MS Windows
briani 27239
Brugerkonto i XP og sletning af dem
Fra : _*_*_Lars_*_*_

Dato : 03-02-04 21:34

Jeg blev ringet op af én, som fortalte, at hun havde slettet en brugerkonto
i XP og oprettet en ny. Spørgsmål er blot: Er alle hendes data gået tabt fra
den gamle konto?

Findes der recovery-muligheder af nogen art?

Mange hilsner Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 03-02-04 20:56

"_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
brugerkonto
> i XP og oprettet en ny. Spørgsmål er blot: Er alle hendes data gået tabt

Der er ved sletning af en konto mulighed for at bevare filer i "Brugernavn´s
Documents" samt på brugerens Skrivebord - eller man kan slette alt! Så det
kommer an på, hvad som blev valgt!

Hvis de ikke slettes bliver de lagt i en mappe (med navnet på den slettede
konto) på skrivebordet hos den bruger (eller Administrator), som nedlægger
kontoen!

> Findes der recovery-muligheder af nogen art?

Ved ikke, men mon ikker der er et eller andet software, som kan gendanne dem
(hvad med Recycle Bin?).

Held og lykke

Lars

Fra : _*_*_Lars_*_*_

Dato : 04-02-04 01:44

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> konto) på skrivebordet hos den bruger (eller Administrator), som nedlægger

Tak for svaret Jeg modtog følgende email fra hende, da sendte dit svar
til hende:

Mht. til sletningen har jeg selvfølgelig slettet ALT. MEN - jeg har sgu
fundet administrator mappen med alt indhold (tror jeg) - nu ved jeg bare
ikke, hvad jeg skal gøre for at oprette admin kontoen igen. Hvis jeg beder
om at ændre min nuværende konto til administrator, siger den at den konto
allerede findes MEN HVOR ER DEN SÅ LIGE HVA? Latterlige lorte PC (eller også
er det bare mig) (ja, ja, lars - grin bare, men jeg HADER sgu at være
computermongol. Jeg mener, så dum er jeg sgu da ikke normalt) (det skal du
så ikke svare på). HILFE BITTE.

Mange hilsner Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-02-04 10:09

"_*_*_Lars_*_*_" <nomail@notmail.com> wrote in message

> [...]
> om at ændre min nuværende konto til administrator, siger den at den konto
> allerede findes MEN HVOR ER DEN SÅ LIGE HVA?

Hun kan ikke have slettet Administrator-kontoen! Man kan kun slette
oprettede brugerkonti - og der skal altid være mindst én af dem (man kan
altså heller ikke slette den sidste af dem)!

Altså, hvis hun har fundet en mappe med de "slettede" data, så prøv at logge
ind som den bruger, de ligger under! Hvis det er administrator, kan man ikke
lige umiddelbart loggen ind på denne konto fra "Velkomstskærmen" (kontoen
"administrator" ses ikke!). Istedet trykkes Ctrl-Alt-Delete (bare roligt,
det er ikke et reboot) (måske er det 2 gange - jge husker det ikke!),
herefter kommer et mere klassisk login-vindue tilsyne! Her skriver hun i
øverste linie ordet "administrator" og i nederste linie det password, som
oprindeligt blev tildelt administrator kontoen (har hun slettet kontoen som
brugeren "administrator" har hun også dette password).

Prøv dette - eller vend til tilbage!

Lars

Fra : Karsten G Sørensen

Dato : 05-02-04 17:27

> Prøv dette - eller vend til tilbage!

Må må sige, at du skal ha' stor tak for hjælpen

Hun skrev lige følgende til mig:

"DET VIRKEDE!!! Jeg loggede ind som administrator fra velkomstsiden ved at
trykke ctrl+alt+delete og kom ind på min oprindelige admin. konto. KANON."

Mange hilsner Lars

Fra : _*_*_Lars_*_*_

Dato : 05-02-04 17:33

"Karsten G Sørensen" <karstengsoerensen@hotmail.com> wrote in message

Skummelt at min OE skifter navn lige pludselig. Jeg har ellers rettet navnet
i nyhedsgrupeindstillingerne på den computer, som jeg lånt af Karsten for
mange dage siden. Nå, men spørgsmålet hører vel hjemme i en anden NG til
formålet.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 05-02-04 16:32

Men det var da dejligt!