|
| Salg af domænenavn? Fra : Martin Olsen |
Dato : 29-01-04 22:01 |
|
Hej alle.
Sagen er den at for et stykke tid siden købte jeg rettighederne til et
domænenavn, og er nu blevet kontaktet af større dansk kæde af
selvstændigt ejede forretninger som ønsker at købe domænenavnet, til
brug i et nyt koncept overfor deres kunder. Hvad kan man få for
sådan et navn, ved at sælge rettighederne?? Håber på jeres hjælp og
evt. erfaringer.
Martin Olsen
| |
Jonas Kongslund (30-01-2004)
| Kommentar Fra : Jonas Kongslund |
Dato : 30-01-04 01:02 |
|
Martin Olsen wrote:
> Hej alle.
> Sagen er den at for et stykke tid siden købte jeg rettighederne til et
> domænenavn, og er nu blevet kontaktet af større dansk kæde af
> selvstændigt ejede forretninger som ønsker at købe domænenavnet, til
> brug i et nyt koncept overfor deres kunder. Hvad kan man få for
> sådan et navn, ved at sælge rettighederne?? Håber på jeres hjælp og
> evt. erfaringer.
> Martin Olsen
Du kan få lige så meget som deres smertegrænse tillader. Lav lidt research
for at se, hvor langt de er kommet med deres koncept samt hvor vigtigt
navnet er for dem. Hvis de er meget afhængige af navnet for at konceptet
kan hænge sammen så er deres smertegrænse højere end, hvad man normalt kan
forvente. Smertegrænsen afhænger selvfølgelig også af deres budget, så find
ud af hvad det er, f.eks. ved at føre en venlig samtale med dem, hvor du
stille og rolig forhører dig om deres koncept. Giv derefter et fair tilbud
så ingen føler sig snydt.
--
Jonas Kongslund
| |
Casper Bang (29-01-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 29-01-04 22:10 |
|
> Hvad kan man få for
> sådan et navn, ved at sælge rettighederne??
Tjaa, det kommer nok meget an på hvad det er for et firma... hvis det er din
lokale grønthandler skal du ikke forvente meget, men hvis det er TDC taler
vi om nogle hundrede tusing med lidt held.
Der skal nok lidt mere info på bordet... Hvor vigtigt er det domæne for
deres virksomhed - kunne de ikke bare have valgt et andet et etc...?
| |
Ukendt (30-01-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-01-04 15:59 |
|
Martin Olsen wrote:
> Hej alle.
> Sagen er den at for et stykke tid siden købte jeg rettighederne til et
> domænenavn, og er nu blevet kontaktet af større dansk kæde af
> selvstændigt ejede forretninger som ønsker at købe domænenavnet, til
> brug i et nyt koncept overfor deres kunder. Hvad kan man få for
> sådan et navn, ved at sælge rettighederne?? Håber på jeres hjælp og
> evt. erfaringer.
> Martin Olsen
Du skal have en vis ret til domænenavnet, ellers kan kæden indstævne dig for
DIFO's klagenævn, hvor du skal berettige din brug af navnet.
/karsten
| |
Thom/-\\s (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Thom/-\\s |
Dato : 03-02-04 17:52 |
|
"Karsten Madsen" <news(SNABELA)alsit.dk> skrev i en meddelelse
news:401a7130$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Olsen wrote:
> Du skal have en vis ret til domænenavnet, ellers kan kæden indstævne dig
for
> DIFO's klagenævn, hvor du skal berettige din brug af navnet.
Er det også aktuelt, når kædens koncept er nyt, og registranten har
registreret navnet uden at have mulighed for noget kendskab til dette nye
koncept?
--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam
| |
Ukendt (03-02-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-04 19:06 |
|
Thom/-\s wrote:
> "Karsten Madsen" <news(SNABELA)alsit.dk> skrev i en meddelelse
> news:401a7130$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Martin Olsen wrote:
>> Du skal have en vis ret til domænenavnet, ellers kan kæden indstævne
>> dig for DIFO's klagenævn, hvor du skal berettige din brug af navnet.
>
> Er det også aktuelt, når kædens koncept er nyt, og registranten har
> registreret navnet uden at have mulighed for noget kendskab til dette
> nye koncept?
Det aner jeg ikke, men måske ligger der en afgørelse hos difo. Men har de
registreret konceptnavnet som f.eks. varemærke, så har de en klar fordel
over for dig, medmindre du har registreret også
/karsten
| |
Keld Nygaard (04-02-2004)
| Kommentar Fra : Keld Nygaard |
Dato : 04-02-04 13:52 |
|
> > Du skal have en vis ret til domænenavnet, ellers kan kæden indstævne dig
> for
> > DIFO's klagenævn, hvor du skal berettige din brug af navnet.
>
> Er det også aktuelt, når kædens koncept er nyt, og registranten har
> registreret navnet uden at have mulighed for noget kendskab til dette nye
> koncept?
>
Hvis du nu f.eks. havde registreret volvo.dk, inden der var noget der hed
Volvo (hmmmm) - så ville de måske kunne vinde retten til det, da der er tale
om et meget specielt navn - som du ville have svært ved at argumenterer for
at beholde det.
Er det et mere "almindeligt navn" som f.eks. musikindex.dk, så står du meget
bedere, da det mere er en betegnelse over indholdet, frem for et
produktnavn.
Under alle omstændigheder - så tror jeg at du vil stå bedst hvis du har
noget indhold på siden, og ikke blot et sovende domænenavn.
/Nygaard
| |
ssssssss (12-02-2004)
| Kommentar Fra : ssssssss |
Dato : 12-02-04 11:13 |
|
Til sammenligning blev casino.com sidste år solgt for 5.5 Mill. US$
sundhed.dk blev vist solgt til apotekerne for 90.000 kr.
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
|
|