lcase - men hvordan?
Fra : Tommy

Dato : 08-02-04 10:03

Jeg har en form hvor jeg vil være skikker på at alle tegn der bliver sendt
videre er små bogstaver. Jeg er dog usikker på den korrekte frmgangsmåde.
Mit formfelt ser ud som følger :

<INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><BR>

Eller vil det være bedre at bruge lcase i min SQL sætning? Problemet er at
det der bliver skrevet i databasen i dette felt, skal være med små
bogstaver.

På forhånd tak

Tommy

Fra : Thomas Voller

Dato : 08-02-04 11:40

"Tommy" <info@manniken.dk> skrev
> Jeg har en form hvor jeg vil være skikker på at alle tegn der bliver sendt
> videre er små bogstaver.

På den side, hvor du sætter din tekst ind i databasen, kan du lave følgende
lille funktion:

Function TextToLowercase(InputData)

'Check om brugeren har skrevet noget i feltet
If Len(InputData & "") > 0 Then

'Erstat alle store tegn med små tegn.
InputData = LCase(InputData)

Else

'Hvis brugeren ikke har skrevet noget i feltet.
Respone.Write("Feltet ikke udfyldt")
'Evt: Response.End(), hvis feltet ikke må være tomt.

End If

TextToLowercase = InputData

End Function

Denne funktion kan du så køre på denne måde:

Dim strLowercaseText
strLowercaseText = TextToLowercase(Request.Form("FILE1"))

Variablen strLowercaseText indholder nu kun små bogstaver, forudsat at
brugeren har tastet tekst ind i dit input-felt.

Mvh. Thomas.