/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Vask af tovværk i "maskinen", praktiske sp~
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-02-04 13:00

Ja, jeg har jo ikke prøvet det før og så dukker der jo 1000 små spørgsmål op
når jeg stopper tovværket i mit gamle dynebetræk for at give det en tur i
vaskemaskinen ...

1: tovværk er kunststof (nu om dage <smile>). Er 40 grader "finvask" det man
skal bruge ?? Centrifugering ??

2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om hendes
nye Miele). Skal de have noget bagefter ?

3: Jeg har vire i genuafaldet. Kan viren godt tåle sådan en tur. Skal den
have noget bagefter, fx monkeyskine ?

4: Skal tovværket have noget bagefter ?? jeg har en gammel bøtte
"sejlimprænering" stående (det var sku' for besværligt ..). Ville de have
godt af at køre dem en tur gennem sådan noget; eller er det ligegyldigt ??

5: mine fortøjninger kunne egentligt også godt trænge. De to har øjensynligt
været en del i vandet i løbet af efteråret, så der er lidt rester af andemad
i dem. Kan gummi"kødbenet" tåle at komme med i maskinen eller skal det
vikles ud ?

Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det tovværk,
så man er jo lidt forsigtig ....

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå
http://www.MAXImalt.dk



 
 
Henning Rasmussen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Henning Rasmussen


Dato : 08-02-04 14:15

Hej Bjarke.

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c058bi$ph0$1@news.cybercity.dk...
> Ja, jeg har jo ikke prøvet det før og så dukker der jo 1000 små
spørgsmål op
> når jeg stopper tovværket i mit gamle dynebetræk for at give det en
tur i
> vaskemaskinen ...
Er dynebetrækket snavset?

> 1: tovværk er kunststof (nu om dage <smile>). Er 40 grader "finvask"
det man
> skal bruge ?? Centrifugering ??
Ja, max 40, ja, fuld tryk på.
>
> 2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
hendes
> nye Miele). Skal de have noget bagefter ?
Nej, ikke hvis de er rustfrie.
>
> 3: Jeg har vire i genuafaldet. Kan viren godt tåle sådan en tur. Skal
den
> have noget bagefter, fx monkeyskine ?
Det har jeg ikke prøvet, men jeg vil tro det har godt af at få skyllet
støv og sand ud. Jeg vasker mine wirer seperat og smører aldrig noget på
dem.
>
> 4: Skal tovværket have noget bagefter ?? jeg har en gammel bøtte
> "sejlimprænering" stående (det var sku' for besværligt ..). Ville de
have
> godt af at køre dem en tur gennem sådan noget; eller er det
ligegyldigt ??
Jeg ved ikke hvad der er i det produkt
>
> 5: mine fortøjninger kunne egentligt også godt trænge. De to har
øjensynligt
> været en del i vandet i løbet af efteråret, så der er lidt rester af
andemad
> i dem. Kan gummi"kødbenet" tåle at komme med i maskinen eller skal det
> vikles ud ?
Det skulle det gerne kunne. Hvor varme mon de bliver når solen skinner
på dem.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)
Se og læs beretningen om en dansk 7m S-kutter
http://www.victoria.frivagt.dk

>
> Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det
tovværk,
> så man er jo lidt forsigtig ....
>
> --
> Bjarke M. Christensen
> Maxi Magic - Himmelblå
> http://www.MAXImalt.dk
>
>



PKJ (08-02-2004)
Kommentar
Fra : PKJ


Dato : 08-02-04 15:12

Jeg kan kun bekræfte Henning Rasmussens svar i et og alt.
Jeg har brugt vaskemaskine som beskrevet de sidste 35 år uden ulemper.
Dog. Brug IKKE gode sokker til at trække over sjækler og hager. Efter vasken
er der ikke meget tilbage af de pæne sokker.
mvh PKJ


