Banker til erhverv ?
Fra : Bruno

Dato : 07-02-04 23:06

Hej,

Er der nogle der har nogle gode forslag til banker hvor man som virksomhed
får en fornuftig service til en billig penge.

Jeg har ofte mange posteringer på min konto, og skal tit overføre penge til
andre banker..

Endvidere vil jeg oprette en konti som skal stå til sikkerhed for PBS..
Gerne med en rigtig god rente..

Nogen der kan hjælpe.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:05

"Bruno" <Bruno@Nospampost.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der nogle der har nogle gode forslag til banker hvor man som
virksomhed
> får en fornuftig service til en billig penge.

Mange af de mindre banker, kan anbefales.

Anvender selv Sydbank, hvor jeg føler man virkelig interesserer sig for
os mindre erhvervsdrivende.

Dette giver sig bl.a. udtryk i at informationsmøder holdes *uden* for
arbejdstiden (der skal vi jo drive vor forretning) og ikke *i*
arbejdstiden (hvor jeg føler de store pengeinstitutters medarbejder
"bedst" har tid....)

Hr. Bjørn

Fra : Bruno

Dato : 07-02-04 23:15

Ok sydbank...

Har de internetbank som jeg kan benytte ?

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:14

"Bruno" <Bruno@Nospampost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ok sydbank...

Jep.... http://www.sydbank.dk

Jeg anvender også det store system, hvor jeg kan være on-line med banken
(hvis jeg ønsker det).

Du skal tage en forhandling med det (mindre) pengeinstitut, du nu måtte
udvælge dig, så du får afdækket dine behov og nøje klarlagt evt. gebyrer
mv.

Jeg aftaler gerne samarbejdet 1 år ad gangen. Så ved vi alle, hvor hver
enkelt står.

Hr. Bjørn

Fra : Bruno

Dato : 07-02-04 23:25

Hej,

Vil der være noget problem i at man opretter konti i ens cprnr. og ikke i
SEnr. når det er en enkeltmandsvirksomhed ?

Her tænker jeg på at mange rene internetbanker.. ikke tager gebyr for
overførsel til andre konti,, eller gebyrer i det hele taget ..

Nogen der ved om det kan give problemer et eller andet sted ??

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-04 23:25

> [...]

ikke i
> SEnr. når det er en enkeltmandsvirksomhed ?

Ikke mig bekendt, men finder det da klogest at have forskellige kont til
erhverv og privat.

> Her tænker jeg på at mange rene internetbanker.. ikke tager gebyr for
> overførsel til andre konti,, eller gebyrer i det hele taget ..

Jeg betaler intet gebyr for overførsel mellem mine private og
erhvervsmæssige konti.

> Nogen der ved om det kan give problemer et eller andet sted ??

Du skal føre en nøje regnskab over dine erhvervsmæssige gerninger.

Et evt. overskud eller underskud derpå, betaler du skat af.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 00:08

"Bruno" <Bruno@Nospampost.tele.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogle der har nogle gode forslag til banker hvor man som
virksomhed
> får en fornuftig service til en billig penge.

I Sparekassen Lolland (www.sparlolland.dk) betaler jeg kun gebyr for
SWIFT overførsler, indløsning af udenlandske checks og ferievaluta. Alle
former for kontoudtog, kvitteringer, indenlands-overførsler, dankort,
PBS m.v. er gratis.

Men det væsentlige er at lave en liste over de ydelser, som du har brug
for. Skandiabanken kan f.eks. ikke håndtere indgående SWIFT overførsler,
så hvis du har udenlandske kunder, vil den være et dårligt valg.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 00:28

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
overførsler,
> så hvis du har udenlandske kunder, vil den være et dårligt valg.

Blot af nygerrighed, har banken ikke en indgående SWIFT-kode..?

På websiden giver de ellers indtryk af at kunne håndtere det.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 07:59

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote in message

> Blot af nygerrighed, har banken ikke en indgående SWIFT-kode..?

Åbenbart - det havde de ikke tidligere. Men når det gælder penge ud af
landet, er det kun en begrænset række lande man kan overføre til (ganske
vist en del lande, men alligevel).

Fra : Jan

Dato : 15-02-04 14:07

prøv "dokkerbanken"