Fakturering til US - Hvad skal jeg huske?
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-01-04 22:17

Hej,

Så står jeg og skal skrive den første faktura til min US kunde. Men jeg
er lidt i tvivl om alt de formelle med faktura bliver gjort korrekt.

Fakturaen skal ikke indeholde moms - korrekt?

Normalt når man handler indenfor EU - så skal man jo opgive modpartens
CVR nummer på fakturaen - og til T&S via liste angivelser. Hvorledes
forholder det sig med handel til US? Kunden siger at han intet VAT number
har? (Ved ikke om det kun er i nogle - eller slet ingen stater man har
det i?). Er der nogle bestemt krav jeg skal være opmærksomme på - og
bestemte oplysninger jeg skal have om køber?

mvh
Johan

Fra : JørgenE

Dato : 14-01-04 00:50

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev
> Er der nogle bestemt krav jeg skal være opmærksomme på - og
> bestemte oplysninger jeg skal have om køber?

Det bedste du kan gøre er at ringe til dit lokale Told & Skatteafdeling - de
er meget serviceminded!

Mvh. JørgenE

Fra : Nico de Jong

Dato : 14-01-04 07:35

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det i?). Er der nogle bestemt krav jeg skal være opmærksomme på - og
> bestemte oplysninger jeg skal have om køber?

Meget simpelt. Ikke noget moms.
CVR nummer eller lignende er ikke relevant her. Hvis der skal betales told
og/eller moms derover, er det et mellemværende mellem ham og det lokale
toldvæsen.
Hvad du tænker på, er "sales tax", som er den lokale form for moms, lige
some salgsmoms herhjemme.
Hvis du sælger en fysisk vare, skal der en eksportangivelse til. Det bør du
lade speditøren udfærdige.
Du skal også huske at opføre beløbet på din momsangivelse til den tid. SVJH
er det rubrik C.

Nico