"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3DqVb.3464$xZ.2585@news.get2net.dk...
> Hej Bjarke.
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
> meddelelse news:c058bi$ph0$1@news.cybercity.dk...
> > Ja, jeg har jo ikke prøvet det før og så dukker der jo 1000 små
> spørgsmål op
> > når jeg stopper tovværket i mit gamle dynebetræk for at give det en
> tur i
> > vaskemaskinen ...
> Er dynebetrækket snavset?
>
> > 1: tovværk er kunststof (nu om dage <smile>). Er 40 grader "finvask"
> det man
> > skal bruge ?? Centrifugering ??
> Ja, max 40, ja, fuld tryk på.
> >
> > 2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
> hendes
> > nye Miele). Skal de have noget bagefter ?
> Nej, ikke hvis de er rustfrie.
> >
> > 3: Jeg har vire i genuafaldet. Kan viren godt tåle sådan en tur. Skal
> den
> > have noget bagefter, fx monkeyskine ?
> Det har jeg ikke prøvet, men jeg vil tro det har godt af at få skyllet
> støv og sand ud. Jeg vasker mine wirer seperat og smører aldrig noget på
> dem.
> >
> > 4: Skal tovværket have noget bagefter ?? jeg har en gammel bøtte
> > "sejlimprænering" stående (det var sku' for besværligt ..). Ville de
> have
> > godt af at køre dem en tur gennem sådan noget; eller er det
> ligegyldigt ??
> Jeg ved ikke hvad der er i det produkt
> >
> > 5: mine fortøjninger kunne egentligt også godt trænge. De to har
> øjensynligt
> > været en del i vandet i løbet af efteråret, så der er lidt rester af
> andemad
> > i dem. Kan gummi"kødbenet" tåle at komme med i maskinen eller skal det
> > vikles ud ?
> Det skulle det gerne kunne. Hvor varme mon de bliver når solen skinner
> på dem.
>
> --
> Med sejlerhilsen
> Henning _/) _/) _/)
> Se og læs beretningen om en dansk 7m S-kutter
> http://www.victoria.frivagt.dk
>
> >
> > Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det
> tovværk,
> > så man er jo lidt forsigtig ....
> >
> > --
> > Bjarke M. Christensen
> > Maxi Magic - Himmelblå
> > http://www.MAXImalt.dk
> >
> >
>
>



Bjarke Christensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-02-04 16:09

Jeg tænkte også mere på "krudtet" i vaskepulveret. Gummi er jo fx ret sart
ift olie, så det kunne være enzymerne i vaskepulveret angreb gummiet .... og
de koster jo 200 kr stykket. Men hvis i har prøvet uden problemer så tør jeg
også ....

/Bjarke

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> wrote in message
news:3DqVb.3464$xZ.2585@news.get2net.dk...
> Hej Bjarke.
>
> > Kan gummi"kødbenet" tåle at komme med i maskinen eller skal det
> > vikles ud ?
> Det skulle det gerne kunne. Hvor varme mon de bliver når solen skinner
> på dem.
>



Lotte (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 08-02-04 15:53

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message news:<c058bi$ph0$1@news.cybercity.dk>...
> Ja, jeg har jo ikke prøvet det før og så dukker der jo 1000 små spørgsmål op
> når jeg stopper tovværket i mit gamle dynebetræk for at give det en tur i
> vaskemaskinen ...

Jeg har altid vasket alt mit tovværk og det har ikke taget skade. Men
selvfølgelig slider en vaskemaskine på tovværket, som den jo også gør
på alt det andet tøj, du vasker.

> (konen er øm om hendes nye Miele)

I øvrigt er det vel ikke kun din kones vaskemaskine, du har vel også
tøj, der bliver vasket deri, ik? (Smile)

Lotte

Bjarke Christensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-02-04 17:26

Jo, den vasker også mit tøj, men der er ingen tvivl om at maskinen tilhører
min kone. Jeg fik lov at røre knapperne under installationen, som jeg selv
foretog, men siden da har ejerskabet været helt afklaret. - og specielt
tydeligt er det når jeg ønsker at komme mit tovværk ind gennem den lille
runde dør.... <smile>..

- og det er ikke noget jeg har valgt. Tro mig ...

