/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Snydt af leverandøren!
Fra : Jan


Dato : 27-01-04 17:37

Hej,

Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
13.000 kr.

Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
varen og at det er speditøren der har tabt den.

Nu besvarer han ikke vores e-mails og han vil ikke opgive speditørens
adresse.



Vi vil gerne sagsøge leverandøren!

Hvor skal vi henvende os?



På forhånd tak

Jan




 
 
Kristian Storgaard (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 27-01-04 17:48

"Jan" skrev 27.01.2004 17:36:

> Vi vil gerne sagsøge leverandøren!
>
> Hvor skal vi henvende os?

Til et større advokatfirma, der har erfaring med internationale køberet.

/kristian


ibber (27-01-2004)
Kommentar
Fra : ibber


Dato : 27-01-04 17:57

må man spørge hvilke slags varer
er nemlig i gang med noget tilsvarende
"Jan" <crk@mail.dk> wrote in message
news:401693ab$0$1657$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
> 13.000 kr.
>
> Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
> varen og at det er speditøren der har tabt den.
>
> Nu besvarer han ikke vores e-mails og han vil ikke opgive speditørens
> adresse.
>
>
>
> Vi vil gerne sagsøge leverandøren!
>
> Hvor skal vi henvende os?
>
>
>
> På forhånd tak
>
> Jan
>
>
>



Martin Petersen (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 27-01-04 18:33

Jan (crk@mail.dk) skrev følgende:
> Hej,
>
> Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina
> til ca.
> 13.000 kr.
>
> Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har
> sendt varen og at det er speditøren der har tabt den.
>
> Nu besvarer han ikke vores e-mails og han vil ikke opgive speditørens
> adresse.

Hvordan har i betalt for varen? Er det sket med betalingskort, kan i gå i
banken og få dem til at tilbageføre pengene.

- Martin



complexFJERNES@pc.dk (27-01-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 27-01-04 18:37

On Tue, 27 Jan 2004 17:36:51 +0100, "Jan" <crk@mail.dk> wrote:

>Hej,
>
>Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
>13.000 kr.
>
>Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
>varen og at det er speditøren der har tabt den.
>
>Nu besvarer han ikke vores e-mails og han vil ikke opgive speditørens
>adresse.
>
>
>
>Vi vil gerne sagsøge leverandøren!
>
>Hvor skal vi henvende os?

Det har nu kostet dig 13.000
smid ikke gode penge efter dårlige
glem det, og tag det som lærepenge
Lars

Per H (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 27-01-04 19:03

On Tue, 27 Jan 2004 17:36:51 +0100, "Jan" <crk@mail.dk> skrev:

>Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
>13.000 kr.

Syndtes det er utroligt så godtroene mange er.

eller du må kende dem godt.

Jeg kunne da aldrig drømme om at betale ret mange penge uden først at
have varen,

Nå men det var et sidespring.


Vh Per

icq 8212837

Jonathan Stein (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 27-01-04 20:11

Jan wrote:

> Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
> 13.000 kr.
>
> Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
> varen og at det er speditøren der har tabt den.
>
> Nu besvarer han ikke vores e-mails og han vil ikke opgive speditørens
> adresse.

Det lyder skummelt, at de ikke vil henvise til den speditør, der
skulle have ansvaret.
Man fristes til at skrive, at du næppe har en kinamands chance for at
få de penge igen.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/


Carl (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 27-01-04 22:27


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse news:bv6cu6$lev$2@sunsite.dk...
> Jan wrote:
>
> > Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
> > 13.000 kr.
> >
> > Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
> > varen og at det er speditøren der har tabt den.
> >

På Handelsskolen lærte vi at der er noget der hedder at åbne en REMBURS og det gøres i
en erhvervsBANK,
altså ikke netbank, en REMBURS er sikkerhed for både sælger som køber idet her er det
bankerne der går
ind og sikre at ingen varer udleveres førend sælger har pengene, og at køber får sine
varer !



