Bochs og windows 98
Fra : (

Dato : 21-01-04 03:01

Hejsa

Jeg vil gerne have windows 98 op at køre under Bochs. Jeg har fået
oprettet et diskimage på 500Mb og fået det formateret. Jeg kan også
boote på installationscden. Tilsyneladende tager scandisk så lang tid at
det ikke er til at klare (jeg har prøvet), men det er også dokumenteret
at man så bare starter op med cdrom support, og starter installationen
med setup /is (med den cd jeg har er det: install /is) for at springe
scandisk over.

Dertil virker det hele fint, men idet det grafiske installationsprogram
starter, kommer meddelelsen "Windows 98 kræver en computer med
co-processor", hvorefter det lukker ned igen. Nogen der ved hvordan man
klarer det? (Jeg forstår det ikke helt, for bochs kan såvidt jeg forstår
emulere en pentium eller en x86-64, som vist slet ikke kan mangle en
co-processor?)

Derudover: I beskrivelsen af debian pakken står der "This package is
compiled with capability to emulate either a Pentium or a Hammer x86-64
CPU". Men jeg har ikke fundet et sted hvor der står hvordan man
skifter mellem dem?

(maskinen kører debian unstable)

Mvh.

Dennis Jørgensen