/Bjarke


"Lotte" <Lotte@yahoo.com> wrote in message
news:ae91b975.0402080652.65105d44@posting.google.com...
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message
news:<c058bi$ph0$1@news.cybercity.dk>...
cut
>
> > (konen er øm om hendes nye Miele)
>
> I øvrigt er det vel ikke kun din kones vaskemaskine, du har vel også
> tøj, der bliver vasket deri, ik? (Smile)
>
> Lotte



Claus Tersgov (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 08-02-04 18:46



Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> 2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
> hendes nye Miele). Skal de have noget bagefter ?

Pak dem meget grundigt ind.

En del vaskemaskiner har letvægtstromler som er hårdforkromet. Du kan
risikerer at slå forkromningen i stykker. Endelig er der også en
mindre risiko for buler i tromlen, og det er nok ikke så smart, hvis
det er een af de maskiner, som centrifugerer med 1600 omdr.

Jeg ville gå på vaskeri, hvis jeg var dig....

Claus


Bjarke Christensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-02-04 19:32

Det med centrifugeringen er korrekt. Fuld drøn er ikke en god ting. Ihvert
fald ikke i konens turbo-Miele. Jeg troede den var ved at eksplodere medens
vi sad og spiste. Jeg skyndte mig at sætte centrifugeringen ned på 900. Det
virker bedre ....

/Bjarke


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
news:c05sfq$1pie$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> > 2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
> > hendes nye Miele). Skal de have noget bagefter ?
>
> Pak dem meget grundigt ind.
>
> En del vaskemaskiner har letvægtstromler som er hårdforkromet. Du kan
> risikerer at slå forkromningen i stykker. Endelig er der også en
> mindre risiko for buler i tromlen, og det er nok ikke så smart, hvis
> det er een af de maskiner, som centrifugerer med 1600 omdr.
>
> Jeg ville gå på vaskeri, hvis jeg var dig....
>
> Claus
>



Lars Kristensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 08-02-04 22:16

Bjarke Christensen wrote:

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> news:c05sfq$1pie$1@news.cybercity.dk...
>
>>
>>>2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
>>>hendes nye Miele). Skal de have noget bagefter ?
>>
>>Pak dem meget grundigt ind.
>>
>>En del vaskemaskiner har letvægtstromler som er hårdforkromet. Du kan
>>risikerer at slå forkromningen i stykker. Endelig er der også en
>>mindre risiko for buler i tromlen, og det er nok ikke så smart, hvis
>>det er een af de maskiner, som centrifugerer med 1600 omdr.
>>

> Det med centrifugeringen er korrekt. Fuld drøn er ikke en god ting.
Ihvert
> fald ikke i konens turbo-Miele. Jeg troede den var ved at eksplodere
medens
> vi sad og spiste. Jeg skyndte mig at sætte centrifugeringen ned på
900. Det
> virker bedre ....


Lige lidt insektsex:
<flueknipperri>
Hmm. Når først maskinen er kommet op i lidt omdrejninger ved
centrifugeringen, så bliver tovet da trykket ud i tromlen og vælter da
ikke rundt og laver buler. Problemet er jo i midlertid når den vasker.
Grunden til at du Bjarke har oplevet at maskinen har hoppet og danset,
er fordi maskinen ikke har fået fordelt vægten lige på tovværket.
</flueknipperri>

Det er i alle tilfælde en god idé at tage alle sjækler og blokke af. Det
er vel de færreste der er splejset eller tacklet fast.
Kovser er det svært at gøre noget ved så her skal strømpen bruges. Må
dog indrømme at de små på tynde liner <5mm ville jeg ikke gidde at gøre
noget ved. De laver næppe meget mere skade i maskinen end en
cowboybukseknap.

Og så lige høflig forespørgelse:
Er det muligt om du, Bjarke, kunne citere korrekt under det du svarer.
Så har vi andre mulighed for at følge netiketten uden at skulle rykke
rundt på det du har skrevet?

