Skriv det ned!
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-01-04 22:27

I anledning af den forestående konfirmation sidder vi og læser i 'Vort barns
liv'. Der er bare så mnage guldkorn:
Thomas, 2½ år (på penicillin med lakridssmag pga halsbetændelse): Jeg hedder
Thomas, jeg er to år, jeg er en dreng, og jeg er syg... HURRAAAA!

Det ku vi seføli ikke lige huske... heller ikke, at vi havde haft orm TO
gange... så skriv det ned, skriv, skriv, skriv...

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : vadmand

Dato : 30-01-04 22:56

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ku vi seføli ikke lige huske... heller ikke, at vi havde haft orm TO
> gange... så skriv det ned, skriv, skriv, skriv...

Hørt" Men man får det bare aldrig gjort. Hvis jeg havde en krone for hver
bog af den slags, der er gået i stå efter et års tid, ville jeg være en rig
mand!

Men hvor man ærgrer sig bagefter.Når det er for sent, og man har glemt det
halve.

Per v.

Fra : Kristian

Dato : 30-01-04 23:12

Er det alt, man har lyst til at huske???

Ormekur gange to!!

Fra : vadmand

Dato : 30-01-04 23:43

"Kristian" <k_moellen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det alt, man har lyst til at huske???
>
> Ormekur gange to!!

Du vil blive overrasket!

Men i øvrigt kan det være udmærket, at også DEN slags erfaringer fastholdes
til gavn for kommende børn - og ikke mindst børnebørn.

Per v.

Fra : Christian Erritsø

Dato : 30-01-04 23:50

<snip>
> [...]
fastholdes
> til gavn for kommende børn - og ikke mindst børnebørn.

Erfaring, ja. Det kan jeg måske godt se fornuften i, men at skrive det i en
konfirmationssang? "og Henrik fik så orm.....osv." For det første er det da
temmeligt smagløst, det har heller ingen relevans for konfirmanden selv, det
er ikke sjovt for gæsterne og der må være mere relevante ting at referere.

Jeg håber ikke der er nogen der mener den slags er underholdning til min
søns konfirmation.

Venlig hilsen
Christian

Fra : vadmand

Dato : 30-01-04 23:59

"Christian Erritsø" <christiane@nospam.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber ikke der er nogen der mener den slags er underholdning til min
> søns konfirmation.

Nej, fyffer pyffer. Konfirmationssange og -taler kan være en pinlig affære.

Per V.

Fra : Søren Mors

Dato : 02-02-04 09:35

vadmand wrote:
> "Christian Erritsø" <christiane@nospam.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, fyffer pyffer. Konfirmationssange og -taler kan være en pinlig affære.
>
> Per V.

Det kan de. Men det sande mål med at tage billeder og skrive ting ned er
naturligvis at man skal bruge det som ammunition i kampen, når den lille
engang er blevet teenager og slæber en yderst uheldig kæreste med hjem.
Så er det at man finder det gamle familiealbum frem, med alle billederne
af lille Ida der gylper

Søren Mors

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 00:48

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ku vi seføli ikke lige huske... heller ikke, at vi havde haft orm TO
> gange... så skriv det ned, skriv, skriv, skriv...

Et videokamera er nu heller ikke en dårlig opfindelse, så film, film,
film....

Det er nu sjovt og kigge på optagelser, der går 1-10 år tilbage og børnene
synes også om underholdningen i, at se dem selv som små og der kommenteres
livligt til hjemmevideoen.
Vi har også lavet "film" med børnene, hvor de har fået lov til, at bruge
deres talenter (+ lidt filmtricks og musik) og bagefter har kunne fremvise
filmen for kammeraterne.
I videooptagelser gemmer der sig også mange ting og guldkorn, som man havde
glemt, men også alle de ting, som man kan huske og forhåbentligt bevare
mange år endnu...Så husk backup...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Musen

Dato : 02-02-04 22:26

> [...]
hedder
> Thomas, jeg er to år, jeg er en dreng, og jeg er syg... HURRAAAA!

*GGGG* Hvor nuttet

> Det ku vi seføli ikke lige huske... heller ikke, at vi havde haft orm TO
> gange... så skriv det ned, skriv, skriv, skriv...

Ja jeg er igang. Har faktisk oprettet en hjemmeside til hver af mine drenge.
Der skriver jeg dagbog, dataliste og ting den store siger (den lille snakker
ikke endnu) Den anden dag sad jeg og læste dagbogen, og der kom en masse
ting frem, som jeg faktisk ikke kunne huske før jeg læste dem, men som stod
klart i erindringen da jeg så det. (og han er altså kun to år, så jeg kan
godt forestille mig det i konfirmationsalderen

Held og lykke med konfirmationen

Venlig hilsen Mia

Fra : Lars Raaby

Dato : 03-02-04 17:24

Musen skrev bl.a.:

> [...]
> i erindringen da jeg så det. (og han er altså kun to år, så
> jeg kan godt forestille mig det i konfirmationsalderen

Må vi ikke se den?

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Musen

Dato : 08-02-04 00:33

> Må vi ikke se den?

jååv det må I da gerne , hvis I lover ikke at grine *GGG*
www.davding.dk

´V.h Mia

Fra : vadmand

Dato : 08-02-04 10:48

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> jååv det må I da gerne , hvis I lover ikke at grine *GGG*
> www.davding.dk
>
> ´V.h Mia

De er godt nok nuttede! Og jeg må være skør sådan at sidde og blive blød i
knæene over børn, keh slet ikke kender

Sådan er vi bedstefædre...

Per V.
Per V.

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 03-02-04 19:36

"Christian Errits¯" <christiane@nospam.mail.tele.dk> skriver:
>Erfaring, ja. Det kan jeg måske godt se fornuften i, men at skrive det i
>en
>konfirmationssang? "og Henrik fik så orm.....osv."

Måske var det ikke konfirmanden, der fik orm - men den stolte far, der
skal omtales, fordi Edb'sen gik i sort på grund af en virus-orm -:)

Hi... Hi...

--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen