Børnebidrag
Fra : Anders Köhler

Dato : 02-02-04 20:39

Er der nogle fædre der evt. har nogle gode fif til hvordan man kan "sno sig
uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to børn som jeg
skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Anders K.

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-02-04 20:56

"Anders Köhler" <NOSPAM-bft394857@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to børn som jeg
> skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Jeg tror ikke, du skal regne med at finde ret stor samarbejdsvillighed her i
denne gruppe. De fleste er ansvarlige mennesker, der har deres børns vel for
øje.

Hvis du ikke ville have haft børn, skulle du have tænkt over, hvor du
anbragte dine legemsdele i ubeskyttet tilstand.

Tine

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-02-04 21:01

> [...]
> uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to børn som jeg
> skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Troll - troll - troll

Tine

Fra : Milea

Dato : 02-02-04 20:58

"Anders Köhler" <NOSPAM-bft394857@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> "sno sig uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to
> børn som jeg skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Sno sig uden om?
Uheldig at have 2 børn?

Hvor har du lagt din fornuft, overfor de 2 børn som du har været med til
at bringe til verden?

At du skal betale tilbage med tilbagevirkende kraft, må være din egen
skyld.

En anden ting, har du overhovedet tænkt på, at de penge du SKAL betale i
børnebidrag, er en hjælp til dine børn, selvom DU mener at DU er uheldig
med at have fået dem. Hvis de efter din opfattelse er børn som ikke
skulle have været født, burde DU så ikke bruge kondom eller lade dig
sterilisere?!?

At du ligefrem leder efter gode fif for at undgå at betale, hmm..det
siger vel lidt meget om dig som far!

/Milea

Fra : Gitte

Dato : 02-02-04 21:00

>Er der nogle fædre der evt. har nogle gode fif til hvordan man kan "sno sig
>uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to børn som jeg
>skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Du skulle måske have tænkt dig om, inden du satte et par børn i
verden. Med at betale børnebidrag, er du faktisk den der slipper
billigt i det spil.

/Gitte

Fra : John Sahl

Dato : 02-02-04 21:19

Anders Köhler wrote:
> Er der nogle fædre der evt. har nogle gode fif til hvordan man kan
> "sno sig uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to
> børn som jeg skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Betal ved kasse 1, ovenstående er sgu for vatnisseagtigt...

Må jeg derudover anbefale en sterilisation da du åbenbart
ikke er voksen nok til at sætte børn i verden.

Jeg håber indlægget er rent troll, men benytter chancen for
at sige min mening uanset.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jacob

Dato : 02-02-04 22:20

> [...]
> uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to børn som jeg
> skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

SOm den eneste her i gruppen vil jeg svare på dit spørgsmål :

Du kan IKKE sno dig udenom - derfor hedder det BIDRAGSPLIGT.

Så du må til lommerne.

Jacob

Fra : René E.

Dato : 02-02-04 23:09

Anders Köhler wrote:
> Er der nogle fædre der evt. har nogle gode fif til hvordan man kan
> "sno sig uden om" børnebidraget? - jeg er selv så uheldig at have to
> børn som jeg skal betale til, med tilbagevirkende kraft endda.

Der ramte du vist et ømt punkt Eller også er det dårligt formuleret -
det er jo mange penge som man risikere at miste og en af de typiske gloser
er jo "det koster jo mange penge at have børn"

Det er så heller ikke gratis at have børn på samvær

Og børnebidrag er nu ikke altid helt rimelig over for samværsforældre. Hvis
der er en deleordning skal samværsforælderen jo forsørge barnet på samvær og
kan samtidig været forpligtet til at betale bidrag. Derved betaler
samværsforælderen hele forsørgelsen og bopælsforælderen slipper for at
bidrage til forsørgelsen af barnet og får børnebidraget.

Grundlaget for børnebidrag er meget klart. Begge forældre er forpligtet til
at bidrage til barnets forsørgelse med ½ delen til hver.

Opfylder en af forældrene ikke sin forsørgerpligt kan forælderen pålægges
børnebidrag.

Hvis forsørgerpligten opfyldes på samværet kan der fritages for børnebidrag.
Det er ved deleordninger (eller tæt på en deleordning) hvor begge forældre
jo bidrager til forsørgelsen en uge hvert sted.

Det er (endnu) væsentligt om der er ene forældremyndighed eller
fællesforældremyndighed. Det skyldes at det er forældremyndighedsindehaveren
der bestemmer hvordan forsørgerpligten skal opfyldes, med penge eller med
tøj/mad. Så hvis der er eneforældremyndighed er det usandsynligt at fritages
for børnebidrag selv om samværsforældren forsørger barnet ½ delen af tiden
på samvær.

I de situationer er samværsforældrene forpligtet til at forsørge med 100 %
og bopælsforælderen er så faktisk fritaget for forsørgerpligt men får stadig
børnebidrag og børnetilskud.

I situationer med udvidet samvær (deleordning) og fællesforældremyndighed er
det muligt at få fritagelse for bidrag. Hvis det kan dokumenteres at
samværsforælderen bidrager med halvdelen til barnet forsørgelse med
naturalier. Eller betaler for f.eks. skole/institution.

Hvis der ikke udleveres tøj med på samvær er det muligt at få fradrag for
_dokumenteret_ udgifter til tøj på samvær.

Kort sagt: hvis man betaler mad,tøj og/eller på anden måde bidrager med
halvdelen af forsørgelsen _kan_ man fritages for bidrag. (ofte er det "kun"
forhøjet bidrag der nedsættes)

Det er i øvrigt muligt at få eftergiver forfalden bidrag hos kommunen hvis
man er underbemidlet.

