Batteri?
Fra : Thomas

Dato : 07-02-04 20:02

Okay, nu har jeg så købt mig et nyt batteri til min piaggio. Gad ikke lege
mere med at få det gamle til at virke..
Forhandleren solgte mig et, hvor jeg skal fylde syren på selv
(vedligeholdelsesfrit), lydende på 12v & 3ah. Mit gamle batteri var 12v &
4ah, så jeg spurgte om hvad forskellen på de 3 & de 4 var. Det var at det på
4 holdt længere.. Er det rigtigt eller er der en anden forskel jeg skal være
opmærksom på, inden jeg begynder at bruge det nye?

Thomas

Fra : Hekto

Dato : 07-02-04 20:13

Thomas wrote in news:4025360f$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> var. Det var at det på 4 holdt længere.. Er det rigtigt eller er
> der en anden forskel jeg skal være opmærksom på, inden jeg

1 Ah = 1Ampere i een time.
Dit gamle batteri kunne trække 1 ampere i 4 timer o.s.v.

Ud over det kunne der være forskel på den strøm batteriet er istand
til at levere maksimalt; men jeg tror ikke du vil kunne mærke
forskel.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Thomas

Dato : 07-02-04 22:39

> [...]
>
> Ud over det kunne der være forskel på den strøm batteriet er istand
> til at levere maksimalt; men jeg tror ikke du vil kunne mærke

Undskyld, men jeg sov for tungt i fysiktimerne.. Hvad betyder det, at den
kan trække x-antal ampære? Jeg vil bare være sikker, inden jeg åbner &
"installerer" batteriet.

Thomas

Fra : Hekto

Dato : 08-02-04 00:20

Thomas wrote in news:40255b01$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Undskyld, men jeg sov for tungt i fysiktimerne.. Hvad betyder det,
> at den kan trække x-antal ampære? Jeg vil bare være sikker, inden
> jeg åbner & "installerer" batteriet.

Måske du skulle have holdt dig vågen? Det er jo ikke altid der er
nogen til at holde dig i hånden!

Dit batteri kan trække 1 ampere i 3 timer. Det gamle kunne trække 1
ampere i 4 timder.

Installer det nye og start den!

Fra : Thomas

Dato : 08-02-04 11:11

> Måske du skulle have holdt dig vågen? Det er jo ikke altid der er
> nogen til at holde dig i hånden!

Men vores lærer var så keeeedelig ..Jeg havde ikke en chance.

Ved du hvad? Jeg GØR det sgu'!
Tak for hjælpen.

Thomas