sletter et direktor med filer i
Fra : andy

Dato : 01-02-04 21:57

hej jeg er ved at lave min kerne. og da jeg har lavet nogle fejl ville
jeg starte for fra. prøvede førdst make clean og så ville jeg slette
kernen med rm og rmdir men virker ikke da der er filer i dir. hvordan
slætter jeg hele kernen?

Fra : andy

Dato : 01-02-04 22:24

andy skrev:

> [...]
> jeg starte for fra. prøvede førdst make clean og så ville jeg slette
> kernen med rm og rmdir men virker ikke da der er filer i dir. hvordan

har funder det rm -r

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 02-02-04 03:19

On Sun, 01 Feb 2004 22:23:54 +0100, andy wrote:

> har funder det rm -r
du kan også lave en alias i din .bashrc "alias rd="rm -fr"
så ved du at rd == remove dir, så sparer du tasterne :)

--
Best regards
Nuno Alexandre <ikaro:fluxbox.org>

Fra : Esben Laursen

Dato : 02-02-04 10:35

"Nuno Alexandre" <nospam.ikaro@fluxbox.org> skrev i en meddelelse

> du kan også lave en alias i din .bashrc "alias rd="rm -fr"
> så ved du at rd == remove dir, så sparer du tasterne :)

Pas på den der farlig, da den ikke spørger om du er sikker og bare sletter
alle undermappe.
Hvis man står i det forkert directory (f.eks. / ) sletter den jo alt....

Hygge

Esben

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-02-04 00:52

Esben Laursen wrote:
> Pas på den der farlig, da den ikke spørger om du er sikker og bare sletter
> alle undermappe.
> Hvis man står i det forkert directory (f.eks. / ) sletter den jo alt....

Nu er det jo heller ikke Windows vi bruger .. :)
Der er fx. ikke noget mere belastende end når fx. redhat som default
har fået rm til at spørge om man er sikker.

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!