Erfaringer med stokkesenge
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 18-01-04 13:06

For et par siden købte min kæreste og jeg, en stokkeseng til vores søn. I
tro på at det ville være godt solidt nordisk kram, hvor der var tænkt på
alle detaljer. Det var dyrt, men vi mente at det ville være en god
investering for vore søns sundhed. For et ½ år siden opdagede vi, at
madrassen var temmeligt slemt angrebet af svamp - hvilket jo nærmest udråbes
som den værste synder i forhold til astma. Vi undrede os meget, da vi
regelmæssigt lufter ud osv. Vi snakkede med et vennepar, der også havde købt
den 'fantastiske seng' og opdagede at de også havde problemet. Så tog vi
kontakt til forretningen der havde solgt os sengen og de forklarede at der
var sket en produktionsfejl i serien og at vi ville få en ny madras og en ny
bund med et sildebensmønster i stedet for små huller (hvor luften ikke kunne
cirkulere). Vores venner oplevede desværre ikke helt den samme service, men
de fik med møje og besvær også byttet deres. Nu er der gået et ½ år og
pokker om problemet ikke er dukket op igen! Vi lufter stadig ud og løfter
med jævne mellemrum madrasserne - men der skal åbenbart ikke gå mere end en
uge før svampen kommer igen. Nu begyndte vi så småt at tro at det måtte være
os der havde problemet. Men vores venner kunne bekræfte at de ligeledes
havde oplevet det igen. SÅ endten er vi ekstremt uheldige eller også er der
vitterligt noget helt galt med madrassen/designet.

Så nu spørger jeg ud i dette forum: er der andre der har haft problemer med
Stokke senge og er der basis for at lave en samlet henvendelse til firmaet
og måske ligefrem forbrugerstyrelsen?

Med venlig hilsen

Bjarke