Newbee Linux install. problemer
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 05-02-04 20:10

Hej

Som skrevet er jeg ny i Linux verdenen, men vil gerne lære lidt om hvad der
sker, så har har fundet en ældre PC (Pentium 200 MHz, 64MB RAM, IDE CD-ROM)
at lege med.

Mit problem er nu at de forskellige didtributioner jeg har prøvet ALLE
påstår at installations-CD'en ikke ligger i mit CD-ROM drev.

Jeg har prøvet med Redhat 8, Redhat 9 og ClarkConnect. Alle forsøgt
downloadet flere gange, fra flere forskellige servere.

Jeg har prøvet at starte installationen både fra CD og floppy

Jeg har efterfølgende forsøgt mig på en spritny HP Proliant server, samt en
WM-Ware virtuel PC, alle med samme resultat.

Den eneste fællesnævner jeg kan finde er mig selv så hvad gør jeg
galt????

PFT

Dennis

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 20:22

On 2004-02-05, Dennis Nielsen <spangsberg@fjern.hotmail.com> wrote:

> Den eneste fællesnævner jeg kan finde er mig selv så hvad gør jeg
> galt????

Har du prøvet med en knoppix cd?
En lidt mere præcis fejlrapportering vil være guld værd hvis du
skal gøre dig forhåbninger om at finde hjælp herinde

Thomas

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 05-02-04 20:56

Hej

> Har du prøvet med en knoppix cd?
Ja, men jeg har ikke prøvet på at installere den, kun leget lidt med
værktøjerne.

> En lidt mere præcis fejlrapportering vil være guld værd hvis du
> skal gøre dig forhåbninger om at finde hjælp herinde
Den skriver rimeligt ordret at den ikke kan finde Redhat/ClarkConnect
CD-ROM'en i nogen af mine CD-drev, selv om den lige har bootet og startet
installationen fra selvsamme CD-ROM.

MVH

Dennis

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 21:55

On 2004-02-05, Dennis Nielsen <spangsberg@fjern.hotmail.com> wrote:
> Ja, men jeg har ikke prøvet på at installere den, kun leget lidt med
> værktøjerne.

Hmm, så er det ikke et cdrom drev problem og/eller linux kerne problem.

> Den skriver rimeligt ordret at den ikke kan finde Redhat/ClarkConnect
> CD-ROM'en i nogen af mine CD-drev, selv om den lige har bootet og startet
> installationen fra selvsamme CD-ROM.

Hmm, mystisk. Hvad har du af bundkort? Kan godt være, at knoppix har
support for flere IDE chipsets end redhat. Eller er det en scsi dims?

Thomas