MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP pro stjæler båndbredde.
Fra : F.B. [3000]

Dato : 03-02-04 23:20

Hej Gruppe.

På trods af datoen i nedenstående, er det nyt for mig.
Kan I genkende nedenstående og har I evt. prøvet det?!
Er der i realiteten noget at hente eller er det kun når Qos melder sig på
banen?
Jeg DL. typisk med 56 på en 512 linie, hvilket for øvrigt er mærkeligt, jeg
får åbenbart lidt ekstra!?

-------------------------------
Windows XP stjäl bandbredd

(2001-12-01 15:00) Windows XP PRO roffar åt sig 20 procent av den bandbredd
du använder när du surfar på Internet. OBS!!! Detta fungerar bara med XP
PRO VERSIONEN.....

En artikel avslöjade att Windows XP har reserverat 20 procent av den
bandbredd som används av operativsystemet för nätverkstrafik och Internet.
Anledningen till detta är att operativsystemet använder en tjänst som heter
QoS (quality of service) som reserverar bandbredden för att vissa tjänster
ska få prioritet.

Även om du stänger av tjänsten QoS i Windows XP så kommer den fortfarande
att roffa åt sig
20 procent. Det enda sättet att minska detta är använda ett program som
heter gpedit.msc.

För att ändra detta värde gör du enligt följande:

Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på
Ok.
Klicka sedan på fliken som heter "Dator Konfiguration" och sedan "
Administrativa Mallar".
Välj sedan "Nätverk".

Klicka sedan på fliken som heter "QoS Packet Scheduler" i det vänstra
fönstret.
Klicka sedan på ikonen som heter "limit reservable bandwidth" i det högra
fönstret.
Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).

Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-02-04 23:53

> Kan I genkende nedenstående og har I evt. prøvet det?!

Ja og jeps =)

> Er der i realiteten noget at hente eller er det kun når Qos melder
> sig på banen?

Der er principielt intet at hente, da de 20% ikke er ud af din
internetlinie, men af dit netkorts totale kapacitet. Dine 56kbit udgør
ikke meget at netværkskortets 100mbit:

(56*1.000) / 100.000 = 0.56%.

QoS reserver 20% af netværkskortets 100mbit, hvoraf din linie udgør
0.56%. Altså har det ingen relevans. Det har kun noget at sige på
lokalnetværket, hvor der eksempelvis deles store filer mellem computere.
Her udnytter man nemlig kortet 100%, undtagen hvis QoS har reserveret de
20%. Grunden til XP gør det, er at du eksempelvis altid kan komme i
kontakt med for eksempel en netværksprinter.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen (Citroner Bananer)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-02-04 23:56

"F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> banen?
> Jeg DL. typisk med 56 på en 512 linie, hvilket for øvrigt er mærkeligt,

Jeg har nu ikke oplevet at XP Pro stjæler noget båndbredde hos mig, har nu
heller aldrig hørt at den skulle snuppe noget med mindre man installeret
noget software der kører på nettet f.eks. SpyWare.
Jeg sidder selv med en 512 linie og DL typisk med 62-67, så jeg får faktisk
lidt ekstra når jeg kommer over de 64.
Du burde også kunne DL med ca 64 da 512/8 = 64.

Mvh
Benjamin

Fra : Leony

Dato : 04-02-04 16:33

In news:402026e6$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Laziter [9440] <laziter@NOSPAMgyxi.dk> typed:

> Du burde også kunne DL med ca 64 da 512/8 = 64.

Der går lidt fra til overhead.
Selv henter jeg med ca. 56 på min 512 linie.
Passer meget godt med at jeg hentede med 28 på min 256 linie.

Det er sikkert lidt anderledes hos dig fordi du får internet gennem
antennestikket.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/