Hvilket linux til EasyNote M5267?
Fra : Jakob M. Frederiksen

Dato : 05-02-04 21:25

Hej!

Jeg står med en få måneder gammel Packard Bell EasyNote M5267 som jeg gerne
vil installere linux på. Nogen der kan anbefale en dist. med større chance
for at virke på bærbare end andre? Jeg skal desuden bruge den til skolebrug,
så hvis nogen evt. også kunne råde mig mht. valg af dist på dette område
ville det bare være dejligt.

:D?

Fra : andy

Dato : 05-02-04 23:12

Jakob M. Frederiksen skrev:

> [...]
> så hvis nogen evt. også kunne råde mig mht. valg af dist på dette område

prøv at se på http://www.linuxbog.dk/?b=distro
men det næmeste er nok mandrake spicelt med lyd på bærbar, jeg har
aldrig fået midt lydkort til på andre dist på midt sis lydkort. og der
findes utroligt mange pakker til mandrake til både divx og andre ting.
Er nemmer end winxp. men vær opmærksom på at den godt kan slå "NumLock"
automatisk til så hvis du lokker ind eller skriver skal du lige slå den
fra. men ellers kan du faktisk bruge alle. Jeg har selv kun en børbar ca
2 år gammel og den køre faktisk alle dist har prøvet
debian,redhat,gentoo,mandrake,knoppix,susi alle har kørt fint.
nogle er selvfølige svæere at sætte op.