pasnings garanti.
Fra : Chr. L.

Dato : 19-01-04 15:37

Hvordan funger dette, jeg har lige været oppe på kommunen de har 3 mdrs
pasnings garanti!

Da vi tager barsel og først har brug for en vuggestue plads fra 1/1-2005, så
er det jo behovsdato...til min store overraskelse påstår damen på kommunen
at så det er fra den dato der kan gå 3 mdr....dvs man er skrevet op et år og
så når man skal tilbage på job og er TOTALT afhængig af en plads,.-ja så kan
der gå op til 3 mdr??? kan det passe??, for så skal vi jo bare op og ændre
behovsdatoen.

Jeg er sgu snart træt af alt det offentlige ballade, hver gang jeg har
ringet til kommunen, både med skat og andre steder har jeg ALDRIG fået det
rigtige svar..med skat kunne de ikke lovgivningen (jeg skulle have fat i
revisor der kunne undervise det paphjerner),-det virker sgu som om det er de
dårligste,dummeste og mest demotiverede der arbejder på kommunen......men
det er jo en helt anden snak.

Chr.

Fra : Christine Grosse Han~

Dato : 19-01-04 22:04

Ang. pasningsgaranti.
I vores kommune (Horsens) er det fra den dag du meddeler du ønsker en plads,
at der kan gå op til 3 mdr før der er en.
Om det er sådan i andre kommuner med pasningsgaranti ved jeg ikke.

Med Venlig Hilsen
Christine

Fra : Marianne

Dato : 19-01-04 22:10

> Hvordan funger dette, jeg har lige været oppe på kommunen de har 3 mdrs
> pasnings garanti!

Allerførst: Hvilken kommune? Kommunerne administrerer pasningssystemet
forskelligt. Og hvad vil 3 mdr.s pasningsgaranti sige? Jeg kender til
pasningsgaranti fra barnet er 6 mdr. 12 mdr. etc., men ikke fra 3 mdr.

Men under alle omstændigheder betyder pasningsgaranti oftest garanti for
pasning et eller andet sted i komunen. Dette behøver ingenlunde betyde i den
institution, I foretrækker eller som er tættest på jeres bopæl.

Med småbørn kan man i øvrigt godt indstille sig på, at det kræver man har en
vis fleksibilitet i forhold til job. Ikke for at male en vis herre på
væggen, men der kommer *rigtig* mange sygedage, som æder af de 5 ugers
ferie, det første år barnet er i institution.

mvh
Marianne

Fra : Chr. L.

Dato : 19-01-04 22:29

"Marianne" <hoyenFJERNDETTE@lundbak.dk> wrote in message

> Allerførst: Hvilken kommune? Kommunerne administrerer pasningssystemet
> forskelligt. Og hvad vil 3 mdr.s pasningsgaranti sige? Jeg kender til
> pasningsgaranti fra barnet er 6 mdr. 12 mdr. etc., men ikke fra 3 mdr.

Vi bor i Ishøj.

de skriver på deres hjemmeside:

Deres barn kan skrives op til dagpleje,vuggestue og børnehave, når barnet er
født, eller når der er givet godkendelse på adoption.
De får anciennitet på ventelisten fra ansøgningstidspunktet, og anvisning af
plads sker efter anciennitet. Modtages ansøgningen inden barnet er en måned
gammel, optjenes anciennitet fra fødselsdatoen.

DOG skriver de:

Pasningsgaranti til børn i 0 – 6 års alderen.
Alle forældre, der for første gang søger plads til et barn, garanteres en
plads senest 3 måneder efter behovsdato. Anciennitetsprincippet som anført
ovenfor er dog fortsat gældende.

HVAD F***** skal jeg så have skrevet ungen på til i et år?!??!,feks skal vi
passe den lille (orlov) fra 1/1 2004 til 1/1 2005,-altså barnet har været
skrevet på et år!, nuvel så skal man bruge en plads den 3/1 2005, og kan
risikere så at venter yderligere tre måneder?!?!...jeg fatter så ikke hvad
man skal bruge sin ancennitet til da man jo har venter et år,nu skal jeg jo
op og rykke behovsdatoen tre mdr tilbage....

jeg kan bedre forstå dette i feks Gundsø kommune (en af de kommuner vi
overvejer at flytte til) de skriver:

Pasningsgaranti
Et barn er garanteret plads i dagplejen 37 uger fra opskrivningsdatoen.
Tilmelding sker når kommunen har modtaget et ansøgningsskema, dog kan børn
tidligst skrives på ventelisten fra fødselsdatoen.