Hvilken seng !
Fra : Me & my pc.

Dato : 19-01-04 21:16

Hej alle sammen

NU skal datteren ud af vores seng og ind i sin egen og for at gøre en svær
situation lettere, leger vi med hende omkring dette skift. Kikker kataloger,
prøver senge når vi er ude og handle o.s.v.
Hos hende er der ikke nogen tvivl, jo højere en køjeseng jo bedre, men os
gamle er lidt betænkelig over at lade en 3 årig (090201) få sådan en !

Hvad har i andre og hvilken tanker og erfaringer har i ?

Kim

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-01-04 21:32

Me & my pc. wrote:
> [...]
> sådan en !
>
> Hvad har i andre og hvilken tanker og erfaringer har i ?

jeg kender flere der har haft gode erfaringer med en halvhøj seng med
sengehest og rutchebane.....
når de når 3 års alderen og ellers er normalt med motorisk og derfor selv
kan klatre op og ned, skulle det ikke være et problem... min personlige
holdning er så bare at man skal sørge for at der KUN er åbning i den ene
ende af sengehesten, og at barnet puttes i den anden ende....
det kræver naturligvis også at barnet ikke er af typen der skøjter rundt i
sengen hele natten og risikerer at falde på gulvet.... det kan dog afhjælpes
med en stor pude i den ende med hullet i sengehesten ;)

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-01-04 08:22

On Mon, 19 Jan 2004 21:16:18 +0100, "Me & my pc." <test@test.dk>
wrote:

>Hvad har i andre og hvilken tanker og erfaringer har i ?

Vores datter på 2 1/2 har fået en høj seng i stedet for tremmesengen.
Hun har brugt den i et par måneder nu og hun fiser op og ned af stigen
(3 trin). Hun falder ikke ud af sengen, selvom hun - ligesom faderen
- tumler rundt i sengen om natten og pludselig ligger med hovedet den
anden vej

Derudover får du også pladsen under sengen som er et stort hit til at
lave til hule.

Så alt i alt vil jeg anbefale en høj seng med plads nedenunder.

Mvh. Brian

Fra : Jacob

Dato : 20-01-04 20:53

"Me & my pc." <test@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hos hende er der ikke nogen tvivl, jo højere en køjeseng jo bedre, men os
> gamle er lidt betænkelig over at lade en 3 årig (090201) få sådan en !

Pyh, hvordan har i kunnet holde det ud i tre år. Alle vores (4) har sovet i
egen seng fra dag 1, så er man da fri for at de bliver forvænt og slipper
for meget bøvl sidenhen.

jacob

Fra : Tine Andersen

Dato : 21-01-04 00:33

"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Pyh, hvordan har i kunnet holde det ud i tre år. Alle vores (4) har sovet
> egen seng fra dag 1, så er man da fri for at de bliver forvænt og slipper
> for meget bøvl sidenhen.

Hvordan har du kunnet holde ud ikke at sove med dem. Det er enormt
hyggeligt.

Tine

Fra : Jacob

Dato : 22-01-04 20:25

"Tine Andersen" <tine.andersen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvordan har du kunnet holde ud ikke at sove med dem. Det er enormt
> hyggeligt.

Det gør vi da også - et er bare ikke hver nat og ikke hele natten. Vi elsker
vore børn, men der skal også være plads til at være voksen.

Bare et lille spørgsmål : vil det sige I går i seng samme tid som børnene ?

Fra : Tine Andersen

Dato : 22-01-04 21:00

> [...]
> vore børn, men der skal også være plads til at være voksen.
>
> Bare et lille spørgsmål : vil det sige I går i seng samme tid som børnene

Ikke mere - de er 6 og 11 . Den gang faldt de i søvn i den store seng med
en voksen ved siden af. Nogle gange blev de så flyttet over til en
tremmeseng, når vi selv gik i seng. Første gang de vågnede, kom de som
oftest tilbage igen.

Nej vi gik ikke i seng samtidigt med barnet (med mindre vi faldt i søvn
under putningen). Men i dag går de to voksne da heller ikke altid i seng
samtidigt. Man behøver ikke at sove samtidigt, bare fordi man deler seng.

Tine

Fra : Work all day

Dato : 21-01-04 08:53

Thjaa. Et eller andet sted, så nyder jeg faktisk at min datter sover inde
hos os.

Når jeg ligger hende i seng om aften, så læser vi en lille historie, jeg
bliver "tvunget" til at se lidt tv indtil hun falder i søvn og i det hele
taget tvinges jeg til at geare ned efter en hyperaktiv dag. Så der er jo
godt nok.

Samtidigt, så er der vel ikke noget bedre end en lille barnehånd som stryger
en over kinden om morgen og når man så slå øjenene op, får man et lille kys
med orderne "far -jeg elsker dig"...

Men men men, det er jo også på bekostning af andre ting
Og hun skal jo på et eller andet tidspunkt i sin egen seng og selv om det er
svært for både hende og os, så skal de altså ske nu.
Hun er selv klar over at hun nu bliver en stor pige, fordi hun skal i
børnehave, og det vil vi så udnytte til sengeskiftet !

Men det er ikke så let - især ikke når hun vil have en højseng og mor / far
så skal ligge søvnløs hele natten fordi vi er bange for at ungen falder ud !

Kim

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 21-01-04 10:06

Work all day wrote:

> Hun er selv klar over at hun nu bliver en stor pige, fordi hun skal i
> børnehave, og det vil vi så udnytte til sengeskiftet !

Alt hvad jeg har læst om børneopdragelse snakker ellers om at man skal holde
sådan nogen skift for sig - børn har ikke godt af at man skifter for mange
ting på een gang. Netop med senge er det typisk i forbindelse med at de får en
mindre søskend, hvor "de kloge bøger" anbefaler at man får overstået
sengeskiftet i god tid inden, så børnene har ro på så mange fronter som
muligt.

Det ved du nok bedst selv. Blot en bemærkning.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
He who sacrifices freedom for a little comfort, deserves neither freedom nor

Fra : Tine Andersen

Dato : 22-01-04 20:57

"Work all day" <No@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
far
> så skal ligge søvnløs hele natten fordi vi er bange for at ungen falder ud

Halvhøj seng med rutshebane. Store bamser og puder for enden af rutsjebanen.
Vi har aldrig haft uheld. Jeg valgte for begge børn 27 mdrsalderen til at
flytte seng - men det var nu i første omgang til tremmeseng.

Tine

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 23-01-04 21:50

Jeg mener at det er forbrugerstyrelsen, der anbefaler at børn under seks år
ikke sover i hverken høje senge eller køjesenge, da der hvert år er en hel
del børn der brækker både arme og ben ved at falde ud. Men sover jeres
datter igennem hele natten er problemet måske ikke så stort. Jeg ville ikke
selv lade min datter søve i sådan en seng. Hun er fire år og har på sit
værelse en høj indbygget alkove som venter på hende, når hun bliver lidt
større. Den leger hun i om dagen, hvor hun jo er frisk og ved hvad hun gør,
hvad hun måske ikke vil gøre, når hun vågner om natten og vil ind til os.
Indtil hun er stort nok til at sove i alkoven, sover hun i en junoirseng der
er blevet gjort 'prinsesset' med et myggenet. det synes HUN er fedt og
beklager sig ikke over at alkoven må vente.

Sifs mor