- Lars


Claus Tersgov (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 08-02-04 23:12


"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse
news:4026a712$0$135

> Hmm. Når først maskinen er kommet op i lidt omdrejninger ved
> centrifugeringen, så bliver tovet da trykket ud i tromlen og vælter
da
> ikke rundt og laver buler. Problemet er jo i midlertid når den
vasker.
> Grunden til at du Bjarke har oplevet at maskinen har hoppet og
danset,
> er fordi maskinen ikke har fået fordelt vægten lige på tovværket.

Jo, men mange nye vaskemaskiner, som har hurtig centrifugering har en
funktion, hvor den roterer rimeligt hurtigt den ene og den anden vej.
Dette er en funktion, som "måler" mængden af tøj, så den kan forsøge
at "afballancere" tøjet rigtigt. Dette kan blive ved i op til flere
minutter.

De starter og stopper rimeligt hurtigt, og derved kan ståldimserne
kastes imod tromlen, navnligt hvis der ikke er meget tovværk i
maskinen.

Det kan godt være, at det er pedanteri, men stålsjækler o.lign. hører
nu en gang ikke hjemme i en vaskemaskine...

Claus


Bjarke Christensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 08-02-04 23:25

Til Lars og Claus,

Jeg tror det gik galt i maskinen fordi tovet jo er samlet inden i dyne
betrækket. Det kan være jeg skal lukke det på en anden møde, så det bedre
kan fylde maskinen ud (istdet for at ende som en klump, der ikke kan komme i
balance)

/Bjarke

Vedr. citater: Jeg citerere som det er standard i alle microsoftprodukter.
Der er ikke overenstemmelse mellem microsoft standard (citere over) og de
danske netetikke "regler" (citere under). Da hele verdenen bruger MS
produkter (på nær et par anti-præster) så må netetikke-regler jo ændres på
et tidspunkt. - jeg har bare taget forskud på glæderne. - og så synes jeg
det er meeget smartere. Til gengæld kompenserer jeg ved at snippe det meste
væk.... Denne gang det hele...



Lars Kristensen (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 08-02-04 23:59

Bjarke Christensen wrote:

> Vedr. citater: Jeg citerere som det er standard i alle microsoftprodukter.
> Der er ikke overenstemmelse mellem microsoft standard (citere over) og de
> danske netetikke "regler" (citere under). Da hele verdenen bruger MS
> produkter (på nær et par anti-præster) så må netetikke-regler jo ændres på
> et tidspunkt. - jeg har bare taget forskud på glæderne. - og så synes jeg
> det er meeget smartere. Til gengæld kompenserer jeg ved at snippe det meste
> væk.... Denne gang det hele...

Og skal vi så lige en gang for alle slå fast, at brud på netiketten er
brud på de regler som du har accepteret da du oprettede din
internetforbindelse hos din udbyder - i dit tilfælde Cybercity.
Ved gentagende overtrædelser af gældende netikette, kan din udbyder
lukke din linie. Og nej det er ikke opdigtet regel. Det står rent
faktisk i langt de fleste udbyderes betingelse.
Så din undskyldning med, at det er sådan Outlook Express gør det, er
ikke gyldig. For øvrigt gør Mozilla det samme, men utroeligt nok kommer
alle mine svar alligevel _under_ det jeg svarer på i 99% af tilfældene.
Det er faktisk slet ikke så svært som det lyder når bare man først har
lært det...

Og nej. Jeg har ikke i sinde at klage til din udbyder. Jeg mener en pæn
og høflig henstilling burde være nok. Så betragt ikke dette indlæg som
en trussel, men stadig kun som en høflig henstilling.

Denne diskussion hører ikke til i dk.fritid.sejlads så yderligere svar
vil ryger til dk.admin.netikette

XFUT: dk.admin.netikette

- Lars


Karl Viggo (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Karl Viggo


Dato : 09-02-04 07:46

og så har vi fundet endnu en netbetent!!

