W32 MyDoom
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 29-01-04 14:15

Denne orm hærger i øjeblikket Internettet.

Jeg bruger heldigvis Linux både som server og desktop (på adskilte
maskiner), og er ikke umiddelbart bekymret.

Men jeg får en hel del overflødige emails som følge af den orm, så...

1) Jeg kender næsten svaret på forhånd, men alligevel, har vi reelt set
noget overhovedet at være bange for på Linux ang disse orme?

2) Findes der nogen god måde at filtrere disse emails væk?

2a) Dels angreb som er kendt ved at have en tilfældig 30k fil vedhæftet?

2b) Dels diverse antispam filtre som tror jeg sender virus-email hvilket jeg
ikke gør, og dermed svarer tilbage at min email ikke kunne modtages. Denne
orm tager tilfældige email adresser fra de personer den rammer, sætter disse
email adreser ind i From og sender sig selv videre, meget smart fundet på,
men meget iriterende for os.

Mvh
Torben

Fra : Kent Friis

Dato : 29-01-04 14:21

Den Thu, 29 Jan 2004 14:15:28 +0100 skrev Torben Schou Jensen:
> [...]
>
>1) Jeg kender næsten svaret på forhånd, men alligevel, har vi reelt set
>noget overhovedet at være bange for på Linux ang disse orme?

Kun hvis du betaler per megabyte, eller er på dialup.

> [...]
>email adreser ind i From og sender sig selv videre, meget smart fundet på,

Mozilla mail's indbyggede spam-filter kan med rimelig success genkende
begge dele, når den har fået at vide "this is spam" et par gange.

Mvh
Kent