MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette filen
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 21:44

Hej

Jeg har en fil som ikke vil slettes, når jeg trækker den over til
skaldespanden eller trykker på delete knappen.
Fejlmelding lyder på at "filen er i brug stop programmet før sletning kan
for tages", det er ikke lige ordret, men lyder nogenlunde sådan.
Men jeg har intet program som bruger den fil.
Håber at der er en som kan hjælpe, OS er XP pro og køre med NFTS.

Mvh
N9

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-02-04 21:53

Den Fri, 6 Feb 2004 21:43:42 +0100, "N9" <nospam> skrev:

> [...]
>for tages", det er ikke lige ordret, men lyder nogenlunde sådan.
>Men jeg har intet program som bruger den fil.

Hvad hedder filen?
Kan du omdøbe den?
Kan den slettes hvis du kører fejlsikret tilstand?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-04 22:34

> Hvad hedder filen?

det er en videoklip på 5 mb
> Kan du omdøbe den?

nej så får jeg sammen fejl

> Kan den slettes hvis du kører fejlsikret tilstand?

Hvordan kommer den i fejlsikret tilstand?

N9

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 06-02-04 22:54

Den Fri, 6 Feb 2004 22:33:32 +0100, "N9" <nospam> skrev:

>Hvordan kommer den i fejlsikret tilstand?

Tryk F8 lige når windows starter. Så får du en menu, hvor du vælger
fejlsikret tilstand. Bemærk at grafikkortdriverne heller ikke bliver
indlæst, så det bliver en noget grov opløsning.

Fra : Allan Mogensen

Dato : 07-02-04 09:09

"N9" <nospam> skrev i en meddelelse

> det er en videoklip på 5 mb

Det er en fejl i XP. Gør dette, og du vil aldrig have problemet igen:

Unable to Delete AVI Fix.

Open regedit and go to:
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
Delete the value you find there.

This is due to XP (explorer in particular) trying to create a preview
for it. Now because the file is corrupted or incomplete,
it cannot read it properly, hence, it will not release the file.
This prevents explorer from doing this.

Hilsen

Allan

Fra : Edmund

Dato : 07-02-04 08:48

N9 skrev:

> Men jeg har intet program som bruger den fil.

Det er windows stifinder der bruger din fil, for den undersøger nemlig
filen, og er der fejl i filen kan det tage lang tid.
Marker din fil, og vent så indtil den gule popup besked med fil
informationer kommer.Det kan måske tage op til 1 minut.
Så kan du slette.
Lad være med at flytte musen mens du venter.

Du kan også slette filen fra en åben menu i et andet program f.eks Nero,
men kræver selfølgelig at du ikke har låst den med stifinder først, så
skal der genstartes.

--
Mvh Edmund