Jonathan Stein (28-01-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 28-01-04 00:17

Carl wrote:

>>>Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
>>>13.000 kr.
>>>
>>>Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
>>>varen og at det er speditøren der har tabt den.
>
> På Handelsskolen lærte vi at der er noget der hedder at åbne en REMBURS og det gøres i
> en erhvervsBANK,
> altså ikke netbank, en REMBURS er sikkerhed for både sælger som køber idet her er det
> bankerne der går
> ind og sikre at ingen varer udleveres førend sælger har pengene, og at køber får sine
> varer !

Du har jo klippet fint i teksten, så man kan se hvad du svarer på,
men det ville nu være mere oplagt, hvis du skrev dit indlæg som direkte
svar på Jans indlæg i stedet for at svare på mit.
- Det ser dog ud til at være et pludseligt modefænomen at svare en
anden person på mine indlæg.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/


complexFJERNES@pc.dk (28-01-2004)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 28-01-04 06:42

On Tue, 27 Jan 2004 22:26:49 +0100, "Carl" <carl@ofir.dk> wrote:

>
>"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse news:bv6cu6$lev$2@sunsite.dk...
>> Jan wrote:
>>
>> > Vi har bestilt og betalt til nogen vare fra en leverandør fra Kina til ca.
>> > 13.000 kr.
>> >
>> > Vi har aldrig modtaget vores vare og leverandøren påstår at han har sendt
>> > varen og at det er speditøren der har tabt den.
>> >
>
>På Handelsskolen lærte vi at der er noget der hedder at åbne en REMBURS og det gøres i
>en erhvervsBANK,
>altså ikke netbank, en REMBURS er sikkerhed for både sælger som køber idet her er det
>bankerne der går
>ind og sikre at ingen varer udleveres førend sælger har pengene, og at køber får sine
>varer !
>

Der er dog den lille hage ved det, at der indet er til hinder for at
han sender mursten eller lignende.
lars

Nick (29-01-2004)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 29-01-04 07:06

Det firma jeg arbejder for, har handlet med Kina i 33 år uden at blive snydt
én eneste gang. Kineserne er normalt enormt ærlige med at levere. Noget
andet er, at mange kinesiske produkter er noget l..., men det afgør man jo
selv ud fra en sample eller lignende. Brug altid remburs hvis ikke du kender
leverandøren i forvejen, evt via en lokal forwarder som kan tjekke varen
ifbm FOR eller FOB.

På Taiwan er der en handelskommission eller noget i den duer, måske der er
noget lignende i Mainland China? De plejer at lette r.... hvis man truer med
den slags...

Iøvrigt: Selv om mange kinesere er kanondårlige til engelsk (eller lader som
om når der er problemer), kan det tit godt betale sig at ringe til dem. Det
er ofte brugt at de ignorerer emails hvis der er problemer, det sker
sjældent hvis man ringer.

/Nick



Christer Østergaard (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Christer Østergaard


Dato : 26-02-04 23:26


"Nick" <nickSLETMIG@skudenSLETMIG.dk> wrote in message
news:4018a2e8$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det firma jeg arbejder for, har handlet med Kina i 33 år uden at blive
snydt
> én eneste gang. Kineserne er normalt enormt ærlige med at levere. Noget
> andet er, at mange kinesiske produkter er noget l..., men det afgør man jo
> selv ud fra en sample eller lignende. Brug altid remburs hvis ikke du
kender
> leverandøren i forvejen, evt via en lokal forwarder som kan tjekke varen
> ifbm FOR eller FOB.

Ok, det første lød interessant, men "lokal forwarder" og "FOR eller FOB" er
lidt kryptisk for mig... kunne du tænke dig liiige at uddybe hvad det er?
Jeg er ikke så velbevandret udi handelstermer! :)

Mvh.
Christer



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste