Linux-2.6.1 Redhat7.3
Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 31-01-04 14:55

Hej NG,

Er der andre der har haft problemer med
at få Kerne-2.6.1 compilet på redhat7.3 ?

Hver gang jeg forsøger, fejler den altid under "make modules_install"
Min GCC har jeg opgraderet til 3.3.2, hvilket gik helt fint.

Fejlen fra "make modules_install"

depmod: svc_proc_read
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.6.1/kernel/fs/vfat/vfat.ko
depmod: fat_scan
depmod: fat_dir_empty
depmod: fat_add_entries
depmod: fat__get_entry
depmod: fat_notify_change
depmod: fat_date_unix2dos
depmod: fat_build_inode
depmod: fat_search_long
depmod: fat_detach
depmod: fat_attach
depmod: fat_new_dir
depmod: fat_fill_super
make: *** [_modinst_post] Error 1

Mange tak på forhånd.

Med Venlig Hilsen
--
Daniel Bielefeldt

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-01-04 18:05

Daniel Bielefeldt wrote:
> [...]
>
> Hver gang jeg forsøger, fejler den altid under "make modules_install"
> Min GCC har jeg opgraderet til 3.3.2, hvilket gik helt fint.

<KLIP depmod fejl>

RH 7.3 er en gammel svinger; er du sikker på at den uden videre skal
kunne køre med 2.6?
Hvad med f.eks. en opgraderet udgave af modutils?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 31-01-04 21:06

On 2004-01-31, Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:
> RH 7.3 er en gammel svinger; er du sikker på at den uden videre skal
> kunne køre med 2.6?
Nej, det er jeg ikke sikker på. :)
Det kunne bare være lækkert, hvis det kunne lade sig gøre.

> Hvad med f.eks. en opgraderet udgave af modutils?
Det må du lige uddybe ?

Med Venlig Hilsen
--
Daniel Bielefeldt

Fra : Peter Makholm

Dato : 31-01-04 21:47

Daniel Bielefeldt <daniel-removethis-@bielefeldt.org> writes:

> Det må du lige uddybe ?

i /usr/src/linux/Documentation/Changes kan du se hvilke minumumskrav
der er til softversioner. Læs den.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 02-02-04 17:02

Daniel Bielefeldt <daniel-removethis-@bielefeldt.org> writes:

> Det må du lige uddybe ?

Det binære format af moduler er ændret i 2.6, så du skal bruge
moule-init-tools isf. modutils.

/Rasmus

Because I don't want to force you to follow my philosophy, even though
it happens to be the only possible correct philosophy.
-- Ted Lemon