skoleskift
Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 05-02-04 16:01

Hej ng.

Vi overvejer at flytte vores datter (2 kl.) til en anden skole, det er der
flere forskellige grunde til. Jeg ved man kan skifte inden for
kommunegrænsen hvis de altså har plads. Men kan vi også skifte til en
folkeskole i en anden kommune evt Frb ?(vi bor i kbh)

Håber I ved noget, hører også meget gerne fra jer hvis I kender en særlig
god skole i Nørrebro og omegn som jeg evt. burde tjekke ud

Vh. Pernille

Fra : signe

Dato : 06-02-04 19:08

Hej Pernille.

Du har ret i at, man kan skifte skole inde for kommunegrænsen, men mig
bekendt kan man ikke skifte til en anden folkeskole UDEN for kommunegrænsen.

Jeg har lige selv stået i den situation, ang. skoleskift med min datter (1
kl.). Valget for hende blev en rigtig god privatskole, hvor hun startede
lige efter nytår (det gode humør er vendt tilbage ).

Hvis der ikke i kbh. er en folkeskole der lever op til jeres forventninger,
undersøg da muligheden for en evt. privatskole. Jeg ved godt at, det
økonomiske kan spille en meget stor rolle, men snak da med skolen, for jeg
ved at man kan søge delvis friplads.

Jeg ønsker jer alt held og lykke, med at finde den rette skole til jeres
datter.

Med venlig hilsen

Signe

Fra : signe

Dato : 06-02-04 19:16

Hej igen Pernille.

Faldt lige over denne side. Her er alle landet skoler, såvel folkeskoler,
som privatskoler

www.danskeskoler.dk

Med venlig hilsen
Signe

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 06-02-04 23:13

Hej Signe,

Tak for dit svar, jeg vil prøve mig frem i junglen, jeg går ud fra at delvis
friplads afhænger af indtægten, og jo, det er rimelig pebret nogle steder.

Vh. Pernille

P.s Og tak fore linket

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 23:17

"Henrik Lumholdt Sørensen" <Lumbo@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Signe,
>
> Tak for dit svar, jeg vil prøve mig frem i junglen, jeg går ud fra at
delvis
> friplads afhænger af indtægten, og jo, det er rimelig pebret nogle steder.

Det kan være dyrt, men ikke alle steder. Vi betaler 525 kr. pr. mdr. pr.
husstand. Dvs. du betaler det samme, uanset om du har 1 eller 5 børn
tilmeldt i skolen.
Vores børn er superglade for deres skole.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 07-02-04 10:10

Hej tjekmig,

525 er ret billigt, men det tror jeg ikke du finder i kbh, eller i
hovedstadsområdet for den sags skyld. Det billigste ligger fra omkring 750
og opefter og så kommer evt. Sfo oveni

Vh. Pernille.

Fra : Tine Andersen

Dato : 07-02-04 11:47

> [...]
>
> 525 er ret billigt, men det tror jeg ikke du finder i kbh, eller i
> hovedstadsområdet for den sags skyld. Det billigste ligger fra omkring 750

Jeg giver ca. 3000 i 11 måneder om året. Det dækker 2 * skolepenge og 1 *
SFO.

Tine

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 12-02-04 11:39

> Jeg giver ca. 3000 i 11 måneder om året. Det dækker 2 * skolepenge og 1 *
> SFO.
>
> Tine

Hej Tine,

Det var billigt, hvor ligger skolen?

Hilsen Pernille

Fra : Tine Andersen

Dato : 12-02-04 18:35

> 750

> Hej Tine,
>
> Det var billigt, hvor ligger skolen?
>
> Hilsen Pernille

Hellerup i København. Et snobbekvarter og en snobbeskole. Men der er stor
konkurrence, for der er mange privatskoler i omegnen.

Tine