Mounte fat32 uden at starte med at være ek~
Fra : Thomas Jansson

Dato : 26-01-04 20:41

Hej alle

Jeg vil gerne gentage et lille spørgsmål. Hvordan får man mandrake 9.2
til ikke at automounte min fat32drev med ekskverebarhed som default?

Her er min fstab:

/dev/hda5 / ext3 noatime 1 1
none /dev/pts devpts mode=0620 0 0
/dev/hda7 /home ext3 noatime 1 2
#//heisenberg/Marias\040Filer /mnt/Marias-Filer smbfs
#user,username=thomas 0 0
none /mnt/floppy supermount dev=/dev/sda,fs=ext2:vfat,--,codepage=850,sync,umas$
/dev/hda1 /mnt/win_c ntfs ro,umask=0,iocharset=iso8859-1 0 0
/dev/hda2 /mnt/win_d vfat codepage=850,umask=0,iocharset=iso8859-1 0 0
/dev/hda3 /mnt/win_e vfat noexec,codepage=850,umask=0,iocharset=iso8859-1 0 0
none /proc proc defaults 0 0
/dev/hda6 swap swap defaults 0 0

Jeg har ladet mig hører at det er noget med at ændre i umask, men til
hvad?

Thomas Jansson

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 26-01-04 20:54

Thomas Jansson wrote:

> [...]
> defaults 0 0 /dev/hda6 swap swap defaults 0 0
>
> Jeg har ladet mig hører at det er noget med at ændre i umask, men til

666

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 26-01-04 20:55

Thomas Jansson wrote:

> [...]
> defaults 0 0 /dev/hda6 swap swap defaults 0 0
>
> Jeg har ladet mig hører at det er noget med at ændre i umask, men til

Ignorer min tidligere post. Jeg mente 111

/Esben

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 28-01-04 19:25

Esben Skov Pedersen wrote:

> Ignorer min tidligere post. Jeg mente 111

Men så mountes også directories som drw-rw-rw-, hviket gør dem
utilgængelige! Kom igen.
--
Martin Thøgersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-01-04 01:51

Martin Thoegersen <martint@blop.dk> writes:

> ..

> Men så mountes også directories som drw-rw-rw-, hviket gør dem
> utilgængelige! Kom igen.

noexec?

/Rasmus

Mommy, mommy! The garbage man is here!
Well, tell him we don't want any!
-- Groucho Marx

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 29-01-04 09:02

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> noexec?

Det har jeg prøvet. Virker ikke, heller ikke selv om det er de eneste
option!
--
Martin Thøgersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-01-04 23:27

> Det har jeg prøvet. Virker ikke, heller ikke selv om det er de eneste
> option!

Hm. Jeg var da ikke i stand til at eksekvere filer (udover ved at
kalde loaderen direkte) på min vfat-partition, og jeg brugte noexec.

Jeg kører 2.6 nu; der kan man sætte fmask og dmask (men derfor er
noexec, nodev og nosuid nu stadig sat).

/Rasmus

There is no such things as overkill
- only kill or no kill!