NYE MOMSREGLER FRA 1-1-2004 !!!!!
Fra : Søren

Dato : 11-01-04 12:11

Momsfakturaer får tillæg med nye regler fra den 1.01.2004.

De gammelkendte regler fortsætter. Der skal være påført:

Fakturadato.
Fortløbende nummerering i en serie af numre.
Sælgers momsregistreringsnummer.
Sælgers korrekte navn og fuldstændige adresse.
Købers korrekte navn og fuldstændige adresse.
Mængde og art af solgte varer eller ydelser,
altså antal og beskrivelse af hver art ved varesalg,
ved salg af ydelser beskrives disse og omfanget heraf.
Ved anvendelse af brugtmoms-ordningen skal dette anføres på fakturaen med angivelse af, at
disse særlige regler er anvendt.

Tilføjelserne, som gælder fra den 1.01.2004, er følgende:

Hvis leveringsdatoen ikke er den samme som fakturadatoen, så skal leveringsdatoen også
påføres.
Enhedsprisen uden moms skal angives særskilt.
Hvis prisnedslag, bonus og rabatter ikke er indregnet i priserne, så skal disse angives
særskilt på fakturaen.
Momsgrundlaget for momsberegningen skal anføres.
Den gældende momssats (25%) skal påføres.
Momsbeløbet i kroner (Euro) skal anføres.
Det er ikke mere nok at angive, at beløbet er inclusive moms.

Når der sælges momsfrit til andre EU-lande, skal købers momsnummer anføres, og tillige, at
leverancen er momsfritaget med henvisning til relevant lov herom.

se evt. http://www.regnskabsservice.dk

Fra : Jimmy

Dato : 11-01-04 12:40

"Søren" <Sbolten@ofir.dk> wrote in message news:btrb12$jaa$1@sunsite.dk...
> Momsfakturaer får tillæg med nye regler fra den 1.01.2004.

Ja - Har alle momsregistrerede ikke fået tilsendt en liste over ændringer af
T&S?
Jeg har i hvert fald.

> se evt. http://www.regnskabsservice.dk

Hvorfor skal vi se på en reklame?

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 12:43

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - Har alle momsregistrerede ikke fået tilsendt en liste over
ændringer af
> T&S?

Jow .... liiiige inden årsskiftet (T&S har nok først lavet de nye regler
mellem Jul og Nytår)...:)

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 15:00

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> KLIP

> ændringer af
>
> Jow .... liiiige inden årsskiftet (T&S har nok først lavet de nye regler

Det er da i øvrigt regler, de fleste firmaer altid har faktureret efter.
Mange har endda afsat rubrikker i deres fakturaformular, så der er da ikke
meget nyt i det andet, end nu er det blevet et harmoniseringsmæssigt og
fælgende lovmæssigt krav.
Karsten H. Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 15:24

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
ikke
> meget nyt i det andet, end nu er det blevet et harmoniseringsmæssigt

Så hut jeg visker, er denne diskussion vist ført tidligere i NG´s (så´n
omkring december).

Men igen, hvis alle har taget højde for sligt, er der således et
angrebspunkt mindre.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 21:34

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så hut jeg visker, er denne diskussion vist ført tidligere i NG´s (så´n
> [...]
Du har ret, så jeg hvisker med dig.
Karsten H. Jensen