Linux 64bit ???
Fra : TerrorByte

Dato : 20-01-04 19:54

Vilke distroer eksistere i stabil og brugbar form - helst gratis - altså
ikke SUSE 64Bit -

Cheers

TerrorByte

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-01-04 20:47

TerrorByte wrote:

> Vilke distroer eksistere i stabil og brugbar form - helst gratis -
> altså ikke SUSE 64Bit -

Intel, AMD, eller noget helt tredje? Det gør en *stor* forskel!

--
PeKaJe

Using words to describe magic is like using a screwdriver to cut roast beef.
      -- Tom Robbins

Fra : TerrorByte

Dato : 20-01-04 23:32

Peter Jensen wrote:

> Intel, AMD, eller noget helt tredje? Det gør en *stor* forskel!

Athlon64 - 3000+ på Nforce3 motherboard -

Cheers

TerrorByte

Fra : Andreas Paasch

Dato : 21-01-04 09:36

TerrorByte wrote:

> Athlon64 - 3000+ på Nforce3 motherboard -
>
> Cheers
>
> TerrorByte

Jeg mener Mandrake har en 64 bit version også ...

--
Registeret Linux user #292411

Fra : TerrorByte

Dato : 21-01-04 12:06

Andreas Paasch wrote:

> Jeg mener Mandrake har en 64 bit version også ...

Tak, jeg prøver at kigge.... Hvad med Gentoo, Fedora og Slackware er der
nogen der ved om det findes i dem?

Cheers

TerrorByte

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-01-04 13:01

TerrorByte wrote:

> Tak, jeg prøver at kigge.... Hvad med Gentoo, Fedora og Slackware er
> der nogen der ved om det findes i dem?

Gentoo har eksperimentel support for amd64 (såvel som for en hel del
andre arkitekturer). Der er efter sigende en del af deres udviklere der
har 64 bit AMD maskiner, så det går pænt hurtigt med at få den gjort
stabil. Det kan i hvert fald ikke skade at prøve den, da du bare kan
compile til x86 når der er noget der mangler amd64 support. AMD's 64
bit processorer har ganske god 32 bit kompatibilitet. Det er i hvert
fald ikke en sløv emulering, som det er tilfældet ved Itanium chippen.

--
PeKaJe

What UNIVERSE is this, please??

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-01-04 16:49

TerrorByte <sgtNOSPAM@c.dk> writes:

> Tak, jeg prøver at kigge.... Hvad med Gentoo, Fedora og Slackware er
> der nogen der ved om det findes i dem?

Fedora findes i development version.

http://download.fedora.redhat.com/pub/fedora/linux/core/development/x86_64/

+ mirrors

Jeg ville kunne fortælle mere hvis det ikke var for det SATA-ns
controllerkort Zitech havde sat i.... (Adaptech 1210SA for at være
præcis).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N