Næringsbrev
Fra : Hjalte

Dato : 25-01-04 12:42

Hejsa...

Hvis man starter en virksomhed uden at have næringsbrev, hvad sker der
så?

Bliver forretningen lukket, eller idømmes man bøde?

---
MVH.
Hjalte

Fra : Nico de Jong

Dato : 25-01-04 14:25

> Hvis man starter en virksomhed uden at have næringsbrev, hvad sker der
> så?

Det er kun vekselerer og auktionsholdere der skal have næringsbrev

Nico

Fra : Hjalte

Dato : 25-01-04 23:30

On Sun, 25 Jan 2004 14:24:57 +0100, "Nico de Jong"
<nico@SPAMBLOCKfarumdata.dk> wrote:

>Det er kun vekselerer og auktionsholdere der skal have næringsbrev

Ej, det er vist ikke helt rigtigt...
Eller hvad?

Har du nogen links?

Jeg skal åbne en care/resturation. Er der noget andet jeg skal have
istedet?

---
MVH.
Hjalte

Fra : Hjalte

Dato : 25-01-04 23:45

>Det er kun vekselerer og auktionsholdere der skal have næringsbrev

På politiets hjemmeside står der bl.a.

"Virksomheder, der sælger og serverer spise- og drikkevarer til
nydelse på eller ved salgsstedet, skal have næringsbrev."

"Virksomheden må ikke påbegyndes, før næringsbrev er udstedt, og før
Fødevareregion Herning samt den pågældende kommune har godkendt
lokalerne. Midlertidig alkoholbevilling vil eventuelt kunne meddeles,
såfremt alle krævede dokumenter er vedlagt ansøgningen."

---
MVH.
Hjalte