Nascar
Fra : John Madsen

Dato : 14-01-04 02:56

Først og fremmest : Computeren er en Athlon 750 m/ 256 mb ram og XP-pro
Jeg har forsøgt mig lidt med at køre Nascar revolution på min den.
Den nægter at starte op, også selv om jeg sætter den i Windows 95
kompatibilitetstilstand.
Er det fordi spillet betragter styresystemet som NT eller hvad er der galt ?
Er der nogen gode råd om hvordan man kan få det her til at køre ?
eller skal man bare opgive det pjat

--
Med venlig hilsen :
John fra Ejstrupholm.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-01-04 09:06

John Madsen wrote:
> [...]
> Er det fordi spillet betragter styresystemet som NT eller hvad er der
> galt ? Er der nogen gode råd om hvordan man kan få det her til at

XP er faktisk baseret på Windows NT kernen, så de gamle spil er ikke
helt galt på den. Gamle spil som ikke kunne køre under NT vil i de
fleste tilfælde heller ikke køre under Windows XP sådan uden videre.

Du kan se om Nascar Revolution er understøttet af Compatibility Toolkit:
http://www.microsoft.com/windows/appcompatibility/toolkit.mspx
Eller du kan kigge på www.ntcompatible.com - de har en stor
kompatibilitets-database over gamle spil man kan søge i, nogle gange med
tips og tricks til hvordan man får dem til at køre.
Du kan også prøve at kigge forummerne på VOGONS (Very Old Games On New
Systems) igennem, eller måske endda poste et indlæg derinde:
http://vogons.zetafleet.com/

Held & Lykke med det

-Sune

--