spamassassin og procmail ?
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 24-01-04 03:23

Jeg har prøvet at installere spamassassin på en redhat med sendmail, og har
2 ting jeg ikke kan få til at virke.
Hvis jeg i mit lokale biliotek skriver flg i .procmailrc:

# send al post gennem SpamAssassin
:0fw: spamassassin.lock
| /usr/bin/spamc -f

Bliver spam vedhæftet som en fil, og mails forsynet med en tekst, men
headeren ændres ikke !

Kopierer jeg filen over i /etc/procmailrc virker det ikke

/Karsten

Fra : Brian Christensen

Dato : 24-01-04 14:16

On Sat, 24 Jan 2004 03:23:20 +0100, Karsten Rasmussen wrote:

> [...]
> headeren ændres ikke !
>
> Kopierer jeg filen over i /etc/procmailrc virker det ikke

Jeg bruger selv følgende til procmail:
------------------------------
# Try to remove SPAM with SpamAssassin
# Don't filter mails larger than 512K
:0fw
* < 512000
| spamassassin

# If the score is higher than 15, it's almost certainly spam
:0:

# If it's tagged as spam, move it to the "I think it's spam" folder
:0:

Med den config. bliver mail, der helt sikkert ar spam smidt i
spam-almost-certainly - og "måske spam" bliver smidt i spam-probably. Du
skal muligvis rette det lidt til. Det her er nemlig kun en del af det
samlede .procmail opsæt. Se mine config filer på
http://linux.c-network.dk/config_files/

mvh
Brian

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 24-01-04 17:23

"snip"
> [...]
> skal muligvis rette det lidt til. Det her er nemlig kun en del af det
> samlede .procmail opsæt. Se mine config filer på

Fint nok, men hvad hedder filen i /etc er det:

..procmail
..procmailrc
procmail
eller
procmailrc

Jeg kan kun få noget til at virke hvis det ligger i mit lokale bibliotek, og
jeg vil jo gerne have det til at virke for alle brugere på mailserveren.

/Karsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-01-04 19:09

,----[ man procmail ]
`----

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 25-01-04 00:39

> ,----[ man procmail ]

Aah. takker

I mellemtiden har jeg rigtigt fucket sendmail op, jeg fik slettet nogle
filer fra mailkøen , der var locked, og nu havner alt tilsyneladende i
mailkøen og er locked.
Jeg har prøvet at flytte hele køen og genstarte sendmail, men lige lidt
hjalp det !

øh - - hjælp

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 25-01-04 02:44

> [...]
> mailkøen og er locked.
> Jeg har prøvet at flytte hele køen og genstarte sendmail, men lige lidt

"PYH" !

Nu virker sendmail igen. Det viste sig at der lå en masse procmail
processer, som låste filerne. En killall procmail fiksede problemet.
Nu er det så forfra med at lege med spamfilter.

tak for hjælpen !