Flytning af filer mellem linux maskiner
Fra : Tonny

Dato : 26-01-04 13:46

Jeg skal have flyttet alle relevante filer fra en Redhat 8 til en Redhat
enterprise server 3.

Jeg har de to maskiner kørende på sammetid. Jeg har oprettet de samme
brugere på begge maskiner og ID nr. er ens for alle.

Jeg har nu prøvet at flytte med gFTP sat op så den bruger sftp og brugt
konqueror som sftp mellem de to maskiner, men jeg får ikke ejerskabet
med over med nogle af programmerne. Kan dette ikke lade sig gøre?

Tonny

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 26-01-04 13:57

Tonny wrote:

> [...]
> konqueror som sftp mellem de to maskiner, men jeg får ikke ejerskabet
> med over med nogle af programmerne. Kan dette ikke lade sig gøre?

Er der plads til at du kan lave et stort tar arkiv, og så
flytte dette arkiv over, og pakke det ud?

Har du ssh adgang fra den ene maskine til den anden? I så
fald kan du måske gøre noget à la:

På redhat8 som root:

cd /home
tar cf - user1 user2 user3 | (ssh enterprise 'cd /home; tar xvpf -')

vi kopiere brugerne user1, user2 og user3's homedir til
maskinen "enterprise".

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 26-01-04 14:08

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

Redhat

> Har du ssh adgang fra den ene maskine til den anden? I så
> fald kan du måske gøre noget à la:

Uden at skulle gøre mig klog, hvad med rsync ? evt via ssh.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Tonny

Dato : 27-01-04 09:50

Søren Steinmetz wrote:
> "Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse

> Redhat

> Uden at skulle gøre mig klog, hvad med rsync ? evt via ssh.
>
> MvH
> Søren Steinmetz

rsync via ssh virker perfekt.

Tak for hjælpen