Hvis der er "normalt" samvær (3 dage hver 14. dag) så er de ca. 600 kr. pr
md efter skattefradrag (998 - 33 % skattefradrag) nok ikke urimeligt
for at opfylde forsørgerpligten.

/René

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 02-02-04 23:19

Må jeg anbefale dig at bruge beskyttelse næste gang, og så bare stille dig i
køen for velvillige betalere.

Dine børn skal da ikke mangle noget, blot fordi du brugte det forkerte
hovede !

Fra : Anders Köhler

Dato : 03-02-04 20:24

"Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Må jeg anbefale dig at bruge beskyttelse næste gang, og så bare stille dig
> køen for velvillige betalere.
>
> Dine børn skal da ikke mangle noget, blot fordi du brugte det forkerte
> hovede !

Beklager, det var en joke! - jeg kunne ikke lade være, sorry

Jo jeg har ganske vist to børn, men hele familien lever lykkeligt sammen, og
jeg kunne naturligvis ikke drømme om ikke at betale til bidrag til ungerne
om vi forældre engang skulle gå fra hinanden og jeg tabe retten til dem, må
Vor Herre dog forbyde det.

Og kom så med næste salve.....

Fra : Tine Andersen

Dato : 03-02-04 21:14

> [...]
> om vi forældre engang skulle gå fra hinanden og jeg tabe retten til dem,

Du sad vist og kedede dig lidt, ikke. Du figurerede også et andet sted. Jeg
blev i første omgang så harm, at jeg var ved at henvende mig til TDC
totalløsninger, og klage over deres ansatte.

Kort efter indså jeg, at du trollede.

Dit efternavn er så tilpas usædvanligt, at det evt. er til at finde. Måske
du skulle veje dine ord på en lidt mere fintfølende vægt næste gang?...

Tine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-02-04 09:59

"Tine Andersen" <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev i første omgang så harm, at jeg var ved at henvende mig til TDC
> totalløsninger, og klage over deres ansatte.

Hvorfor overvejede du det?

At folk har en provokerende mening eller stiller et provokerende spørgsmål
berettiger sørme da ikke til at klage til udbyder.

Mvh. Lisbeth

F.U.T. dk.admin.netikette

Fra : Søren

Dato : 04-02-04 15:46

> [...]
> blev i første omgang så harm, at jeg var ved at henvende mig til TDC
> totalløsninger, og klage over deres ansatte.
øhhhhhh....Hvorfor det ??? Er det noget du gør ved alle der har en mening
der er anderledes og provokerer dig...Klager til deres arbejdsgiver ?
Hvis du ikke kan tåle provokerende og anderledes meninger, vil jeg foreslå
dig ikke at deltage i nyhedsgrupper, eller surfe på internet overhovedet.

> Dit efternavn er så tilpas usædvanligt, at det evt. er til at finde. Måske
> du skulle veje dine ord på en lidt mere fintfølende vægt næste gang?...
Evt. er til at finde ??? Er det nu en trussel imod manden ?...Hvis det ikke
er det skulle du måske også overveje dine ord bedre næste gang.

/Søren

Fra : René E.

Dato : 03-02-04 21:56

Anders Köhler wrote:
> "Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Beklager, det var en joke! - jeg kunne ikke lade være, sorry

Ja så kan jeg jo så kun beklage at jeg brugte tid på dit spørgsmål.

Håber at du har haft det sjovt.

Taget i betragtning at der findes forældre som skal betale, temmelig, mange
penge til bidrag på trods af at de også skal betale udgifter i halvdelen af
tiden på samvær. Og der også er nedsat et udvalg under Justitsministeriet
som arbejder med lovforslag for at "ligestille" børnebidrag. Kunne jeg godt
syntes at det var en dårlig joke.

Og så er der da lige 3 eksempler fra det virkelige liv:

*Faderen fik bidrag reduceret som følge af betaling af institutionsplads*

TFA 2002.72 CD: Statsamt havde pålagt fader at svare børnebidrag fra
samlivsophævelsen d. 22.01.2000. Civilretsdirektoratet bestemte, at bidraget
til B2 først skulle betales fra d. 01.03.2002, da faderen havde betalt
institutionsplads for februar 2000 med 2.690 kr, og at bidraget til B1
skulle reduceres med 622 kr., som faderen havde betalt til institutionsplads
for februar 2000. Der blev ikke taget hensyn til, at faderen i marts 2000
betalte terminsudgifterne.

*Udgifter til daginstitution kunne fradrages i børnebidrag*

TFA 2001.502 CD: Faderen skulle svare børnebidrag med normalbidrag fra d
01.07.2000. Faderen kunne i børnebidraget fratrække 672,50 kr. om måneden i
4 måneder, idet beløb han efter aftale med moderen havde betalt halvdelen af
udgifterne til barnets daginstitution.

*Fader havde opfyldt sin forsørgelsespligt for den første måned efter
samlivsophævelsen.*

TFA 2001.501 CD: Statsamt havde pålagt faderen at svare børnebidrag til to
børn fra d. 06.09.2000 med normalbidrag plus 200% Civilretsdirektoratet
fritog faderen for betaling af bidrag i september, da han lige inden
samlivsophævelsen havde overført 8.000 kr. til moderens kassekredit.

>Jo jeg har ganske vist to børn, men hele familien lever lykkeligt sammen

Ja der er du jo heldig ikke at skulle slås om samvær, bidrag, manglende
udlevering, suspendering, Statsamt, beskyldninger, retssag, fogedret,
sommerferiesamvær mm.

/René

Fra : Br@ndt

Dato : 05-02-04 12:39

Der fik du godt nok alle kællingerne på nakken...

)

On Mon, 2 Feb 2004 20:38:45 +0100, "Anders Köhler"