Forslag til hurtigt bootende distro, der k~
Fra : ao@tommail.dk

Dato : 05-02-04 09:30

Ja.

Jeg leder efter et forslag til en minimal distro (hurtig boot, små
krav) som ene og alene skal køre rdesktop, da den skal fungere som
klient på en w2k terminal server.

Har osse overvejet en IBM thin client til en tusse, men så skal jeg
vist til at sætte mig ind i noget ltsp eller lignende. Men det er da
osse en mulighed, hvis det er smart.

Nogle ideer?

Mvh
Anders

Fra : Esben Laursen

Dato : 05-02-04 09:43

"ao@tommail.dk" <AO> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har osse overvejet en IBM thin client til en tusse, men så skal jeg
> vist til at sætte mig ind i noget ltsp eller lignende. Men det er da

Måske http://pxes.sourceforge.net/

jeg har ikke selv brugt den, men jeg mener den kan det du efterlyser..

Hygge

Esben

Fra : Claus Larsen

Dato : 05-02-04 10:32

Esben Laursen wrote:

> [...]

Hvad angår ltsp siger skolelinux selv at det er " out of the box"-

www.skolelinux.no

hilsen Claus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 10:51

On 2004-02-05, Esben Laursen <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote:
> Måske http://pxes.sourceforge.net/

Hey, tak for linket! Ikke møntet på mig, men det ser interessant ud.

Thomas

Fra : ao@tommail.dk

Dato : 05-02-04 11:14

On Thu, 5 Feb 2004 09:42:32 +0100, "Esben Laursen"
<hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> wrote:

>Måske http://pxes.sourceforge.net/
>
>jeg har ikke selv brugt den, men jeg mener den kan det du efterlyser..

Wow, det var vist den jeg ledte efter

/ao

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 10:34

On 2004-02-05, ao@tommail.dk <> wrote:
> Har osse overvejet en IBM thin client til en tusse, men så skal jeg
> vist til at sætte mig ind i noget ltsp eller lignende. Men det er da
> osse en mulighed, hvis det er smart.

Jeg kører ltsp herhjemme. Jeg er ganske godt tilfreds. Den er ikke vanvittig
hurtig til boot (ca. 45 sekunder inkl bios), men min arbejdsstation er
blevet _helt_ lydløs. Ingen bevægelige dele overhovedet Det var dejligt.

Eneste "problem" er, at min computer (som er en booksize computer) ikke
understøtter suspend-to-ram :-/ Se det ville have fået boot tiden ned.

Mvh Thomas, 2720

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-02-04 10:57

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas S. Iversen:

> [...]
>
> Eneste "problem" er, at min computer (som er en booksize computer) ikke
> understøtter suspend-to-ram :-/ Se det ville have fået boot tiden ned.

Er det ikke native i kerne 2.6? Så er det jo bare at opgradere..

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-02-04 11:07

On 2004-02-05, Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> wrote:

> Er det ikke native i kerne 2.6? Så er det jo bare at opgradere..

Jo, men det kræver support fra biosen, hvilket der ikke er. Der er S1, S2,
S4 og S5, men S3 (= suspend-to-ram) mangler :-/

Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 05-02-04 11:08

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Er det ikke native i kerne 2.6? Så er det jo bare at opgradere..

Ikke 'to RAM', det er kun 'to disk' (og jeg ved ikke om det er native
i 2.6, men jeg har prøvet det med patches på 2.4)

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Morten Lund

Dato : 05-02-04 10:44

Anders skrev:

> Har osse overvejet en IBM thin client til en tusse, men så skal jeg
> vist til at sætte mig ind i noget ltsp eller lignende. Men det er da
> osse en mulighed, hvis det er smart.

Det er smart. Men 1000 kroner for en tynd klient - det er godt nok billigt.
Er du sikker på det er den pris du har set? Sidst jeg kiggede på noget
tilsvarende var det 3000 kroner for nogle Neoware-dimser.

Morten Lund

Fra : ao@tommail.dk

Dato : 05-02-04 11:01

On Thu, 05 Feb 2004 10:43:41 +0100, Morten Lund <mlu@cryptomathic.com>
wrote:
>Det er smart. Men 1000 kroner for en tynd klient - det er godt nok billigt.
>Er du sikker på det er den pris du har set? Sidst jeg kiggede på noget
>tilsvarende var det 3000 kroner for nogle Neoware-dimser.

Jo ex moms. Men jeg får osse rabat
Det er en ThinClient Series 2800

/ao