Nyinstalleret Debian; Start den rigtige kd~
Fra : ao@tommail.dk

Dato : 06-02-04 14:38

Hej NG

Jeg har en nyinstalleret Debian Woody fra bf2.4 imaget. Nu har jeg
installeret den nye kde på. Jeg har skrevet "startkde" i min .xinitrc,
men når jeg skriver "startx" så er det kde3.0 der starter.

Hvordan laver man det om?

Mvh
Anders

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-02-04 14:50

"ao@tommail.dk" <AO> writes:

> Jeg har en nyinstalleret Debian Woody fra bf2.4 imaget. Nu har jeg
> installeret den nye kde på. Jeg har skrevet "startkde" i min .xinitrc,
> men når jeg skriver "startx" så er det kde3.0 der starter.

Det lyder godt nok underligt, for ifølge packages.debian.org er det
KDE-2.2.2 der følger med Woody. du må have gjort noget du ikke har
fortalt os.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : ao@tommail.dk

Dato : 06-02-04 14:58

On 06 Feb 2004 14:49:38 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>"ao@tommail.dk" <AO> writes:
>Det lyder godt nok underligt, for ifølge packages.debian.org er det
>KDE-2.2.2 der følger med Woody. du må have gjort noget du ikke har
>fortalt os.

Det ER kde222 der følger med woody. Men jeg har fulgt denne vejl, og
erstattet versionsnummeret med 3.2:
"Next, we will install KDE 3.1.3. Add "deb
http://download.kde.org/stable/3.1.1/Debian stable main" at the end of
/etc/apt/sources.list, write and exit the file. Now type "apt-get
update && apt-get install arts kdelibs kdebase kdegraphics kdeadmin
kdemultimedia" at the command line and wait a while for apt to
download and install KDE."

Det virkede fint. Den har helt sikkert hentet kde3.2 og
startkde-scriptet omtaler 3.2.

Meget mystisk.

Har du forslag til hvordan jeg renser ud/starter forfra eller
lignende?

Mvh
Anders

Fra : ao@tommail.dk

Dato : 06-02-04 15:10

wrote:

>"ao@tommail.dk" <AO> writes:
>Det lyder godt nok underligt, for ifølge packages.debian.org er det
>KDE-2.2.2 der følger med Woody. du må have gjort noget du ikke har
>fortalt os.

Jeg er lidt forvirret for i kde's splashscreen, står der kde 3.0, men
i "startmenuens" side-banner står der kde 3.2.

Nå, men det er jo nok alt ok alligevel, så...

Mvh
Anders