tabelrække som link - muligt?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-04 11:55

Hej

Jeg har en side med en tabel over arrangementer - nu vil jeg gerne have
det således at man kan klikke hvorsomhelst på en række i tabellen for at
blive ledt videre til detaljerne om arrangementet.

Altså lave en hel tabelrække <tr> som et link.

Kan man det? Evt. med javascript?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 08-02-04 12:36

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> tabellen for at blive ledt videre til detaljerne om arrangementet.
>
> Altså lave en hel tabelrække <tr> som et link.

Ikke bruk Javascript til linker.
Det er da bedre at innholdet i tabellcellen <td> er klikkbart?
Jeg tror ikke noe annet er mulig heller.
Hvorfor vil du ha hele rekken klikkbar?

Og så er jeg nysgjerrig på hva du bruker for å vise antall kilkk på
http://www.gartneriet.dk/links/
Jeg har Javascript slått av, og likevel fungerer det! Imponerende.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : jopa

Dato : 08-02-04 12:52

Inger Helene Falch-Jacobsen <Inger@neseblod.invalid> skrev bla:

> Og så er jeg nysgjerrig på hva du bruker for å vise antall kilkk på
> http://www.gartneriet.dk/links/
> Jeg har Javascript slått av, og likevel fungerer det! Imponerende.

PHP formentlig

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-04 13:11

On Sun, 8 Feb 2004 12:36:00 +0100, "Inger Helene Falch-Jacobsen"
<Inger@neseblod.invalid> wrote:

>Ikke bruk Javascript til linker.

Nej, det ved jeg - men når nu kunden vil have hele rækken klikbar ...

>Det er da bedre at innholdet i tabellcellen <td> er klikkbart?

Det er det også allerede nu - og vha. hover (fra css) så "lyser" hele
rækken op når musen er over det. Det ser vældig fikst ud.

>Jeg tror ikke noe annet er mulig heller.

Alt er muligt Det er bare at finde ud af hvordan

>Hvorfor vil du ha hele rekken klikkbar?

Det har kunden allernådigst bedt om - og jeg undersøger selvfølgelig om
det er muligt inden jeg siger nej

>Og så er jeg nysgjerrig på hva du bruker for å vise antall kilkk på
>http://www.gartneriet.dk/links/
>Jeg har Javascript slått av, og likevel fungerer det! Imponerende.

I stedet for at linke til siden direkte, så linker jeg til et script på
min egen side, som førts tæller een op, og så derefter videresender til
linket.

Tælleren bliver altid talt op, men hvis man kun vil kopiere linket, så
bliver det et link til min side man får (som godt nok sender videre til
det rigtige link) i stedet for et link direkte til siden.

http://www.gartneriet.dk

Fra : jopa

Dato : 08-02-04 13:31

http://groups.google.dk/groups?q=link+p%C3%A5+celle&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns94769C729DCC4jcdmfdk%40gyrosmod.dtext.news.tele.dk&rnum=1

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-02-04 14:13

On Sun, 8 Feb 2004 13:30:41 +0100, "jopa" <john@jp-web.INVALID> wrote:

>http://groups.google.dk/groups?q=link+p%C3%A5+celle&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=Xns94769C729DCC4jcdmfdk%40gyrosmod.dtext.news.tele.dk&rnum=1

Tusind tak - det var jo det der skulle til:

en display: block og width: 100% - så virkede det både i mozilla og IE.

http://www.gartneriet.dk

Fra : jopa

Dato : 08-02-04 14:18

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev bla:
> Tusind tak - det var jo det der skulle til:
>
> en display: block og width: 100% - så virkede det både i mozilla og
> IE.

Ja ham Jens han er ikke dum

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 08-02-04 13:38

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> skrev bla:

> Altså lave en hel tabelrække <tr> som et link.
>
> Kan man det? Evt. med javascript?

Ja ved at bruge en gennemsigtig gif og lave en rolower med JavaScript

--

Mvh. John
www.jp-web.dk