en Vespa, uanset hvor billig den er.
> > Jeg kører selv på en, og den ruster overalt, der løber sågar rust ud
> mellem
> > lakerede pladesamlinger, og greb, bagagebærer, motorskjold irrer.
> >
> > Importøren er en platter af den værste skuffe, der fralæger sig ethvert
> > ansvar.(grundet at rusten ikke kan fjernes i pladesamlinger)
> >
> > Alle stumper koster en bondegård, og der er ingen uorginale dele på
> > markedet.
> >
> > Men motoren går fandenme godt.
> >
> > VH KHS - Ulykkelig på ET2
> >
> > PS. er du fra omkring, Aalborg kan du få lov at se den.
> >
> > Claus Rolsted <rolsted@worldonline.dk> wrote in message
> > news:987509841.148154@kollegiegaarden.dk...
> > > Hej alle,
> > > jeg har fået tilbudt en Vespa ET2 45-knallert, som har kørt ca 650 km
> (jeg
> > > ved ikke hvornår den er fra).
> > > Det er fra en forhandler som sælger den pga en forsikringsskade. Den
ser
> > > umiddelbart ud til at have bukket sidespejlene og have en bule i
venstre
> > > bagskjold. Jeg ved dog ikke hvor alvorlig skaderne har været.
> > >
> > > Efter at han reparerer den, vil han sælge den til mig for ca 11.000,-
> kr.
> > > Hvordan lyder det?? Nogen der har en mening, vil jeg sætte stor pris
på
> > det.
> > > Tak,
> > > Med venlig hilsen
> > >
> > > Claus Rolsted
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>