Tilbagebetalt moms
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 17:53

Hej NG
Hvis man får moms tilbage fra T&S (halvårlig afregning) skal det så bogføres
i regnskabet og hvordan? Bruger SummaSummarum.
Håber på et udførligt svar, da jeg sidder med hele sidste halvdel af 2003 og
for første gang skal klare det selv.

--
Hilsen
Mia

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-01-04 18:06

> [...]
> i regnskabet og hvordan? Bruger SummaSummarum.
> Håber på et udførligt svar, da jeg sidder med hele sidste halvdel af 2003

Ja tilbagebetalingen skal også bogføres, hvis du har et tilgodehavende
fremfor et tilsvar til T&S.

Du bogfører det den modsatte vej af, hvis tilfældet havde været en
momsafregning, hvor du betaler til T&S. Dvs. at du på afregnet moms (eller
hvad din konto hedder) krediterer beløbet (frem for som normalt at debitere)
og på din bank / kasse / privat (eller hvor du lægger pengene) debiterer du
beløbet.