Sove igennem
Fra : Lars Raaby

Dato : 28-01-04 20:42

Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
samme spørgsmål igen og igen.
Sover han igennem om natten?

Hvornår gør man det?

Hvor lang tid er en nat?

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Nissen

Dato : 28-01-04 20:50

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse
> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> samme spørgsmål igen og igen.
> Sover han igennem om natten?
>
> Hvornår gør man det?
Det er forskelligt fra barn til barn.

> Hvor lang tid er en nat?
>

> --
> MVH Lars
> - Far til en lille dreng
> www.raaby.dk/kasper

Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Gitte

Dato : 28-01-04 22:15

Hejsa

> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
>samme spørgsmål igen og igen.
>Sover han igennem om natten?

Tillykke med den lille

>Hvornår gør man det?

Det er meget forskelligt, nogle (få) børn gør det når de er bare at
par måneder gamle. Andre først når de er et par år eller 3....

>Hvor lang tid er en nat?

Det er jo også individuelt, hvad man opfatter som en nat. For de helt
små babyer, jeg har hørt om sover igennem, er det noget med evt. at
sove lidt om aftenen, og så blive "fodret af" ved 22-23 tiden, og så
sove til ved 6-7 tiden om morgenen.
Min søn, der var sen til at sove igennem, først ved 2 års alderen
skete det ofte, og det blev først mere reglen end undtagelsen ved 3
års alderen. Og der hed det (og gør stadig, nu da han er 4) i seng kl.
20 og op kl. 7 - hvor han nogle gange skal vækkes, andre gange vågner
selv....

MVH
Gitte

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-04 22:29

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> skrev i en meddelelse

> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> [...]

Som andre har skrevet: Det er SÅ forskelligt.
Jeg har 4 børn. èn sov igennem efter 3 mdr., én sov igennem fra dag et, én
efter 1 mdr, og - oh ve - den sidste efter 3½ år.
Regn selv gennemsnittet ud, hvis du mener, du kan bruge det til noget

> Hvor lang tid er en nat?

For mig 6 - 11 timer, alt efter hvad hverdagen i øvrigt bød på.
Hvad synes du selv?
Det handler vel om, at barn og forældre sammen finder et mønster, de trives
bedst muligt med?

Hilsen Inger

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 28-01-04 22:33

Lars Raaby wrote:
> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> samme spørgsmål igen og igen.
> Sover han igennem om natten?
>
> Hvornår gør man det?

Svaret er alt fra 1 dag til "indtil han er gammel nok til og du har
nosser nok til at skære tilstrækkelig meget ned på middagsluren".

> Hvor lang tid er en nat?

Længe nok til at mor (blæse være med faderen, han skal nok klare sig i
de fleste tilfælde) kan blive bare *nogenlunde* udhvilet.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 29-01-04 07:17

Kristian Damm Jensen (REdammMOVE@ofir.dk) skrev:

> Svaret er alt fra 1 dag til "indtil han er gammel nok til og du har
> nosser nok til at skære tilstrækkelig meget ned på middagsluren".

Hmm, vores datter sover da bedre og længere om natten, hvis hun har fået
en god lang middagslur - dvs mere end tre timer.

Henriette Døssing

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-01-04 07:20

Hej

Lars Raaby wrote:
> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> samme spørgsmål igen og igen.
> Sover han igennem om natten?

Ja, og spørgsmål som "Skifter du denne gang?", "Har vi flere bleer?",
"Hvor er mosen?", "Har du set sutten?" kommer også igen og igen

> Hvornår gør man det?

Det kommer an på alderen. De bliver først rigtig stabile når du når
teenagealderen og du skal slæbe lille pus til moster Gydas 55 års
fødselsdag. Da vil barnet gøre sit bedste for at bevise, at det godt kan
sove igennem.

> Hvor lang tid er en nat?

Det kommer igen an på alderen. Det starter med en time og topper i
weekenden når de er teenagere. Da vil en nat blive defineret til ca
10-14 timer. Desuden så vil natten indtræffe i den amerikanske tidszone.
Det vil sige, at dit barns nat starter 6-8 timer senere end din. Denne
tidsforskydning afprøves dog også i de tidligere år. Specielt når
forældrene har ferie.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 30-01-04 14:50

Lars Raaby wrote:
> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> samme spørgsmål igen og igen.
> Sover han igennem om natten?
>
> Hvornår gør man det?

Når mor og far ikke længere bliver vækket om natten.

> Hvor lang tid er en nat?

For et lille barn: fra 21.00/22.00 - 6.00/7.00 næste morgen.

Og så bare lige for en god ordens skyld: Ingen af vores sov igennem før
de var fyldt 3, der er 16 mdr imellem dem, så kan du jo regne lidt på
hvor lang tid det er uden en hel nats ubrudt søvn, dertil skal for
moderen lægges, den tid i graviditeten hvor en hel nats søvn er en
umulighed.

God fornøjelse

Marianne Feddersen

Fra : chr

Dato : 30-01-04 19:32

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.dks> wrote in message
> Når man som nybagt far snakker med andre der har børn kommer det
> samme spørgsmål igen og igen.
> Sover han igennem om natten?
>
> Hvornår gør man det?
>
> Hvor lang tid er en nat?

Well det er vel forskelligt,-personligt vil jeg mene at så længe man ikke er
totalt smadret om morgen,-så har den lille sovet 'igennem'....

Chr.