Viggo


"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse
news:4026bf35$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Bjarke Christensen wrote:
>
> > Vedr. citater: Jeg citerere som det er standard i alle
microsoftprodukter.
> > Der er ikke overenstemmelse mellem microsoft standard (citere over) og
de
> > danske netetikke "regler" (citere under). Da hele verdenen bruger MS
> > produkter (på nær et par anti-præster) så må netetikke-regler jo ændres

> > et tidspunkt. - jeg har bare taget forskud på glæderne. - og så synes
jeg
> > det er meeget smartere. Til gengæld kompenserer jeg ved at snippe det
meste
> > væk.... Denne gang det hele...
>
> Og skal vi så lige en gang for alle slå fast, at brud på netiketten er
> brud på de regler som du har accepteret da du oprettede din
> internetforbindelse hos din udbyder - i dit tilfælde Cybercity.
> Ved gentagende overtrædelser af gældende netikette, kan din udbyder
> lukke din linie. Og nej det er ikke opdigtet regel. Det står rent
> faktisk i langt de fleste udbyderes betingelse.
> Så din undskyldning med, at det er sådan Outlook Express gør det, er
> ikke gyldig. For øvrigt gør Mozilla det samme, men utroeligt nok kommer
> alle mine svar alligevel _under_ det jeg svarer på i 99% af tilfældene.
> Det er faktisk slet ikke så svært som det lyder når bare man først har
> lært det...
>
> Og nej. Jeg har ikke i sinde at klage til din udbyder. Jeg mener en pæn
> og høflig henstilling burde være nok. Så betragt ikke dette indlæg som
> en trussel, men stadig kun som en høflig henstilling.
>
> Denne diskussion hører ikke til i dk.fritid.sejlads så yderligere svar
> vil ryger til dk.admin.netikette
>
> XFUT: dk.admin.netikette
>
> - Lars
>


Karsten (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 09-02-04 12:29


"Karl Viggo" <karlviggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40272cac$0$29382$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> og så har vi fundet endnu en netbetent!!
>
> Viggo
>
>
Og, har du noget imod det, tag lige at kikke lidt på den her side.

http://www.usenet.dk/netikette/




Henrik Pedersen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 09-02-04 12:37

"Karsten" <faerk@adslFJERNhome.dk> writes:

> Og, har du noget imod det, tag lige at kikke lidt på den her side.
>
> http://www.usenet.dk/netikette/

Brug da OE-quotefix så citerer også OE rigtigt..
Og lige for en ordens skyld det er IKKE MS som bestemmer hvordan
reglerne er, det er en international organisation...


--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Morten Kjaer Nielsen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 09-02-04 12:37

Henrik Pedersen wrote:
> Og lige for en ordens skyld det er IKKE MS som bestemmer hvordan
> reglerne er, det er en international organisation...

Den hedder "Kabelen"

fut: dk.admin.netikette

--
Morten!

Bjarke Christensen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 09-02-04 19:40

Åhh gud, har jeg virkelig startet alt dette ?? Man får jo et helt chok, når
man kommer hjem fra arbejdet og ser det...

Det må I undskylde....

Vi kan lave en handel. Når Claus fjerner sin meget omtalte provokerende
indledning, så begynder jeg at citere som NG præsterne mener er rigtigt (jeg
mener jo det er MS der gør det rigtigt, men det er jo en lang og ufrugtbar
debat)

Kunne jeg få et link til den omtalte "quotefix". Just in case.... Så jeg har
den klar ...

/Bjarke

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.inv> wrote in message
news:m3ekt4iiw1.fsf@henrik.misbamsen...
>
> Brug da OE-quotefix så citerer også OE rigtigt..
> Og lige for en ordens skyld det er IKKE MS som bestemmer hvordan
> reglerne er, det er en international organisation...
>



Lars Kristensen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 09-02-04 20:23

Bjarke Christensen wrote:

> Kunne jeg få et link til den omtalte "quotefix". Just in case.... Så jeg har
> den klar ...

Google er din ven Men her er et link alligevel:
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Der er også nogle andre features med, så som at farve de ting man svarer
på så det er let at se forskel. (Farve informationen bliver ikke sendt
med ved replys)

- Lars


Claus Tersgov (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-02-04 00:35



Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Vi kan lave en handel. Når Claus fjerner sin meget omtalte
> provokerende indledning, så begynder jeg at citere som NG præsterne
> mener er rigtigt (jeg mener jo det er MS der gør det rigtigt, men
det
> er jo en lang og ufrugtbar debat)

Du kan rende og hoppe!

Min indledning er ikke i strid med netiketten eller RFC, og jeg laver
ikke om på noget, blot fordi nogle sure, indadvendte brokhoveder
mangler humor!

Claus


Claus Tersgov (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-02-04 03:22



Uheldigvis faldt Bjarke Christensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Vedr. citater: Jeg citerere som det er standard i alle
> microsoftprodukter. Der er ikke overenstemmelse mellem microsoft
> standard (citere over) og de danske netetikke "regler" (citere
> under). Da hele verdenen bruger MS produkter (på nær et par
> anti-præster) så må netetikke-regler jo ændres på et tidspunkt. -
jeg
> har bare taget forskud på glæderne. - og så synes jeg det er meeget
> smartere. Til gengæld kompenserer jeg ved at snippe det meste
væk....
> Denne gang det hele...

Det er da den mest lammeste undskyldning, jeg længe har hørt!

Jeg anvender også M$ produkter, og jeg kan da godt finde ud af at
citerer korrekt?

Problemet er, at du i virkeligheden er skide ligeglad og gør som det
passer dig!

Claus

FUT netikette


Henning Rasmussen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Henning Rasmussen


Dato : 09-02-04 21:33


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c06d0d$2f3f$1@news.cybercity.dk...
> Til Lars og Claus,
>
> Jeg tror det gik galt i maskinen fordi tovet jo er samlet inden i dyne
> betrækket. Det kan være jeg skal lukke det på en anden møde, så det
bedre
> kan fylde maskinen ud (istdet for at ende som en klump, der ikke kan
komme i
> balance)
>
> /Bjarke

Hej Bjarke

Glem det dynebetræk. Som du har fundet ud af, så kommer tovværket til at
ligge i en klump. Pak noget om sjæklerne, hvis de ikke kan tages af, så
kører det bare.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)
Se og læs beretningen om en dansk 7m S-kutter
http://www.victoria.frivagt.dk



Jens Juul (08-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Juul


Dato : 08-02-04 23:07

>
>Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det
>tovværk,
>så man er jo lidt forsigtig ....
En forhandler fortalte mig engang at man under ingen omstændigheder må
bruge skyllemiddel når man vasker sit tovværk. .............. ikke at jeg
kunne finde på at bruge det men .............

Mvh Jens
>



Claus Tersgov (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-02-04 03:24



Uheldigvis faldt Jens Juul over tastaturet og skrev derved følgende:

>> Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det
>> tovværk,
>> så man er jo lidt forsigtig ....
> En forhandler fortalte mig engang at man under ingen omstændigheder

> bruge skyllemiddel når man vasker sit tovværk. .............. ikke
at
> jeg kunne finde på at bruge det men .............

Det har jeg da gjort ofte, og tovet bliver utrolig blødt og lækkert.
Især skøderne...

Claus


Lars Kristensen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 09-02-04 04:21

Claus Tersgov wrote:
>
> Uheldigvis faldt Jens Juul over tastaturet og skrev derved følgende:
>>En forhandler fortalte mig engang at man under ingen omstændigheder
>>må bruge skyllemiddel når man vasker sit tovværk.

> Det har jeg da gjort ofte, og tovet bliver utrolig blødt og lækkert.
> Især skøderne...

Men det vigtigste:
Påvirker det brudstyrken at benytte skyllemiddel?
Og hvis det gør, er der så forskel fra skyllemiddel til skyllemiddel?
Er der en langtidseffekt?

Måske det var værd at undersøge nærmere.

