MS Windows
briani 27239
100% CPU... hvorfor ?
Fra : Brian

Dato : 04-02-04 11:51

Hejsa

Jeg har fået et irriterende problem.
Min PC ryger op på 100% CPU, når jeg bruger PC'en.
Det sker som regel hvis jeg surfer på nettet, eller er ved at finde en fil
på harddisken. OE og andre programmer kører som det skal.
Hvis jeg så lader PC'en stå og passe sig selv lidt, falder den ned til et
mere almindeligt niveau.

Jeg har opdateret Windows (XP), kørt en virusscan med en opdateret udgave af
Antivir, kørt systemet igennem med Adaware, men intet har løst problemet :(

Hvad kan det skyldes ?

Systemet er en PIV 2.4GHz, 1024Mb Ram på et Asus P4PE bundkort.

/Brian

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 04-02-04 12:18

Brian <Brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg har opdateret Windows (XP), kørt en virusscan med en opdateret
> udgave af Antivir, kørt systemet igennem med Adaware, men intet har

Kig i jobliste. 2Alt" "Ctrl" "Del" vælg jobliste og kig under processer
og fortæl navnet på det program der dræner systemet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Brian

Dato : 04-02-04 12:56

Hejsa

Soeren Nielsen wrote:
> Kig i jobliste. 2Alt" "Ctrl" "Del" vælg jobliste og kig under
> processer og fortæl navnet på det program der dræner systemet.

Det hedder Iexplore.exe men den er gået på et normalt niveau igen.

Den kørte præcist 14 minutter på 100%, så holdte den helt af sig selv igen.
Jeg ved ikke hvorfor den starter på det, jeg kan ikke rigtig provokere
den til at starte igen....

Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 04-02-04 13:02

> Jeg ved ikke hvorfor den starter på det

MÅSKE ligger der noget spyware og roder rundt? Prøv at scanne systemet
igennem med Ad-Aware:

http://www.lavasoft.de/support/download/

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-04 13:57

In article <bvqmtv$u4q$1@news.cybercity.dk>, Thrash@SpamSuxBig-Time.com
says...

> MÅSKE ligger der noget spyware og roder rundt? Prøv at scanne systemet
> igennem med Ad-Aware:

Prøv at læse hans indlæg igen...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian

Dato : 04-02-04 14:19

Hejsa

Jesper G. Poulsen wrote:
> In article <bvqmtv$u4q$1@news.cybercity.dk>,
> Thrash@SpamSuxBig-Time.com says...

> Prøv at læse hans indlæg igen...

Jepser.... er som sagt prøvet ;)

Dog har den ikke gjort det i snart to timer.... periodiske fejl sucks :(

/Brian

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 04-02-04 14:56

> Dog har den ikke gjort det i snart to timer.... periodiske fejl sucks

Min spunker også en gang imellem. Det er bare lige lukke skidtet ned og
så starte den op igen.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Brian

Dato : 04-02-04 18:00

Hejsa

Trygleren [9000] wrote:

> Min spunker også en gang imellem. Det er bare lige lukke skidtet ned
> og så starte den op igen.

Men den har aldrig gjort det før idag :(

Det er da lidt træls at man skal genstarte spanden, bare fordi
den får et flip....

/Brian

Fra : KeNzO

Dato : 04-02-04 15:34

Prøv nu lige at læs hans indlæg engang til

Fra : Lars

Dato : 04-02-04 21:53

In article <ap7Ub.2391$3z.1935@news.get2net.dk>, kenzo21FJERN@sol.dk says....
> Prøv nu lige at læs hans indlæg engang til

Prøv lige at læs debatten, dette råd er allerede kommet een gang!

--
Best regards

Lars

Fra : KeNzO

Dato : 04-02-04 22:04

Og ?

Fra : Lars

Dato : 06-02-04 00:50

In article <C6dUb.5643$962.5423@news.get2net.dk>, kenzo21FJERN@sol.dk says....
> Og ?

Måske skulle du i tilgift læse lidt om citatteknik:

http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1855.html

FUT: dk.admin.netikette

--
Best regards

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-02-04 09:19

In article <MPG.1a8b7a14b33ebede98989e@news.inet.tele.dk>,
ls@No_Email.com says...

> Prøv lige at læs debatten, dette råd er allerede kommet een gang!

Ikke alle opdaterer lige tit fra newsserveren og ikke alle newsservere
er lige hurtige med det sidste nye.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 04-02-04 16:30

"Brian" <Brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> Antivir, kørt systemet igennem med Adaware, men intet har løst problemet
:(

Kan være .avi problemet:

Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI
files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to
read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file
(this is displayed in the Properties window).
Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully
downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the
entire AVI file trying to figure out all these properties which in the
process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage.
To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be
"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows
properties displaying the AVI file information such as width, height,
bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources.

Mvh Thomas

Fra : Brian

Dato : 04-02-04 17:59

Hejsa

Thomas Hjort wrote:

> Kan være .avi problemet:

Så vidt jeg forstår udfra teksten, skal det opstå ved en ikke-komplet .avi
fil ?

Dem har jeg ingen af, og en almindelig .avi fil, kan heller ikke trigge den
til at køre 100% load igen....

/Brian