udtræk fra database skal vises i en tabel
Fra : usenet

Dato : 07-02-04 22:13

Jeg skal lave et udtræk fra en database og med følgende kode, kan jeg også
fint få resultaterne ud, men de står i en lang tekststreng (pr. post)
Jeg vil gerne have vist resultaterne i en tabel, som jeg selv sætter op et
eller andet sted på siden. Men hvordan putter jeg en tabel ind i ovenstående
kode... eller hvordan putter jeg ovenstående kode ind i en tabel?

-----------------

strsql = "SELECT * FROM `tilmeldingsblanket` WHERE Kursus = 'København'
LIMIT 0, 30"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do
Response.Write rs("Navn") & " " & rs("Sender") & " " & rs("Kommune") & " " &
rs("Adresse") & " " & rs("Postnr") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-04 23:07

usenet skrev:

> Men hvordan putter jeg en tabel ind i ovenstående kode...
> eller hvordan putter jeg ovenstående kode ind i en tabel?

Den simple:

<% Do While Not rs.EOF %>
<%
   rs.MoveNext
   Loop
%>

En lidt smartere måde er at benytte getstring - se eksempel her:
<http://www.asp101.com/samples/db_getstring.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Aurum

Dato : 08-02-04 00:05

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Den simple:

> <% Do While Not rs.EOF %>
> <%
&gt;    rs.MoveNext
&gt;    Loop
&gt; %>

Så længe mine evner ikke rækker så langt, så nøjes jeg med den
simple. Tak igen for hjælpen!

> En lidt smartere måde er at benytte getstring - se eksempel
her:
> <http://www.asp101.com/samples/db_getstring.asp>
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-04 17:26

Aurum skrev:

> Så længe mine evner ikke rækker så langt, så nøjes jeg med den
> simple. Tak igen for hjælpen!

Velbekomme. Hvis du vil gøre mig en tjeneste, må du gerne læse
siden her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>. Du må gerne
klippe lidt i dine citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen