Reaktion på pust i hovedet
Fra : Bo Dudek

Dato : 18-01-04 17:35

Hejsa

Jeg leger ret tit alle mulige mærkelige ting med min 4.mdr gamle søn.
Her i går endte en eller anden leg med, at jeg pustede ham i hovedet.

Jeg fandt ud af, at når jeg gør dette, så trækker han vejret dybt
indad. Det er fuldstændig ligemeget, om han lige har pustet ud eller
lige har taget luft ind.. reaktionen er den samme.

Min ånde skulle ikke være speciel dårlig eller speciel god.. ehm.. men
hvorfor dælen gør han det? Hans reaktion svarer lidt til måden man
trækker luft ind lige inden man går under vandet i f.eks. en
svømmehal.

Nogle forklaringer?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Katja

Dato : 18-01-04 18:20

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor dælen gør han det? Hans reaktion svarer lidt til måden man
> trækker luft ind lige inden man går under vandet i f.eks. en

Hej!

Ved ikke hvorfor han gør det, men jeg ved at samme teknik bliver brugt til
babysvømning. Så du er inde på noget af det rigtige.
Har engang set i tv at man (mor/far) puster baby i hovedet lige inden baby
bliver dukket under vandet.

Hilsen Katja

Fra : Mette

Dato : 18-01-04 18:27

Prøv at tage en hårtørrer og blæs dig ind i ansigtet med den kortvarigt. Det
føles som om ilten fjernes fra dit vejrtrækningsområde, selvom der egentligt
burde være masser af luft...Det er nok det samme der sker, og han bliver så
nødt til at trække vejret dybt for at få ilten tilbage

Jeg pustede min datter i hovedet, når hun fik et skrigeanfald. Det fik hende
til at trække vejret dybt ind og stoppe - kortvarigt

Fra : Jacob

Dato : 20-01-04 20:34

Når du puster ham i hovedet er det jo din udåndingsluft. Den er fyldt med
CO2 og det er jo ikke det han har brugt for. Derfor snapper han efter en
mundfuld ren luft O2.

Det er mit bud. Babyer er dejlige - de er så praktisk indrettede i forhold
til deres omgivelser

jacob

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 20-01-04 23:54

Det er ikke andet end en medfødt refleks ved alle spædbørn.

Kim

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 23-01-04 21:53

Det hjælper også godt på baby skal have D-dråber og ikke vil have den. Et
pust og skidtet ryger ned hvor det skal være...

Sifs mor