Hjælp til mkdir i en løkke (D4)
Fra : Bon

Dato : 07-02-04 18:01

Jeg troede lige jeg skulle være smart og lige hurtig
lave et program til at lave en masse biblioteker for mig,
så jeg ikke skulle lave den manuelt. Det går da også fint med
denne kode:

begin
i:=Strtoint(Edit2.text);
J:=0;
repeat
Inc(j);
mkdir(edit1.text + inttostr(j));
until
I=j;
end;

men...resultatet blev ikke som jeg ville.
Hvis jeg f.eks har et bibliotek der hedder "billeder_100", og
gerne ville have 20 stk så jeg ender med "billeder_120", hvordan
kringler man bedst den. Jeg starter med "billeder_10" men ender
selvfølgelig på "billeder_1020" hvilket gerne skulle have været
"billeder_120".
Nogen som har en ide?
--
DA

Fra : Bon

Dato : 07-02-04 21:14

Nevermind, jeg har fundet en anden løsning.
--
DA

Fra : Klaus Petersen

Dato : 07-02-04 22:35

> begin
> i:=Strtoint(Edit2.text);
> J:=0;
> repeat
> Inc(j);
> mkdir(edit1.text + inttostr(j));
> until
> I=j;
> end;

var

count : integer;
num : integer;

begin;
num := 100; // start-tal
count := 20; // antal biblioteker

while (count>0) do begin;
mkdir ( edit1.text + inttostr ( num ) );
inc (num); dec (count);
end;
end;

Fra : Bon

Dato : 08-02-04 03:36

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse

> var
>
> count : integer;
> num : integer;
>
> begin;
> num := 100; // start-tal
> count := 20; // antal biblioteker
>
> while (count>0) do begin;
> mkdir ( edit1.text + inttostr ( num ) );
> inc (num); dec (count);
> end;
> end;

Havde godt nok fundet en anden løsning, men at start tallet bare skulle
ændres fra 0 til 100
havde jeg ikke lige tænkt på. Men kan da godt se hvorfor nu.
Takker!
--
DA