ftp
Fra : t

Dato : 05-02-04 19:04

Jeg
har sat en passiv ftp server op, og det virker fint, meeen mine brugere kan
"bakke" baglæns fra deres ftp home og på den måde komme lidt for meget
omkring. jeg vil ikke have de kan se noget før deres hjemmedir

(det skal siges at jeg er ny i linux verdnen!)

Jeg bruger linux usere som ftp usere, men jeg kan se der findes noget med
userlist. Hvad kan de og hvordan fungerer det?

Her er min vsftpd.conf.

anonymous_enable=NO
local_enable=YES
write_enable=YES
local_umask=022
xferlog_enable=YES
chown_uploads=YES
hide_ids=YES
chown_username=ftp-up
xferlog_file=/var/log/vsftpd.log
xferlog_std_format=YES
nopriv_user=ftpsecure
ftpd_banner=Privat server
chroot_list_enable=YES
chroot_list_file=/etc/vsftpd/vsftpd.chroot_list
pam_service_name=vsftpd

# for debug:
log_ftp_protocol=YES

listen_port= {NOGET)
pasv_enable=YES
pasv_address= {NOGET)
pasv_min_port= {NOGET)
pasv_max_port= {NOGET)
listen=YES
#top_wrappers=YES

Fra : Jesper

Dato : 05-02-04 19:20

t wrote:

> [...]
> ftpd_banner=Privat server
> chroot_list_enable=YES
> chroot_list_file=/etc/vsftpd/vsftpd.chroot_list

Nu kører jeg selv med profptd, men mit gæt er at et kig på
vsftpd.chroot.list vil hjælpe dig.