Er MS Publisher død?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 11-01-04 12:32

Hejsa!

Det er efterhånden længe siden at jeg sidst har set noget til Publisher. Er
den død? Er man gået over til noget andet?

Har man indset at Word er lige så godt til den slags?

Grunden til at jeg spørger er, at jeg lige nu sidder med en opgave, hvor den
lærer der har givet opgaven hårdnakket påstår at man skal anvende Publisher.
Og at det er et meget vigtigt værktøj at lære!

Holder det? Jeg mener - bliver publisher virkelig stadig anvendt til
publicering af brochurer og lignende rundt om i erhvervslivet?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 12:37

"Thomas Rokamp" <no_spam@crax.dk> skrev i en meddelelse

Davs.

> Det er efterhånden længe siden at jeg sidst har set noget til
Publisher. Er
> den død? Er man gået over til noget andet?

Det skulle eksistere:
http://office.microsoft.com/assistance/topcategory.aspx?TopLevelCat=CH79001809

> Grunden til at jeg spørger er, at jeg lige nu sidder med en opgave,
hvor den
> lærer der har givet opgaven hårdnakket påstår at man skal anvende
Publisher.

Hvis du vil tage kurset og Publisher indgår som en del af det, må du jo
vælge om, kurset er vigtigt for dig.

> Og at det er et meget vigtigt værktøj at lære!

Tjaeee .... i en lille/mindre virksomhed kan værktøjet da bruges.

> Holder det? Jeg mener - bliver publisher virkelig stadig anvendt til
> publicering af brochurer og lignende rundt om i erhvervslivet?

Jeg tror ikke man professionelt ville vælge lige netop Publisher til
sådanne opgaver.

Blot af nygerrighed ... hvad er det for et kursus..?

Hr. Bjørn

Fra : Anders Köhler

Dato : 11-01-04 14:31

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeee .... i en lille/mindre virksomhed kan værktøjet da bruges.

Hvad ville man vælge i en stor virksomhed, hvad er det "hotte" program at
bruge pt.?

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 11-01-04 15:21

> Hvad ville man vælge i en stor virksomhed, hvad er det "hotte" program at
> bruge pt.?
Adobe InDesign
Adobe PageMaker

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 15:22

"Anders Köhler" <NOSPAM-bft394857@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad ville man vælge i en stor virksomhed, hvad er det "hotte" program
at
> bruge pt.?

Adobe´s programmer har altid været velanskrevne.

De udgiver bl.a. en del (på tværs af landegrænserne) ganske anvendelige
programmer.

Quark er også fint med deres meget anvendelige Quark XPress.

Det var, hvad jeg ville gå efter skulle "min" marketingafdeling have
nogle gode programmer.

Hr. Bjørn

Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-01-04 18:52

> Holder det? Jeg mener - bliver publisher virkelig stadig anvendt til
> publicering af brochurer og lignende rundt om i erhvervslivet?

MSPublisher er meget brugt. Det er billigt - hvis ikke gratis og det kan
ganske meget.
Det er ikke hvad man vil bruge som professionel grafiker, men det gør det
ikke til et dårligt program - det er bare rettet mod en anden målgruppe -
nemlig folk der skal have noget fra hånden i en fart og sandsynligvis
mangfoldigør ved hjælp af en printer.

PageMaker derimod er lige blevet erklæret død fra Adobes side. InDesign
overlever og vil - efter undertegnedes mening - sikkert også ende med at
tage livet af Quark.

Kh
Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 19:18

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
InDesign
> overlever og vil - efter undertegnedes mening - sikkert også ende med

Vil det så sige at MS Publisher er fremtidens program..?

Hr. Bjørn

Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-01-04 20:37

Der er vist ingen der kan sige hvad "fremtidens program" er, men Publisher
er godt til jobs der skal gå lidt raskt, og hvor man ikke kerer sig en hel
masse om typografi, farvestyring etc. Det er beregnet til in-house
publicering eller foldere og små-brochurer. Sådan ligger det også
prismæssigt. Faktisk tilbyder Microsoft det ganske gratis til
prepressvirksomheder.

Der er blot forskel på highend og lowend publishing. Til højkvalitets
publikationer bruger du højkvalitetsværktøjer a la InDesign og Quark. Hvis
du har lidt mere travl og et anderledes budget, Publisher.

Kh
Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 21:09

> [...]

Hvis
> du har lidt mere travl og et anderledes budget, Publisher.

Den med budgettet ... den "køver" jeg..

Hr. Bjørn

Fra : H@nsen

Dato : 11-01-04 20:50

Bjørn Jørvad wrote:
> Vil det så sige at MS Publisher er fremtidens program..?

Illustrator, InDesign og Photoshop må vel være de der bruges mest både i
dag og oxo om en årrække... det er alle 3 kanon programmer der kan stort
set alt.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-01-04 21:10

On Sun, 11 Jan 2004 20:49:46 +0100, H@nsen wrote:

> Illustrator, InDesign og Photoshop må vel være de der bruges mest både i
> dag og oxo om en årrække... det er alle 3 kanon programmer der kan stort
> set alt.

Det nok (stadig) mest brugte program er Quark - selvom at InDesign, sådan
som jeg ser markedet, indhenter kraftig på Quark i øjeblikket.

Illustrator og Photoshop er ikke indenfor den samme kategori. InDesign er
layout og design program, ligesom Quark. Imens er Illustrator og
Photoshop henholdvis et vektorgrafik/tegne program og et
billederedigerings program - Illustrator og Photoshop er ikke udviklet
til brug for opsætning af brochurer mm. men til at skabe elementerne der
skal være i brochuren.

mvh
Johan

Fra : John Jørgensen

Dato : 18-01-04 01:30

> Det er efterhånden længe siden at jeg sidst har set noget til Publisher.
Er
> den død? Er man gået over til noget andet?

Nej, publisher er ikke død, den er en del af Microsoft Office pakken, og den
nyeste version hedder Office 2003

> Har man indset at Word er lige så godt til den slags?

Man kan ikke sammenligne Word og Publisher, da det grundlæggende er to
forskellige typer af programmer.

> Holder det? Jeg mener - bliver publisher virkelig stadig anvendt til
> publicering af brochurer og lignende rundt om i erhvervslivet?

Mange mindre virksomheder klarer sig udelukkende med MS Office pakken, så
til mindre publishing opgaver kan MS Publisher sagtens bruges.

MVH John Jørgensen