- Lars


Claus Tersgov (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 09-02-04 04:34



Uheldigvis faldt Lars Kristensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

>> Det har jeg da gjort ofte, og tovet bliver utrolig blødt og
lækkert.
>> Især skøderne...
>
> Men det vigtigste:
> Påvirker det brudstyrken at benytte skyllemiddel?
> Og hvis det gør, er der så forskel fra skyllemiddel til
skyllemiddel?
> Er der en langtidseffekt?
> Måske det var værd at undersøge nærmere.

Tjaa, hvis tovværket kan tåle frost, saltvand og hård sol, så skulle
det da være underligt, hvis det ikke kan tåle skyllemiddel...

Jeg anvender da også skyllemiddel til mit tøj flere gange om måneden,
og det holder da meget godt...

Claus


Erik Breum Petersen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Erik Breum Petersen


Dato : 09-02-04 08:35

Skyllemiddel får også tøj (ogvel også tovværk) til at sky vand. Derfor skal
man aldrig bruge det til håndklæder hvor fristende det end kan være med et
blødt håndklæde.
Vi bruger aldrig skyllemiddel i vores hus. Vi har det slet ikke.

--
mvh

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse
"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:c06uvb$5dt$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Uheldigvis faldt Lars Kristensen over tastaturet og skrev derved
> følgende:
>
> >> Det har jeg da gjort ofte, og tovet bliver utrolig blødt og
> lækkert.
> >> Især skøderne...
> >
> > Men det vigtigste:
> > Påvirker det brudstyrken at benytte skyllemiddel?
> > Og hvis det gør, er der så forskel fra skyllemiddel til
> skyllemiddel?
> > Er der en langtidseffekt?
> > Måske det var værd at undersøge nærmere.
>
> Tjaa, hvis tovværket kan tåle frost, saltvand og hård sol, så skulle
> det da være underligt, hvis det ikke kan tåle skyllemiddel...
>
> Jeg anvender da også skyllemiddel til mit tøj flere gange om måneden,
> og det holder da meget godt...
>
> Claus
>



Bjarke Christensen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 09-02-04 19:42

Enig, vi bruger heller aldrig skyllemiddel (mest fordi jeg synes lugten er
"lidt for meget").

Men "sky vand" ?? det ville da måske være meget praktisk på tovværk, så
ville de måske holde sig rene lidt længere ??

Gid nogen kunne forklare hvorfor det ikke er godt ....

/Bjarke


"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> wrote in message
news:BQGVb.1776$3v3.123@news.get2net.dk...
> Skyllemiddel får også tøj (ogvel også tovværk) til at sky vand. Derfor
skal
> man aldrig bruge det til håndklæder hvor fristende det end kan være med et
> blødt håndklæde.
> Vi bruger aldrig skyllemiddel i vores hus. Vi har det slet ikke.
>



Jens Juul (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Juul


Dato : 09-02-04 09:19

>
>
>Men det vigtigste:
>Påvirker det brudstyrken at benytte skyllemiddel?

>
Tjah det var hvad manden sagde - at det nedbrød tovværk af syntetiske
materialer.............. men om det er korrekt ved jeg ikke .............
det var jo en forhandler der sagde det )

Mvh Jens
>



Lotte (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 09-02-04 22:10

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message news:<fc.0073fb6b05e9e7433b9aca00238438ed.5e9e809@net.dialog.dk>...

> >Men det vigtigste:
> >Påvirker det brudstyrken at benytte skyllemiddel?
>

> Tjah det var hvad manden sagde - at det nedbrød tovværk af syntetiske
> materialer.............. men om det er korrekt ved jeg ikke .............
> det var jo en forhandler der sagde det )
>
> Mvh Jens

Buger altid skyllemiddel - også til tovværket. Tror ikke på den der
med, at det må/kan man ikke. Skyllemiddel forhindrer i øvrigt også
statisk elektricitet (nylon), blødgør og fås også uden for meget
parfume.

Mvh

Lotte

Jens Juul (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Jens Juul


Dato : 09-02-04 22:43

>
>Skyllemiddel forhindrer i øvrigt også
>statisk elektricitet
....................... det har jeg nu aldrig prøvet - altså statisk
elektricitet i mit tovværk )

Mvh Jens


Bjarke Christensen (09-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 09-02-04 23:41

Ja, det sætter jo strømdiskussionen i den anden tråd i et helt nyt
perspektiv. - <hjælp> nu er "det" også i tovværket ...

Man kan godt høre bådene er på land og vi keder os ...<smile>

Bjarke

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b05ea902f3b9aca00238438ed.5ea905b@net.dialog.dk...
> >
> >Skyllemiddel forhindrer i øvrigt også
> >statisk elektricitet
> ....................... det har jeg nu aldrig prøvet - altså statisk
> elektricitet i mit tovværk )
>
> Mvh Jens
>



Lars Kristensen (10-02-2004)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 10-02-04 03:07

Bjarke Christensen wrote:
> Ja, det sætter jo strømdiskussionen i den anden tråd i et helt nyt
> perspektiv. - <hjælp> nu er "det" også i tovværket ...

He he. Så kan det være man kommer i stødet og sejler stærkere hvis bare
ikke man bliver grebet strømmen...

> Man kan godt høre bådene er på land og vi keder os ...<smile>

Er de? Jeg sejler da stadig. Altså på nær lige forrige weekend og
weekenden før, hvor det ikke var muligt pga. is, men ellers... Ingen
undskyldninger, bare hop i det varm tøj (læs: tørdragt og massere af tøj
inden under - mange lag) og så låne en af klubbens ynglinge, lasere
eller hvad der nu ellers er af trailerbåde i klubben.

Ellers er der jo også massere af andre ting at tage sig til. F.eks.
Planlægge turen til sommer.
Give klubbens hjemmeside en overhaling.
Hjælpe havneudvalget med vedligehold af havnen.
Vasket sit tovværk er der nogen der gør og går det igennem. Smider det
ud der er slidt op og laver nyt. Kontrollerer taklinger og splejsninger
og får lavet dem man ikke lige fik lavet på sidste sommertur (som man
ellers havde lovet sig selv) fordi man skulle drikke bajere sammen med
dem i nabobåden.
Vedligeholde sine søkort - dvs. gennemgå alle efterretninger for
søfarene siden sidst man gennemgik dem og få ført alle relevante
ændringer ind i søkortet.
Og jeg kunne blive ved...

- Lars


Ole Mogensen (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 13-02-04 20:53

Hvorfor alt det besvær. Hvad med at putte hele båden i vaskemaskinen?
OM

Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c058bi$ph0$1@news.cybercity.dk...
> Ja, jeg har jo ikke prøvet det før og så dukker der jo 1000 små spørgsmål
op
> når jeg stopper tovværket i mit gamle dynebetræk for at give det en tur i
> vaskemaskinen ...
>
> 1: tovværk er kunststof (nu om dage <smile>). Er 40 grader "finvask" det
man
> skal bruge ?? Centrifugering ??
>
> 2: sjækler og div "hardware" har jeg pakket lidt ind (konen er øm om
hendes
> nye Miele). Skal de have noget bagefter ?
>
> 3: Jeg har vire i genuafaldet. Kan viren godt tåle sådan en tur. Skal den
> have noget bagefter, fx monkeyskine ?
>
> 4: Skal tovværket have noget bagefter ?? jeg har en gammel bøtte
> "sejlimprænering" stående (det var sku' for besværligt ..). Ville de have
> godt af at køre dem en tur gennem sådan noget; eller er det ligegyldigt ??
>
> 5: mine fortøjninger kunne egentligt også godt trænge. De to har
øjensynligt
> været en del i vandet i løbet af efteråret, så der er lidt rester af
andemad
> i dem. Kan gummi"kødbenet" tåle at komme med i maskinen eller skal det
> vikles ud ?
>
> Det er mange spørgsmål. - men der er jo også for en formue i al det
tovværk,
> så man er jo lidt forsigtig ....
>
> --
> Bjarke M. Christensen
> Maxi Magic - Himmelblå
> http://www.MAXImalt.dk
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste